Skip to main content
Wij hebben al sinds langere tijd de ZTE Experia V9 modem, de laatste tijd begint deze problemen te geven geen internet e.d.



Gisterochtend hadden wij geen tv internet, dan weer wel internet na het resetten van het modem maar tv bleef problemen geven daarna internet, dit komt de laatste tijd veel vaker voor soms dagelijks.



Komt steeds vaker voor dat het modem een reset nodig heeft (soms wilt een reset zelfs niet helpen), lijkt erop dat het modem aan vervanging toe is?.
Hoi @pegasos4all . Welkom op het forum!

Jammer en vervelend dat die verbinding zomaar uitvalt. Dat is zeker niet de bedoeling. Het gebeurt de laatste tijd dus vaker? Valt je ook iets op als je naar het modem loopt? Zijn er lampjes die niet branden of een andere kleur hebben? Als ik het goed lees vallen alle diensten uit, als het gebeurt. Dat klopt toch?
Ik heb niks meer gehoord. Is de storing nog steeds gaande?
Ik ga er voorlopig van uit dat je voldoende weet. Mocht dit niet zo zijn, of heb je andere vragen, stel ze gerust!
Wij hadden bijna 14 dagen geen problemen, maar vanmorgen was het weer raak.



Je kunt er geen touw aan vast knopen, het is heel verschillend dat die problemen zich voordoen.



Ik probeer tijdig te antwoorden maar het is niet te zeggen of het goed werkt.



Tot nu toe gaat het weer goed.
Ai. Wat raar dat het zo grillig is. Toen ik je lijn ging meten zag ik dat je een glasvezelverbinding hebt. Dan zit er in jouw woning ook nog een glasvezel kastje. Zou je die eens, vlak voor het slapen gaan ofzo, preventief twee minuten van de stroom willen halen.

In zeldzame gevallen is dit de oorzaak van dit soort problemen. En dan hebben we die stap in ieder geval al gehad.

Als het op korte termijn weer misgaat, laat het weten! Uiteraard ben ik bereid om die V9 te vervangen maar dan moeten we dus even dit soort zaken uitsluiten.


Goedendag,



Gisteren was het weer zover, maar nu deed er totaal niets meer (geen TV en Internet).



controle led van onze modem brandde rood (led internet)



Ik heb dus KPN gebeld aangegeven wat er aan de hand was, Nu hebben ze gisteravond een meting gedaan en er was wat niet goed werd er gezegd.



Ik moest van de KPN medewerker de lengte controleren van de glasvezel aansluiting wat naar binnen komt naar het NT kastje zij hij mag niet al te lang zijn?, ik heb aangegeven dat het ongeveer 25 cm is.



Nu werd er ook gezegd dat er kosten erbij kwamen, Ik had zoiets dit is destijds door Regfiber aangelegd en door de KPN aangesloten dit lijkt mij dan niet ons probleem te zijn, En over de lengte glasvezel lijkt mij niets uit te maken het is tenslotte optische kabel!.



Tijdens het gesprek heb ik ook aangegeven dat wij vaker problemen met het modem hebben, is het mogelijk dat jullie erachter kunnen komen wat het nu precies is? Ikzelf verdenk het modem wat ik eerder aangegeven heb hier op het forum.



Wij hebben gisteren alles gedaan om dingen te proberen NT kastje spanningsloos, modem hard reset (bleef rood na een reset)



Het modem begon later in de avond weer spontaan te werken en de controle led internet brandde weer groen.



Kunnen jullie ook eventueel nog een meting uitvoeren?



Ik kan dit eventueel nog aanvullen als jullie nog meer info nodig hebben.



Met vriendelijk groet,



Cor.
Hoi Cor,

Ik vermoed dat er sprake is van een miscommunicatie. We doen een aantal checks om zeker te weten dat het allemaal correct is aangesloten. Als dan de problemen blijven sturen we vaak een monteur. We moeten jou, als klant er op wijzen, dat als er toch iets mis is met je eigen spullen dat er dan kosten gerekend kunnen worden.

Dit gebeurt niet als alles correct en door een monteur is aangesloten.

Heb je uiteindelijk wel een monteur ingepland? Anders doe ik graag een nieuw analyse en gaan we kijken of ik dit samen met jou kan oplossen,.