Skip to main content
Beantwoord

Zelfs na aansluiten nieuw modem blijf ik geen internet houden

• December 27, 2025
  • 9 reacties
  • 105 keer bekeken

Hallo,

Ik heb thuis een glasvezel aansluiting en alles werkte prima. Opeens was het internet eraf. Alle procedures langsgelopen maar niets hielp. Nieuw modem gehaald maar het internet lampje blijft knipperen.  UTP tester aangesloten op de rode kabel.  Zie wel dat  alle 8 aders naar behoren werken.  Maar als ik er een laptop op aansluit is er geen internet verbinding. Wat kan er aan de hand zijn? Volgens KPN heb ik wel degelijk een betaald abonnement. 

Beste antwoord door robbosmaolst

Hij werkt weer nadat ik eerst alle utp stekkers uit de ethernet poorten heb verwijderd.  Via die ethernet kabels zijn o.a. de tv ontvanger, een netgear modem voor de bovenste verdieping en een tp link modem voor een werkkamer aangesloten.   Na aansluiten TV  bleef het goed gaan. Mogelijk gooit een van die modems roet in het eten. Ga ze 1 voor 1 proberen. Overigens heeft dit jarenlang zo gefunctioneerd.  Waarom het opeens mis gaat blijft een raadsel. Nieuwe modem van KPN is V12 experia. 

9 reacties

• December 27, 2025

Je kan geen laptop aansluiten op de rode kabeltje die uit het glasvezelkastje komt. Dan krijg je inderdaad geen internet. 

Het kan in theorie wel, als je een paar geavanceerde instellingen toepast. Leuk voor hobbyisten. Voor normale mensen redelijk onzinnig. 

Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? 

JanD
Superuser
  • December 27, 2025

Beste ​@robbosmaolst heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 27, 2025

Ik zie 3 lampjes op het glasvezelkastje

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 27, 2025

Wat voor modem heeft u ?

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Wellicht ten overvloede: de rode kabel, die op het glasvezelkastje is aangesloten, sluit je aan op de rode aansluiting van het modem.

Reset het glasvezelkastje door die een paar minuten van de stroom te halen. Vervolgens het modem aanzetten en eventueel resetten en dan moet het werken.

Op het glasvezelkastje moet de ledjes Power en Connection groen branden, Data knipperen, Alarm uit.

Als dat onverhoopt niet het geval is, check of een storing is. Is dat niet het geval, ben dan de klantenservice (0800-0402).

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • December 28, 2025

Hij werkt weer nadat ik eerst alle utp stekkers uit de ethernet poorten heb verwijderd.  Via die ethernet kabels zijn o.a. de tv ontvanger, een netgear modem voor de bovenste verdieping en een tp link modem voor een werkkamer aangesloten.   Na aansluiten TV  bleef het goed gaan. Mogelijk gooit een van die modems roet in het eten. Ga ze 1 voor 1 proberen. Overigens heeft dit jarenlang zo gefunctioneerd.  Waarom het opeens mis gaat blijft een raadsel. Nieuwe modem van KPN is V12 experia. 

JanD
Superuser
  • December 28, 2025

Beste ​@robbosmaolst de Netgear en de TP-Link zijn geen modems maar hoogstwaarschijnlijk routers, die je in dit geval als AP (Access Point) in moet stellen achter de KPN Box12.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Ok bedankt ik heb de instellingen gevonden.  Overigens lijkt het wifi signaal van de v12 sterker kan die van de v10.  Misschien heb ik die routers niet meer nodig 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Goedemorgen ​@robbosmaolst en bedankt voor jouw bericht :)
Ik zie dat je het probleem inmiddels al hebt weten te verhelpen, top! En ook dat je dit hier nog even hebt willen laten weten 🙏🏼

Ok bedankt ik heb de instellingen gevonden.  Overigens lijkt het wifi signaal van de v12 sterker kan die van de v10.  Misschien heb ik die routers niet meer nodig 

Dat is heel goed mogelijk! Hopelijk kun je dat uittesten en wil je ook deze bevindingen hier nog met ons delen!