Skip to main content
Antwoord

Zeer vaak rood service lampje op KPN Experiabox V10

• July 8, 2025
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Sinds wij glasvezel hebben, 3 maanden, is de wifiverbinding dan aan en dan weer uit.

We worden er gek van.

Het lampje "service” brandt doorlopend rood. Ook als we de V10 resetten. Al honderd keer gedaan!

Geprobeerd via “klantenservice” contact te krijgen loopt steeds op niets uit. Krijg zo'n computerstem die vraagt om iets in te spreken. Doe je dat dan snapt ie er niets van en of ik dan mijn vraag wil herhalen. ZINLOOS. Ook via de chat geen resultaat. Krijg nooit een levend wezen aan de telefoon!

Ons is belooft als we glasvezel zouden nemen dat we sneller konden internetten. Helemaal niet. Het is beduidend trager geworden en we worden steeds eraf gegooid en als het weer doet de mededeling dat er een nieuw account is gevonden wat hetzelfde is als we al hebben.

Mijn vraag maar weer: is de V10 aan vervanging toe??

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@knijntje. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat je inmiddels behoorlijk gefrustreerd begint te raken van al die verbrekingen. 

Of de V10 aan vervanging toe is, dat is even de vraag. Als die nog goed functioneert en het probleem meer in de verbinding (voor het modem) zit, dan hoeft dat gelukkig niet. Daar lijkt het namelijk wel een beetje op als je aangeeft dat je continu een rood lampje ziet. Dan ligt je hele verbinding er even uit en dat hoort natuurlijk niet zo. Wat bij een glasvezelverbinding dan vaak helpt is om het glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos te maken en daarna de Experia Box een fabrieksreset te geven. Hieronder lees je hoe je zo'n fabrieksreset doet. Zou je dat eens willen proberen? 

Mocht dit je probleem niet verhelpen, dan is het raadzaam om toch eens telefonisch contact te zoeken. Het makkelijkst gaat dat via een terugbelafspraak (rechts onderin). Je wordt dan gebeld op een moment dat het beste voor jou uitkomt en je hoeft niet door het menu heen te worstelen. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Hoi ​@knijntje. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat je inmiddels behoorlijk gefrustreerd begint te raken van al die verbrekingen. 

Of de V10 aan vervanging toe is, dat is even de vraag. Als die nog goed functioneert en het probleem meer in de verbinding (voor het modem) zit, dan hoeft dat gelukkig niet. Daar lijkt het namelijk wel een beetje op als je aangeeft dat je continu een rood lampje ziet. Dan ligt je hele verbinding er even uit en dat hoort natuurlijk niet zo. Wat bij een glasvezelverbinding dan vaak helpt is om het glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos te maken en daarna de Experia Box een fabrieksreset te geven. Hieronder lees je hoe je zo'n fabrieksreset doet. Zou je dat eens willen proberen? 

Mocht dit je probleem niet verhelpen, dan is het raadzaam om toch eens telefonisch contact te zoeken. Het makkelijkst gaat dat via een terugbelafspraak (rechts onderin). Je wordt dan gebeld op een moment dat het beste voor jou uitkomt en je hoeft niet door het menu heen te worstelen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Beste Arjan,

Bedankt voor je antwoord.

De V10 resetten heb ik wel 30x gedaan. Zo ook het glasvezelkastje.

Hielp helemaal niets. Lampje ging na 2 minuten weer op rood en verbinding viel weer weg.

Heb gebeld met KPN en die hebben ook de boel 3x gereset maar ook dat hielp niet.

Uiteindelijk mocht ik een ander modem halen bij de KPN winkel. Nu een V12.

Deze aangesloten en voila probleem opgelost.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dan was het toch het modem wat niet helemaal lekker functioneerde. Goed dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice en dat het met een omruil is opgelost. 

Mocht je nog eens tegen iets aanlopen in de toekomst, open dan vooral weer een nieuw topic!