Skip to main content

De adviezen die jullie gaven op een andere vraag opgelost maar het blijft heel traag; Mifi aangeschaft met prepaid; Digitenne geprobeerd maar geen goede ontvangst. Wat zou een 2e aansluiting kosten op een andere lokatie. Blijft op dezelfde naam. Ook nummer kan het zelfde blijven (020???); het gaat vooral om creëren van snellere Wifi en goede tv ontvangst. Er zijn al meer zomerhuisjes mee uitgerust op hetzelfde terrein.

dank en hoor graag

 

Hallo Veldepukk, welkom op het forum! Dit is een gecompliceerde vraag. In eerste instantie moet gekeken worden of er al een aansluiting ligt. Dat kun je controleren door op de bestelpagina van kpn.com je postcode in te vullen. De site geeft dan aan of het adres bij ons bekend is. Zo ja, dan kun je gewoon een abonnement bestellen. Wat die dan precies kost is afhankelijk van de keuzes die je maakt. Voor alleen internet, zonder aanvullende opties, zit je op €42,50 per maand (zonder eventuele actiekorting).

Als de site aangeeft dat we daar niet kunnen leveren, dan kun je via mijnaansluiting.nl een aanvraag doen voor het aanleggen van een aanslutiing. Daarbij is wel belangrijk dat jij ook de rechthebbende bent van je zomerhuis. Als je hem alleen maar huurt moet dit aangevraagd worden door de eigenaar. Je krijgt dan een offerte hoeveel dit zal gaan kosten en kunt dan besluiten of je dit wel of niet wilt doen. Ik verwacht wel, als dit het geval is, dat die kosten hoog gaan zijn. Vakantieparken en aanverwante dingen zitten vaak niet heel dicht bij een centrale, en dan komt er veel graafwerk bij kijken als het al uitgevoerd kan worden. Als dat dan is uitgevoerd, kun je via de site een pakket bestellen zoals ik hierboven aangeef.


Heel lief maar ik zoek dus een mogelijkheid om mijn eigen abonnement in Amsterdam uit te breiden. Dus niet weer een hele nieuwe aansluiting want wist ik zelf ook al wel. En ja er zijn mensen/eigenaren die idd een aansluiting hebben en dus zal het eenvoudig zijn. Maar zo krijg ik dubbele lasten. Ik heb wel een interactieve tv aansluiting zodat ik via de laptop tv kan kijken maar het moet over mijn mobiel/hotspot. Ik wil gewoon een vaste aansluiting zodat ik de Wifi heb om dit te doen. In die 42,50 zitten vast ook al kosten die ik al betaal in Amsterdam. Het zou een nieuwe markt voor jullie kunnen zijn.

 


Heel lief maar ik zoek dus een mogelijkheid om mijn eigen abonnement in Amsterdam uit te breiden. Dus niet weer een hele nieuwe aansluiting want wist ik zelf ook al wel. En ja er zijn mensen/eigenaren die idd een aansluiting hebben en dus zal het eenvoudig zijn. Maar zo krijg ik dubbele lasten. Ik heb wel een interactieve tv aansluiting zodat ik via de laptop tv kan kijken maar het moet over mijn mobiel/hotspot. Ik wil gewoon een vaste aansluiting zodat ik de Wifi heb om dit te doen. In die 42,50 zitten vast ook al kosten die ik al betaal in Amsterdam. Het zou een nieuwe markt voor jullie kunnen zijn.

 

Je zegt dat je een aansluiting wil op dat zomerhuisje. Dat is een andere plek dan waar je woont. Er zal dan toch echt eerst een kabel naar toe moeten worden gelegd. Dat wordt bedoeld met een nieuwe aansluiting. En voor die kabel zijn er kosten.

Als die kabel er uiteindelijk ligt en in je zomerhuisje de aansluiting is afgemonteerd, dan pas kan je gaan denken over abonnementen en combinaties met je abonnement op je eigen thuisadres. Dat laatste kan volgens mij ook niet. Je wil op beide locaties diensten (alhoewel je in dat zomerhuisje dus genoeg hebt aan alleen Internet) dus dan krijg je toch gewoon dubbele kosten? Waarom zou je dan niet eerlijk vinden?


Als ik je een advies mag geven, ga dan voor een unlimited data abonnement van KPN...

...of T-mobile als je ook nog een tweede mobiel abonnement bij T-Mobile hebt.

Je kunt dan in je zomerhuis een travelroutertje plaatsen die je via de telefoon met Internet verbindt.

Zie dit topic.

Televisie kijken kan dan via casting m.b.v. de iTV app of met de smart-TV app van KPN maar in dat laatste geval zal je wel een VPN verbinding met je thuisnetwerk moeten hebben.


Ik heb een MIFI als je dat bedoelt met een reisroutertje. Ik heb 20 GB per maand en vrij bellen en smsen. Ik zou ongelimiteerd GB in NL hebben via T-Mobile? Ik ga ereven achteraan.

dank


Ik heb een MIFI als je dat bedoelt met een reisroutertje.

Nee ik bedoel niet een MiFi router want dan moet je een aparte simkaart gebruiken.

In dat aangehaalde topic wordt een travelrouter genoemd die ik zelf naar alle tevredenheid gebruik(te toen er nog geen corona was).

Heb je het door mij aangehaalde bericht bekeken?


Maar die heb je al . .

De adviezen die jullie gaven op een andere vraag opgelost maar het blijft heel traag; Mifi aangeschaft met prepaid;

O pardon, ik lees niet goed, maar dan begrijp ik dat ding niet, ik zal zien dat ik er achter kan komen.

 

Digitenne geprobeerd maar geen goede ontvangst.

Dat is jammer, valt daar nog iets aan te doen, zijn er anderen op het park die wel goede ontvangst hebben ? Een koop ontvanger voor de vrije kanalen werkt vaak goed (beter (?) ) en kost een paar 10-tjes.

Soms een beetje creatief vogelen met de antenne, daar kan @Noordzee je wel mee helpen :-)


Jij toch ook wel @KeesYagi ? Maar zover ik hier kan zien, gaat hij nu eerst wat anders proberen.

 


ja dat heb ik en dank@ ga ik goed uitpluizen@ dan snap ik het


Heel lief maar ik zoek dus een mogelijkheid om mijn eigen abonnement in Amsterdam uit te breiden. Dus niet weer een hele nieuwe aansluiting want wist ik zelf ook al wel. En ja er zijn mensen/eigenaren die idd een aansluiting hebben en dus zal het eenvoudig zijn. Maar zo krijg ik dubbele lasten. Ik heb wel een interactieve tv aansluiting zodat ik via de laptop tv kan kijken maar het moet over mijn mobiel/hotspot. Ik wil gewoon een vaste aansluiting zodat ik de Wifi heb om dit te doen. In die 42,50 zitten vast ook al kosten die ik al betaal in Amsterdam. Het zou een nieuwe markt voor jullie kunnen zijn.

 

Het is niet mogelijk om je bestaande vaste abonnement uit te breiden met diensten op een ander adres. Zoiets wordt altijd een nieuw abonnement. Je kunt wel meerdere abonnementen op één naam hebben, maar niet op één adres. 

De anderen hebben al wat tips gegeven, maar het zal er, als je niet een hele nieuwe aansluiting wilt, op neerkomen dat je aangewezen blijft op mobiele data.


dank voor alle adviezen