Skip to main content
Antwoord

Zomaar een WhatsApp bericht van CRConnect over aanleg KPN glasvezel, zonder bericht van KPN zelf

• November 28, 2025
  • 5 reacties
  • 134 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Enige tijd geleden kregen wij via KPN een brief dat ze bezig waren met aanleg van glasvezel in onze buurt en of wij interesse hadden. Wij hebben toen aangegeven dit wel te willen maar dat wij in een appartement wonen dus niet aan de straat en hoe dat dan in zijn werkt gaat. Daar hebben wij niets meer over gehoord. De geschatte datum zou ergens eind 2025 begin 2026 zijn.

Nu krijg ik net een WhatsApp bericht van CRConnect. Hierin staat mijn adres vermeld en de mededeling dat de glasvezel installatie afspraak is ingepland met datum en tijd en of ik aan kan geven of ik dan thuis ben, met een linkje.

Natuurlijk klik ik niet zomaar op een linkje, dus ik heb even gezocht en zie dat CRConnect wel samenwerkt met KPN. Maar waarom via WhatsApp en waarom heb ik niks gehoord van KPN zelf? Ik vind het allemaal een beetje vreemd.

Omdat de tijd zou kloppen met wanneer het verwacht werd en het bedrijf wel vaker met KPN in verband wordt gebracht vroeg ik mij af of meer mensen zo'n bericht hebben gehad. En of het dan wellicht toch legitiem is. 

Beste antwoord door Peter Brugmans

Hoi Marcella,

Ik ben de ontwikkelaar van het planningssysteem dat CRConnect gebruikt voor deze glasvezelafspraken. Dat WhatsApp-bericht klinkt precies zoals ons systeem het verstuurt en is in principe legitiem en veilig.

Let er wel op dat de link echt naar een domein met crconnect.nl gaat (bijvoorbeeld https://planbord.crconnect.nl/afspraak/...). Als dat klopt, kun je de afspraak gerust via die link bevestigen of aanpassen. Als je nogsteeds twijfels heeft kun je altijd contact opnemen met CRConnect via 085 00 110 20.

Met vriendelijke groet,
Peter Brugmans

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marcella.Leuven 

Als je het niet vertrouwd, nooit op een link klikken in een Whatsapp of sms bericht.
Maar eerst het bedrijf zelf bellen, om navraag te doen of zei inderdaad jouw dit Whatsapp bericht hebben gestuurd.

Het bedrijf CR Connect werkt inderdaad samen met onder andere Netwerkbeheerder KPN, dus het is één van de aannemers waarmee Netwerkbeheerder samenwerkt.

Je kunt CR Connect bereiken via telefoonnummer: 085 00 110 20

Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09:30 tot 16:30 uur.
(Op vrijdag, zaterdag en zondag zijn ze telefonisch niet bereikbaar)

Daarnaast gebeurd het wel vaker, dat vanuit de aannemer afspraken worden gemaakt met particulieren, voor de aanleg van glasvezel naar de meterkast binnenshuis.
Maar dat dit ook via Whatsapp gebeurd is voor mij nieuw.

Dus eerst even bellen met CR Connect, alvorens te klikken op de link in het bericht.
Krijg je vanuit CR Connect de bevestiging, dan is het veilig en legitiem.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 28, 2025

En toch gebeurt er meer en meer via whatsapp. Ik ben er zelf ook niet echt een voorstander van maar oké. Alleen al afgelopen maand heb ik geappt met KLM, een koeriersdienst, een leasemaatschappij (werkbus) een verhuurbedrijf en een reisverzekering. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Marcella ik snap dat je daar voorzicht mee bent hoor. Het lijk dan wel een officiële onderaannemer van KPN te zijn dan. Mocht je blijven twijfelen dan zou ik je aanraden om het advies van Michel te volgen en om even te bellen dan met deze partij. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!  

• Nieuwkomer
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Hoi Marcella,

Ik ben de ontwikkelaar van het planningssysteem dat CRConnect gebruikt voor deze glasvezelafspraken. Dat WhatsApp-bericht klinkt precies zoals ons systeem het verstuurt en is in principe legitiem en veilig.

Let er wel op dat de link echt naar een domein met crconnect.nl gaat (bijvoorbeeld https://planbord.crconnect.nl/afspraak/...). Als dat klopt, kun je de afspraak gerust via die link bevestigen of aanpassen. Als je nogsteeds twijfels heeft kun je altijd contact opnemen met CRConnect via 085 00 110 20.

Met vriendelijke groet,
Peter Brugmans

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor het delen Peter! Wordt echt gewaardeerd.