Skip to main content
Beantwoord

Ziggo naar KPN - Minder Poorten op de Router

  • March 19, 2020
  • 10 reacties
  • 182 keer bekeken

Hallo,

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN. Nu blijkt de Router slechts 3 poorten te hebben, terwijl mijn Ziggo router 4 poorten heeft en ik ook gebruik.

Is er een mogelijkheid om een extra switch te ontvangen?

 

Vervolgens heb ik nog een vraag ivm twee andere switches die ik momenteel in huis heb (woonkamer en slaapkamer), waar de KPN mediaboxen op zullen worden aangesloten. Dit zijn nog 100kb switches. Kan ik er van uitgaan dat elke switch gewoon werkt? Of zijn er speciale functies/protocollen nodig?

 

Vriendelijke groeten,
Patrick

  

Beste antwoord door Lisa

@PatrickKT Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat alle poorten vol zitten met onze apparatuur. Omdat de order nog niet is afgerond, kan ik niet alvast een switch toesturen. Zou je hier een seintje willen geven als het signaal actief is, dan sturen we eentje op. Je zou ook contact kunnen opnemen met 0800-0402 (gratis), dan kan een collega een toesturen. :blush:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 19, 2020

De switch moet igmp snooping ondersteunen anders werkt de tv niet. Dit is een goeie.https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • March 22, 2020

@PatrickKT Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Aah dat is dan wel een tegenvaller natuurlijk. Heb je niet voldoende poorten voor onze apparatuur?
Zou je alvast je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2020

Beste Lisa,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn gegevens ingevuld in het profiel. 
Het klopt inderdaad dat ik met deze 3 poorten nu niet meer voldoende poorten heb.

Vriendelijke groeten,
Patrick


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 22, 2020

U zal 100 mbit switchen hebben. Die zullen hoogstwaarschijnlijk geen IGMP snooping ondersteunen. Als daar tv signaal overheen gaat zullen ze vervangen moeten worden. Anders niet.


wjb
Wijsgeer
  • March 22, 2020

Het klopt inderdaad dat ik met deze 3 poorten nu niet meer voldoende poorten heb.

Maar de vraag was of je voldoende poorten hebt voor de apparatuur van KPN, TV ontvangers dus.

Hoeveel TV ontvangers heb je gecontracteerd?


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • Antwoord
  • March 22, 2020

@PatrickKT Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat alle poorten vol zitten met onze apparatuur. Omdat de order nog niet is afgerond, kan ik niet alvast een switch toesturen. Zou je hier een seintje willen geven als het signaal actief is, dan sturen we eentje op. Je zou ook contact kunnen opnemen met 0800-0402 (gratis), dan kan een collega een toesturen. :blush:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

Hoi Lisa,

Hier mijn seintje. Het signaal is inmiddels actief.

Vriendelijke groeten,
Patrick van Hooijdonk


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • March 26, 2020

@PatrickKT Bedankt voor het seintje:wink:  Je ontvangt binnenkort een mail met informatie over de levering van de switch! :hugging:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2020

@PatrickKT Bedankt voor het seintje:wink:  Je ontvangt binnenkort een mail met informatie over de levering van de switch! :hugging:

Hartelijk bedankt Lisa voor de reacties en levering van de switch! Fijn dat jullie deze wijze hebben kunnen helpen.

Patrick


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • March 28, 2020

@PatrickKT Goed om te horen, bedankt voor de terugkoppeling! Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaanlopen, dan weet je ons te vinden. :D