Skip to main content

Hi,

We verhuizen en hebben een pakket bij KPN afgesloten voor Glasvezel internet / tv. Toen we dit bestelden hebben we de optie voor een monteur / installatie niet aangevinkt, maar nu krijgen we wel een mail dat deze volgende week langskomt voor de installatie. 

 

Volgens mij hebben we alles in huis om het zelf te installeren. Is dit mogelijk?

Hallo @maxoosterbroek , glasvezel kan en mag alléén door een gecertificeerde monteur van of namens KPN aangesloten worden. Hij/zij heeft ook de betreffende glasmodem bij zich.

 

 


Bedankt voor de reactie, @JanD ! Ik had al zo’n vermoeden door de andere posts op het forum, maar wilde het even dubbel checken. 

Ik blijf het wel vreemd vinden dat er dan hele groot “Eenvoudig zelf aansluiten” gecommuniceerd wordt, zelfs op de verpakking… Of is dat een kwestie van begrijpend lezen en worden er met installatie en aansluiten 2 verschillende dingen benoemd?

 


Het modem / router, tv ontvanger(s) kunt u zelf aansluiten. Maar het glasvezelpunt moet kpn verzorgen. Mogelijk is dat zo'n kastje?

Daar moet nog wat overheen geschoven worden. Of misschien zit er al wat over, maar moet dat vervangen worden omdat da verouderd is.


Hallo @maxoosterbroek als de glaskast eenmaal geïnstalleerd is door de monteur kun je inderdaad de rest zelf eenvoudig aansluiten met de meegeleverde handleiding.