Skip to main content
Vraag

Zit vast aan abonnement van 2 jaar met snelheid die laag blijkt te zijn

  • June 8, 2026
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Goedemiddag, 

Een paar maanden geleden werd ik gebeld door KPN met een enorme goede aanbieding, dat zeiden ze. Ik als lake had geen idee en er werd niet verteld dat 50 mbit/s voor je laptop best weinig is, zeker als je fotograaf bent. Daarnaast werd er weinig uitleg gegeven maar voor ik het wist moest ik het nieuwe abonnement vastleggen. Voor wel 2 jaar. En nu zit ik met traag internet en krijg ik net een aanbieding van 30 euro voor 100 mbit/s. Terwijl ik nu 40,50 betaal. Ik vind het absurd. Zojuist de klantenservice gebeld en daar krijg ik niets aan service of begrip. Zojuist ook een slechte review op Trustpilot gezet omdat ik op jullie site geen mogelijkheid zie, wat volgens de vrouw aan de telefoon wel zo zou zijn. Ik ben enorm teleurgesteld. 

2 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 8, 2026

Als je een paar maanden geleden een abo afgesloten hebt, heb je misschien afgelopen maand een mailtje gehad over de gewijzigde voorwaarden (of krijg je die misschien nog). Kijk dus goed even in je (spam) mailbox. Als je n.l. een mailtje gehad hebt, staat daarin tot wanneer je ‘contractvrij’ bent (meestal tot 30 dagen na dat mailtje). Bij contractvrij kun je dus binnen die periode (ook als je nog in je kortingsperiode zit) gewoon kosteloos opzeggen. Er is wel haast bij geboden want die datum van 30 dagen kan ook al net verlopen zijn. Controleer dus je inbox.

Je zou in dat geval (weer terug?) naar Ziggo o.i.d. kunnen (dus coax ipv DSL want ik neem aan dat er geen glasvezel bij jou ligt met max.100Mbps?).

 


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 9, 2026

Goedemiddag ​@Anita Barth , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Allereerst enorm spijtig om te lezen dat de overstap naar KPN voor niet goed bevalt, dat hadden we natuurlijk graag anders gezien al snap ik ook dat jij daar niks voor koopt. Je geeft aan dat je traag internet ervaart; hoe ben je dan precies verbonden? Is dat via de wifi of werk je met een bekabelde verbinding? Mocht je via de wifi werken, kijk dan eens of je ook verschil ervaart zodra je via een bekabelde verbinding werkt, dit is in principe namelijk altijd sneller. Het kan ook zo zijn dat de wifi moet worden geoptimaliseerd en daarvoor zou je de KPN Wifi Manager eens kunnen doorlopen.

 

Als je een paar maanden geleden een abo afgesloten hebt, heb je misschien afgelopen maand een mailtje gehad over de gewijzigde voorwaarden (of krijg je die misschien nog). Kijk dus goed even in je (spam) mailbox. Als je n.l. een mailtje gehad hebt, staat daarin tot wanneer je ‘contractvrij’ bent (meestal tot 30 dagen na dat mailtje). Bij contractvrij kun je dus binnen die periode (ook als je nog in je kortingsperiode zit) gewoon kosteloos opzeggen. Er is wel haast bij geboden want die datum van 30 dagen kan ook al net verlopen zijn. Controleer dus je inbox.

Je zou in dat geval (weer terug?) naar Ziggo o.i.d. kunnen (dus coax ipv DSL want ik neem aan dat er geen glasvezel bij jou ligt met max.100Mbps?).

 

Ook een goede tip gezien je situatie, heb je hier nog naar kunnen kijken en heb je hier ook iets aan gehad?