Skip to main content

KPN abonnee .... Gebruik nieuwe smart phone Oppo A91

 

Ik ben KPN-abonnee maar gebruik Ziggo go app op mobiel om F1 te bekijken.

Het beeld blokkeert (geluid niet) als ik mobiel kantel op vergroot beeld. 

Als ik wifi uitschakel en mobiele data aanzet dan geen probleem.  Maar dat kost data.

Typische is dat n ouder mobiel onder wifi wel goed werkt.

Wat veroorzaakt het probleem?

 

 

Ik begrijp dat het permanent blokkeert? Kan van alles zijn. Over mobile kan je andere stream krijgen dan een vast netwerk om maar iets te noemen. En die stream blijft wellicht kwa bitrate hetzelfde als (virtuele) schermgrootte wijzigt. Hoeft bij wifi niet zo te zijn.

En is het op elk tijdstip, kan ook gewoon drukte/file zijn in KPN vast netwerk. Andere gedachte is dat het ergens in de chip i.c.m. firmware zit. Oppo A91 heeft MediaTek aan board. Waarmee de Ziggo app onder omstandigheden dan ergens de mist in gaat. Maar probeer eerst eens op een ander wifi netwerk, dus niet je KPN thuis, maar bij buren op Ziggo o.i.d. of een wifi hotspot van een ander telefoon.


Nog een paar races en je bent van dit probleem af…. :nerd::drooling_face::scream: (in 2022 heeft Ziggo Sport de F1 niet meer)

Maar, je gaat F1 toch niet op een klein telefoonschermpje kijken? Dat (chrome) cast je toch naar je televisie? Of mis ik iets…. ?

Je kijkt op het abonnement van een bekende neem ik aan.

Ik heb even op het Ziggo forum geneusd maar het is geen bekend probleem.

Heb je wel de nieuwste versie van de Ziggogo app ? En is je Android systeem up to date?


Aan toestel : vreemde is dat de app op n ouder mobiel via wifi wel normaal functioneert.  

Zie mijn uitleg.

Aan PeterG :. Is inderdaad abonnement van n ander. Ik ben niet zo technisch maar Chrome cast werkt niet omdat het volgens mij 2 verschillende providers zijn.

Maar ik zal nog eens bekijken. Dat is toch dat ronde apparaatje of moet ik n app gebruiken. Moet het t smart tv zijn ?


Ik ben niet zo technisch maar Chrome cast werkt niet omdat het volgens mij 2 verschillende providers zijn.

Chromecast zou moeten werken als beide apparaten op dezelfde wifi aangemeld zijn. Dus telefoon en Chromecast. Je zou ook gewoon Ziggogo moeten kunnen casten als je internet van kpn hebt.

Dat is toch dat ronde apparaatje 

Ja

Moet het t smart tv zijn ?

Niet per sé. Als er maar een Chromecast in een hdmi poort zit/kan.


Peter :. Ik ga het proberen


Peter.

Het is gelukt. Moet nog wel oefenen. Bedankt.  Groet forum 7398


Peter.

Het is gelukt. Moet nog wel oefenen. Bedankt.  Groet forum 7398

Duimpie


Ah, :ok_hand_tone2::thumbsup_tone2:

Geniet van de resterende races dit seizoen :race_car::checkered_flag:


Peter :.

Je merkte in jouw reactie op :  "Ik begrijp dat het permanent blokkeert?  "

Dat is dus niet zo.  Beeld blokkeert alleen als ik het mobiel horizontaal kantel voor groot beeld.


Als ik het mobiel kantel blokkeert het beeld.

Als ik de tijdbalk iets terug schuif krijg ik weer bewegend beeld en als ik dan de tijdbalk naar nu/heden toeschuif blijft het beeld bewegen.

Echt raar maar wel de oplossing voor buitenshuis  ...... maar thuis nu wel Chromecast naar tv ga gebruiken !