Skip to main content

Sinds kort ervaren we een probleem met de ethernet verbinding op de tv.

Zodra mijn zoon de xbox opstart (of die nu beneden zit of boven via de wifi versterker verbinding maakt met de wifi) valt op de tv de ethernet verbinding weg en kan er dus geen verbinding meer gemaakt worden met de tv-box. De lampjes op het modem worden dan tijdelijk oranje en rood en de wifi valt dan ook weg op de telefoon. Na een paar minuten doet het modem en de wifi het dan weer en kunnen we via een button op de tv "verversen" en doet de tv-box het weer. Vreselijk irritant dus.…

Hoe kan dit? 

Ook ervaar ik al heel lang problemen met de wifi-versterkers van Devolo op de zolderverdieping. Vandaar dat zoon nu vaker of benenden in de woonkamer of op onze slaapkamer zit te gamen. Maar dit is uiteraard niet de oplossing.... 

Ik dacht eigenijk dat het modem, het internet en de snelheid e.d. alleen maar beter zou worden naarmate er nieuwe apparatuur uitkomt, maar het tegendeel is waar.…

Nu gaat er zo 35 gb aan mobiele data doorheen als hij op zijn kamer zo'n slechte wifi heeft en de wifi dan dus maar uit zet. Ik heb hier al eens een topic over aangemaakt, maar het probleem is alleen maar erger geworden. Onlangs de wifi-versterker al eens ge-reset. Die van mijn andere zoon werkt wel (meestal) goed. 

Hoi ​@Niekser . Welkom bij de KPN Community.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg over de problemen die je ervaart. Dat klinkt inderdaad erg vervelend, en we helpen je graag verder om dit op te lossen. Het probleem met de TV-box en het modem dat tijdelijk uitvalt wanneer de Xbox wordt opgestart, lijkt te maken te hebben met overbelasting van je netwerk of een mogelijke conflict in je thuisnetwerk.

Devolo's kunnen een handige uitkomst zijn maar ze zijn ook storingsgevoelig.  Ik wil je niet gelijk bombarderen met informatie dus laten we beginnen met twee belangrijke vragen:

1. Wat voor verbindingstype heb jij → Glasvezel of koper?  En kun je vertellen wat voor snelheid er bij je abonnement hoort?
  1. Heb je de mogelijkheid om de Xbox van je zoon bekabeld (rechtstreeks op het modem) aan te sluiten? 

Hieronder een paar linkjes naar artikelen over de draadloze verbindingsset. Zeker de moeite waard om even door te nemen:

Kom je er met bovenstaande stappen niet uit? Maak dan een terugbelafspraak met onze technische dienst via deze link:

Contact en klantenservice | KPN  ( even naar beneden scrollen voor de relevante informatie)

Hoi Erwin, 

Bedankt voor je bericht. 

Wij hebben geen glasvezel en als abonnement hebben wij:

200 mbits download

2 mbits upload

Er is helaas geen mogelijkheid om de xbox bekabeld aan te sluiten op de zolder.

De laatste paar keren is het eerste probleem niet meer voorgekomen met de tvbox. Mijn zoon zegt dat het er misschien mee te maken had dat hij een game aan het updaten was.

Het slechte wifi verhaal op de zolder is wél nog actueel.

Ik zal de topics doornemen. 

Bedankt! 👍🏼 

Dat van dat update kan heel goed.  Als er spellen ge-update worden zal de xbox daar waarschijnlijk maximaal bandbreedte voor proberen weg te snoepen.  En dat gaat ten koste van de rest van het huishouden. 
Ik vermoed trouwens dat je méér upload hebt. Want als het echt 2Mbits is en je gebruikt die verbinding met een heel huishouden is dat een gegarandeerd scenario voor internet instabiliteit. 

Nee, het is 20... Typfoutje 🫣

Reageer