Skip to main content

Ook ik ben weg zodra het contract eindigt bij KPN, allereerst belazerd met Sim Only waar je voor 4GB en onbeperkt bellen bijna 19 euro neerlegt waar je bij anderen 25GB en onbeperkt bellen slechts 8 euro betaald. Nu ik mijn mobiel bij KPN heb weggehaald heb je geen 7.50 korting meer op Alles in 1 pakketten maar laten ze je ook betalen voor de TV ontvanger á 9,95 die jij al 4 jaar gratis hebt om het verlies goed te maken aan inkomsten. Heb inmiddels mijn snelheid naar 50mb omlaag gebracht en ook de 10 euro voor gratis bellen is eraf en toch 75 euro aftikken per maand, Bovendien is de klantenservice van KPN onbeschoft en asociaal als je vragen, mijn verlengen zou zonder indexering zijn maar ze deden het toch en zeiden dat mogen wij doen van de wet dus doen wij dat….wat een verneukerij.

 

 

CTNed legt hier na de vakantie glasvezel aan in huis dus zodra het mogelijk is ben ik weg bij KPN, dat liegen en bedriegen is aan mij niet besteed dat laat ik aan KPN over. Hadden een klant voor het leven kunnen hebben maar nu nooit meer!

Hallo @Jan Fanta ,

 

Heb inmiddels mijn snelheid naar 50mb omlaag gebracht en ook de 10 euro voor gratis bellen is eraf en toch 75 euro aftikken per maand,

Het probleem wat bij jou speelt, zie ik inmiddels dagelijks hier langskomen. 

Jij hebt een abonnement op (hele) oude voorwaarden en betaalt daarom zo'n hoog bedrag per maand. Dit is mede een gevolg van de jaarlijkse prijsindexaties waardoor jouw kosten steeds meer oplopen.

Je kunt met de huidige voorwaarden veel lager uitkomen door te verlengen en tegelijk over te stappen naar KPN TV+. 

Dat kun je voor 55,00 klaar zijn voor internet en TV met ook nog eens 100 Mbit/s  internetsnelheid.  

Je kunt jouw abonnement verlengen zodra je contractvrij bent. Je kunt dan via de link hieronder dan ook kiezen voor de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan verder dus ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.  

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

 

Check goed wat je allemaal nodig hebt. 

  


KPN zou hier al ruim 15 jaar geleden glasvezel leggen en dat moet nog gebeuren. Nu anderen KPN voor zijn en hier glasvezel leggen komt KPN met een wassenneus verhaal. Bij glasvezel betaal ik 42.50 per maand voor 400mb met TV en telefoonaansluiting en ESPN iets waar KPN een hele dikke punt aan kan zuigen.

Mobiele contracten hetzelfde verhaal, 4GB onbeperkt bellen bij KPN 18,77 bij een ander 25GB en onbeperkt bellen/sms 8 euro per maand.

KPN is dus veel duurder voor vaste klanten die op alle mogelijke manieren genaaid worden door KPN, mijn besparing per maand zal rond de € 35 


Hmm….. Dit zijn de providers waaruit je kunt kiezen. De enige bekenden die ik zie zijn Ziggo (op een doodenkele plek leveren zij wel via glasvezel kennelijk) en kpn. De rest is mij volkomen onbekend.

https://ctned.nl/opdrachtgevers/ 

Maar met kpn zou ik als ik jou was over naar het nieuwe abonnement. Dat scheelt je zo € 15 of meer. Alleen jammer dat je mobiel niet meer bij kpn is. Dat scheelt gratis pluspakket (inclusief on demand) en korting op het mobiele abonnement. 

NOTA BENE. Je had duidelijk ook een behoorlijk oud mobiel abonnement. Dan kom je wel op je genoemde prijs voor maar 4 GB.

Ik heb een vrij nieuw abonnement en heb 20 GB voor € 19,00. De korting heb ik daar al af. Verder gratis zenderpakket.

Met OUDE mobiele en vaste abonnementen is kpn zeker behoorlijk duur voor wat er in zit. Verversen abonnementen heeft absoluut zin! 😃👍De abonnementen zijn alleen maar goedkoper geworden. inhoud/prijs.


Als u nooit uw abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan betaalt u de hoofdprijs. Zo af en toe even bellen heeft zeker zin.

CTNed is geen provider. Je kunt daar geen abonnement afsluiten. Het is gewoon een kabellegger. Net als bijvoorbeeld VolkertWessels. CTNed leg ook glasvezel aan voor KPN. 


Met CtNed komt hier Odido in huis, je hoeft mij niet te vertellen dat CtNed een kabellegger is en in dit, geval in opdracht van DutchFiber in samenwerking  met Odido die het eerste jaar het alleen recht heeft.. KPN legt hier ergens volgend jaar hun eigen glasvezel.

Als jij 10 euro in winkel A moet betalen en 45 euro in een andere winkel is de keuze snel gemaakt. Als de klantenservice jou als klant uiterst onbeschoft te woord staat zeg jij natuurlijk dank je wel. Het is natuurlijk van de gekke dat een vaste klant moet smeken om een betere deal die ze niet hebben maar dat terzijde.

De klant is nog altijd koning en mocht jij hem niet serieus nemen vertrekt hij.

 


Okee. Heb je al gekeken of Odido ook levert via CtNed?


 

-


Het is natuurlijk van de gekke dat een vaste klant moet smeken om een betere deal die ze niet hebben maar dat terzijde.

U hoeft helemaal niet te smeken. En een betere "deal" dan dat u nu heeft hebben ze zeker wel.

Bij Odido werkt het op precies dezelfde manier hoor. Ieder jaar inflatiecorrectie. En als u nooit niets doet zit u na 3 of 4 jaar weer op dezelfde prijs als wat u nu betaald. 


Het is natuurlijk van de gekke dat een vaste klant moet smeken om een betere deal die ze niet hebben maar dat terzijde.

U hoeft helemaal niet te smeken. En een betere "deal" dan dat u nu heeft hebben ze zeker wel.

Bij Odido werkt het op precies dezelfde manier hoor. Ieder jaar inflatiecorrectie. En als u nooit niets doet zit u na 3 of 4 jaar weer op dezelfde prijs als wat u nu betaald. 

En zo is het.

 @Jan Fanta , heb je al geklikt op de link uit mijn eerste reactie? Dan kan je kijken hoeveel voordeel je kunt behalen. 


Geweldig antwoord, als ik bij verlengen de afspraak maak dat dit niet zou gebeuren maar ze dit niet in het contract zetten?

Het gaat mij om het principe, dat ik elders goedkoper uit ben is niet de reden dat ik vertrek het zich niet houden aan afspraken en het uiterst onbeschoft te woord worden gestaan.

 

KPN heeft voor mij afgedaan, dit is ook het laatste wat ik hier erover zeg. Dat jij wellicht als KPN medewerker er anders over denkt, het zal.


Geweldig antwoord, als ik bij verlengen de afspraak maak dat dit niet zou gebeuren maar ze dit niet in het contract zetten?

Dat kunt u helemaal niet afspreken. Het staat gewoon in de algemene voorwaarden. Er is geen 1 KPN medewerker die daar iets aan kan veranderen. Althans niet een KPN die u te spreken krijgt 😉

Dat is bij een andere provider net zo.


Hmm….. Dit zijn de providers waaruit je kunt kiezen. De enige bekenden die ik zie zijn Ziggo (op een doodenkele plek leveren zij wel via glasvezel kennelijk) en kpn. De rest is mij volkomen onbekend.

https://ctned.nl/opdrachtgevers/ 

 

Dat lijstje zijn opdrachtgevers geen providers met andere woorden ze werken voor meerdere partijen.  Daarom staan zowel Ziggo als KPN hier tussen dat gaat dan om de netwerk takken van deze twee.

 

Het gaat er om welke netwerk beheerder de opdrachtgever is in geval van het door @Jan Fanta genoemde Open Dutch Fiber is Odido het eerste jaar doorgaans de enige optie. Zoals hij zelf al aangeeft.

 


Hmm….. Dit zijn de providers waaruit je kunt kiezen. De enige bekenden die ik zie zijn Ziggo (op een doodenkele plek leveren zij wel via glasvezel kennelijk) en kpn. De rest is mij volkomen onbekend.

https://ctned.nl/opdrachtgevers/ 

 

Dat lijstje zijn opdrachtgevers geen providers met andere woorden ze werken voor meerdere partijen.  Daarom staan zowel Ziggo als KPN hier tussen dat gaat dan om de netwerk takken van deze twee.

 

Het gaat er om welke netwerk beheerder de opdrachtgever is in geval van het door @Jan Fanta genoemde Open Dutch Fiber is Odido het eerste jaar doorgaans de enige optie.

Open Dutch Fiber staat gek genoeg niet in dat lijstje met opdrachtgevers.


Hmm….. Dit zijn de providers waaruit je kunt kiezen. De enige bekenden die ik zie zijn Ziggo (op een doodenkele plek leveren zij wel via glasvezel kennelijk) en kpn.

Het hoofdnetwerk van Ziggo is glasvezel natuurlijk. Dat moet ook aangelegd worden zo af en toe 😉


Dat  ODF niet in dat lijstje staat viel mij ook op @Nick83 niet dat dit veel zegt want CT Ned kan natuurlijk een onder aannemer zijn er zijn behoorlijk veel van die kleinere bedrijfjes die hetzelfde werk doen. 

Terzijde er zijn een paar projecten waar Ziggo inderdaad via glasvezel naar binnenkomt. 

Binnenkort komt daar Edam-Volendam bij waarbij die gemeente de exploitatie doet en het werkelijke netwerkbeheer uitbesteed.


Ik heb je laatste reactie verwijderd @Jan Fanta en wil je graag wijzen op onze huisregels. Ik wil je vragen respectvol te blijven, specifiek naar je medecommunityleden. Dit is je eerste waarschuwing, hierna zal een ban volgen.


Reageer