Skip to main content
Goedemorgen,



Al 15 jaar ben ik klant bij KPN en sinds 5 jaar ook KPN Compleet. KPN Compleet geeft de mogelijkheid om gratis te kiezen voor een pakket met Eredivisie-voetbal of het Plus-pakket (meer zenders). Een keer per maand kun je (gratis) switchen tussen deze pakketten.



I.v.m. een verhuizing heb ik per 1 november het tv/internet-pakket alvast opgezegd. Nu blijkt dat ik tot die tijd geen gebruik kan maken van aanvullende diensten waaronder dus het wijzigen van mijn zenderpakket.



Na contact te hebben opgenomen met klantenservice ben ik uitermate onbeschoft te woord gestaan door een medewerker. Alsof een klant die heeft opgezegd vanaf dat moment al geen klant meer is. Ik betaal bijna 100 euro in de maand voor mijn tv-internet pakket en ben tot 1 november volledig klant. Ik betaal toch immers ook niet minder voor die laatste maand. De medewerker wist mij heel bot te vertellen dat hij "niets voor mij ging doen" en het niet uitmaakte wat hij van de situatie vond "het is nu eenmaal wat het is". Op mijn vraag of er dan wellicht compensatie of een tegemoetkoming mogelijk was moest ik maar "een brief naar het hoofdkantoor" sturen.



Ik verbaas mij en ben teleurgesteld over twee zaken. Natuurlijk vind ik het jammer dat het zenderpakket niet gewijzigd kan worden. Maar als iemand mij daar een logische verklaring voor kan geven of wanneer mij dit bij opzeggen was verteld, dan zou ik daar nog wel begrip voor kunnen opbrengen. Mij ontgaat de logica volledig waarom na opzegging (met een vervaldatum van 7 weken later) het niet mogelijk is om nog wijzigingen door te voeren. Eventuele extra kosten kunnen toch nog altijd achteraf verhaald worden? En ik ben toch klant tot 1 november? Het andere punt waar ik mij echt vreselijk over opwind is de manier waarop ik te woord ben gestaan. Heel onbeschoft en weinig behulpzaam. Toonde ook weinig blijk van begrip.



De opzegging is gelegen in het feit dat wij gaan verhuizen en tijdelijk ergens anders wonen. Na oplevering van het huis was ik van plan om weer voor KPN te kiezen. Na deze slechte service en manier van te woord staan ben ik in staat om ook mijn twee andere mobiele abonnementen bij KPN op te zeggen.



Graag zou ik een logische verklaring willen hebben waarom het niet mogelijk is om een zenderpakket te wijzigen na opzegging. Daarnaast wil ik graag weten of dit de manier is waarop KPN met trouwe klanten om gaat.



Mvg,



Mark
Graag zou ik een logische verklaring willen hebben waarom het niet mogelijk is om een zenderpakket te wijzigen na opzegging.


Als er een wijziging is die nog loopt, dan kan er geen andere wijziging doorgevoerd worden. Helaas zit het systeem zo in elkaar.



Laatst een klant die al 5 maanden tevoren zijn verhuizing had doorgegeven. Die kon helaas ook niet meer naar het Fox Sports pakket. (Fox Sports 1 zit nu wel in het basispakket op 14).



Als je eenmaal verhuisd bent en je nieuwe abonnement loopt daar, kun je wijzigingen doorvoeren. Zo lang die administratief lopen kun je geen andere wijzigingen doen. Wijzigen zenderpakket: op de decoder met een kwartier, administratief tot 24 uur.



Indien je de opzegging korter dan 14 dagen geleden hebt opgegeven kan deze nog geannuleerd. Daarna kunnen er zenderwijzigingen doorgevoerd.

Geef je opzegging i.i.g. minimaal 4 weken te voren door.
Hallo @mrMark, welkom op het forum! Een vervelende situatie dit! Ik zie dat Peter heel goed het technische aspect van dit verhaal uitgelegd heeft. Op het moment dat er een openstaande wijziging (in dit geval de opzegging) is, dan bevriest als het ware het ordersysteem. Zowel jij als wij kunnen dan niets wijzigen. De enige optie in zo'n geval is inderdaad om de opzegging te annuleren en deze later opnieuw in te voeren.



Nu voor wat betreft het menselijke gedeelte: mijn collega had je dit gewoon kunnen vertellen. Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek aanwezig geweest, maar zou me voor kunnen stellen dat de collega wat kortaf reageert op het moment dat jullie in een cirkel blijven praten. Niettemin is het dan aan de collega om op een andere manier uitleg te moeten bieden en zeker niet om onbeschoft te worden. Mijn excuses hiervoor.



Mocht je willen dat ik in bovenstaande nog iets voor je doe, wil je me dat dan laten weten? Ik heb dus ook geen andere oplossing, maar kan wel bijv. de opzegging annuleren of een melding bij de betreffende collega neerleggen. Wil je in dat geval ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?