Skip to main content

Goeden middag, 

 

er zijn nu 2 bedrijven die glasvezel willen aanleggen in ons huis, delta en glaspoort. Maar bij welke moet ik nu doen?

Zolang het gratis is zou ik ze allebei nemen.  


Als de aanleg gratis is @Moenen door beide bedrijven laten doen, des te meer keus heb je straks als je zelf over wilt gaan naar glasvezel.

 


Hier ligt inmiddels glasvezel van FiberFlevo, mét Delta, zónder kpn. Als je snel glasvezel wilt neem dan iig Delta, want dat gaat hier veel sneller. Glaspoort zou hier afgelopen december aanleggen maar dat is nu uitgesteld tot voorjaar 2025, geen idee waarom. 

Als je kpn als provider wilt moet je Glaspoort wel ook laten aanleggen, want kpn levert niet over de glasvezel van Delta. 


Hi @Moenen, welkom op ons forum. 
Ik zie dat je al goed bent geholpen door de medegebruikers hier. 

Ik adviseer ook om ze beide te laten aansluiten. Dit doordat verschillende providers op deze 2 aansluitingen leveren en je dus meer keuze hebt als je een provider gaat kiezen. Wat ook mooi meegenomen is, is dat het nu gratis is en dit alleen maar een meerwaarde voor je huis is en eventueel toekomstige bewoners. Het kan zijn dat op een later tijdstip wél kosten in rekening worden gebracht als je dan kiest om het toch aan te laten sluiten. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, stel anders gerust je vragen hier. 


Dank jullie wel allemaal


Er gaat inmiddels het gerucht dat Glaspoort en Deltafiber willen samengaan..


Er gaat inmiddels het gerucht dat Glaspoort en Deltafiber willen samengaan..

Dat kan je wel vergeten, Glaspoort is een dochter onderneming van KPN.
Delta en KPN, gaat nooit gebeuren. Kortom, die geruchten zijn onzin.


https://www.totaaltv.nl/nieuws/bronnen-melden-glasvezelflirt-delta-fiber-en-glaspoort/


Dat kan je wel vergeten, Glaspoort is een dochter onderneming van KPN.

Dat klopt volgens mij niet. Waar baseert u dit op?

Er zijn ook mensen die denken dat Digitale Stad een dochter van KPN is. Dat is het ook niet.


Joint venture

Glaspoort is een joint venture van APG (de pensioenuitvoerder van ABP) en KPN.

bron: Over ons | Glaspoort.nl


Joint venture

Glaspoort is een joint venture van APG (de pensioenuitvoerder van ABP) en KPN.

bron: Over ons | Glaspoort.nl

Er zal op 1 of andere manier wel een constructie zijn dat ze eruit kunnen stappen.


Dat kan je wel vergeten, Glaspoort is een dochter onderneming van KPN.

Dat klopt volgens mij niet. Waar baseert u dit op?

Er zijn ook mensen die denken dat Digitale Stad een dochter van KPN is. Dat is het ook niet.

Dat baseer ik hier op: 
https://www.glaspoort.nl/over-ons/

 

Joint venture

Glaspoort is een joint venture van APG (de pensioenuitvoerder van ABP) en KPN.

bron: Over ons | Glaspoort.nl

Er zal op 1 of andere manier wel een constructie zijn dat ze eruit kunnen stappen.

Waarom zouden ze dat willen ? Het is een nieuw opgericht bedrijf door KPN & ABP.

 


De verwachting is dat er een consolidatie komt in de glasvezelwereld. Vier aanbieders is in ons land teveel van het goede. Om een netwerk commercieel gezond te kunnen exploiteren dient zo'n 30 procent van de aangesloten adressen ook daadwerkelijk diensten af te nemen op een netwerk. Bij KPN (inclusief de deelnemingen Glaspoort en GlasDraad) en Ziggo is dat het geval, maar bij Delta Netwerk en Open Dutch Fiber niet. Daarom is de verwachting dat met name deze laatste twee glasvezelaanbieders weleens zouden kunnen gaan fuseren, of overgenomen zouden kunnen worden. De tijd zal het leren.

Piet.


@SaltyBart 

 

Zeg nooit nooit.

Er zijn al veel dingen gebeurd, waarvan gezegd werd dat dat nooit zou gaan gebeuren, maar toch gebeurede.

 

Het beste is, gewoon afwachten.

Toekomst zal het leren.


Van Vroom & Dreesman dacht men ook dat dat bedrijf ‘eeuwig’ zou blijven bestaan.

 


Van Vroom & Dreesman dacht men ook dat dat bedrijf ‘eeuwig’ zou blijven bestaan.

 

Helemaal mee eens.

 

Ik kan zelfs bedrijven die grote concurrenten van elkaar zijn.

Waarvan gezegd werd dat ze echt nooit samen gaan.

Maar ondertussen toch zijn gefuseerd. 


https://www.deltafiber.nl/nieuws/voorgenomen-overname-deel-glasvezelaansluitingen/


Heel bijzonder. Glaspoort is toch van KPN? Zou dat betekenen dat op dat netwerk plots KPN beschikbaar word?

Dus mensen in die gebieden die de aanleg van Delta glasvezel toen geweigerd hebben want "geen KPN, dat mot ik niet" worden nu mooi genaaid. Nou ja, dat hebben ze zelf gedaan. Maar toch.


Ik hoop dat ook de niet buitengebieden worst overgenomen.

Ik kan nu geen KPN krijgen op de glasvezel van Deltafiber .

Daarom heb ik nu Solcon, maar heb niet alle combivoordelen met KPN mobiel zoals KPN biedt.

Ik heb nu bijvoorbeeld geen Entertainment korting op Netflix. 


Ik hoop dat ook de niet buitengebieden worst overgenomen.

Ik kan nu geen KPN krijgen op de glasvezel van Deltafiber .

Daarom heb ik nu Solcon, maar heb niet alle combivoordelen met KPN mobiel zoals KPN biedt.

Ik heb nu bijvoorbeeld geen Entertainment korting op Netflix. 

Tja, het is een andere provider. Logisch dat het niet hetzelfde werkt. Maar werkt internet en tv wel goed bij Solcon? 

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Glaspoort heel Delta ff overneemt. 


Solcon is ook van KPN

Internet van Solcon werkt uitstekend.

Televisie heb ik niet van Solcon

Ik heb zowel beneden als boven gesloten televisie meubels.

Solcon heeft helaas geen televisie ontvangers met Bluetooth afstandsbediening dus aan die kastjes van Solcon heb ik niets.

Ik zit maar te wachten tot Solcon net zoals KPN overgaat naar een afstandsbediening met Bluetooth

.

Tevens hebben de televisie ontvangers van Solcon nog geen apps erop zitten.

Al met al een gedateerd gebeuren bij Solcon op televisie gebied.

 

Zodra ok KPN kan krijgen op de glasvezel ben ik weg bij Solcon.

 


Solcon gebruikt de 5202 volgens mij en dat is Bluetooth @Wewa , desnoods even bellen voor de zekerheid 


Solcon heeft de versie zonder Bluetooth. Heb ik allang voor gebeld. 


Solcon heeft de versie zonder Bluetooth. Heb ik allang voor gebeld. 

Op de site van Solcon staat een handleiding voor de 5202:

https://www.solcon.nl/particulier/hulp-bij-instellen/?pagina=device/arris/vip-5202

Dus die hebben ze wel lijkt me. Alleen u krijgt hem misschien niet bij uw huidige abonnement. Misschien moet u verlengen naar een nieuw abonnement? 


Volgens mij ook, mijn zwager heeft Solcon en een 5202 @Wewa , of ze moeten het aanbod veranderd hebben.

 


Reageer