Skip to main content

Zijn de constante updates voor de Experia Box noodzakelijk?

• 25 maart 2025
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Nu alweer een nieuwe update voor de experiabox, de 9e keer in 2 maand tijd, 

Echter wat constant het probleem is is de port forwarding rules die in mijn modem staan, een kleine 80 stuks. Maar tja, na elke update worden die vrolijk verwijderd door kpn! 

Ik zie graag een oplossing, dat of er een functie komt dat de updates geweigerd kunnen worden, want het beste netwerk is het toch al niet! Of dst er een heel snel een knop komt voor het in en exporteren van de instellingen. 

En ja, ik ben al lange tijd zeer ontevreden over KPN en dna helpt die eeuwige updates niet echt mee. Voor mijn werk ben ik toegang nodig tot mijn nas en andere zaken, evenals mijn andere aangesloten producten en daa rheb ik dus externe toegang tot nodig. Maar als elke keer ene update wordt uitgevoerd wordt alles naar fabriek gezet.

Sorry, maar hoe verlies je klanten...... 

Wat moet je in vredesnaam met 80 poort forwardings?

Christiaan89 schreef:

Ik zie graag een oplossing, dat of er een functie komt dat de updates geweigerd kunnen worden

Dat zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren. Koop een Fritzbox. Dan ben je van die updates af.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Christiaan89, ik voorzie ook geen scenario in de nabije toekomst waarbinnen er een optie zal komen waarbij je updates zal kunnen weigeren. Onze modems zijn voor een breed publiek beschikbaar en periodiek updaten is noodzakelijk. Een eigen modem kan dan een alternatief zijn.

Dit is natuurlijk geen antwoord op de genoemde problemen... Lijkt me vrij duidelijk toch. 

En een klant ermee opzadelen met kosten eigen modem... 

Daarnaast heeft je concurrent wel een export button..

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Ik koppel jouw feedback sowieso terug Christiaan, maar op dit moment is dit de situatie zo als die is en ik verwacht niet dat dit op korte termijn zal wijzigen.

Oké, en nu de problemen die blijvend terug komen.... 

Reageer