Skip to main content

Ik ben ook erg teleurgesteld, ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van de Wifi versterkers met het idee dat ik beter Wifi in mijn huis heb en ook 5Ghz.

Maar nu blijkt dat mijn schakelaars van Curtain van mijn zonweringen niet meer werken omdat deze alleen kunnen verbinden als ze een apart 2,4Ghz Wifi netwerk zien. Ik heb een Experiabox V9 dus ik hadt 2,4Ghz en ben het met de andere lezers eens dat het wel een hele goedkoop antwoordt is om dan maar een andere router aan te schaffen. Ik hadt boven een andere router voor mijn Wifi maar ik heb juist een KPN wifi versterker gekocht om een netwerk te hebben. Dus nu ben ik dus van de regen in drup gekomen, ik hoop dus ook dat KPN hier toch gauw met een oplossing voor komt.

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Afgesplitst van dit topic

@SnarfB Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat door bandsteering het niet meer mogelijk is om 2.4 en 5 Ghz te scheiden. Zoals het nu lijkt wordt dit ook niet mogelijk met de versterkers van KPN. 

Een ander advies dan of een ander modem of andere versterkers aan te schaffen kan ik dan ook niet geven ben ik bang. 


@SnarfB misschien te laat en is dit niet wat je wilt horen maar je kunt (soms) beter wegblijven van apparatuur waarvan de software/firmware in beheer is bij een provider (in dit geval KPN). Het slaat natuurlijk nergens op dat een provider voor jou bepaald of bandsteering wel of niet mogelijk is. Je kunt beter apparatuur aanschaffen die provider-onafhankelijk is en waarbij veel meer instellingen mogelijk zijn. Ik heb zelf jaren geleden ook versterkers/accesspoints van KPN gehad. Na 3 weken van de hand gedaan en overgestapt naar een onafhankelijk merk en de wifi op de ExperiaBox uitgezet. Vanaf dat moment geen problemen meer (en nu met alles van AVM al helemaal  niet).