Skip to main content

Ik heb nu een week of twee regelmatig problemen met de H368N. Op willekeurige moment raakt het modem de verbinding kwijt met alle devices in het netwerk, zowel via wifi als bedraad. Een uit/aan zetten is een tijdelijke fix, maar dit gebeurd regelmatig bij een business meeting of midden in een game. Eigenlijk gebruik ik de afgelopen week alleen nog maar het internet via T-Mobile met een hotspot als ik iets stabiels wil hebben.

 

Ik heb 3 devices met een vast IP, de  rest van de devices krijgt dynamisch een IP-adres toegewezen. In de instellingen van de router is het afgelopen jaar nog niets aangepast. Zojuist deed het probleem zich weer voor en heb meteen mijn laptop bedraad op de modem aangesloten op poorten 1, 3 en 4. Bij allemaal zegt Windows dat de ethernet kabel niet verbonden is.  Omdat de enige manier om met de router te verbinden is deze opnieuw op te starten kan ik ook niet zien wat er mis is. Er is zover ik kan zien geen logfile waarmee ik het kan debuggen. 

Op het modem zelf branden alle gebruikelijke lampjes, zowel voor als na het opstarten. Ik heb de router nog niet volledig gereset omdat er 2 zakelijke telefoonnummers aan gelinkt staan en hier heb ik niet zoveel verstand van. 

 

Weet iemand toevallig of er ergens een log file staat die ik kan uitlezen na het restarten van de router? Of misschien een oplossing voor het probleem?

Ik moest het even opzoeken maar KPN noemt deze Experiabox V9.

Ik vermoed zomaar dat de router in het apparaat rammelt. Want als ook de fysieke poorten het dan niet meer doen is wel zorgelijk.

Als ik jou was zou ik KPN even bellen naar 0800-0402 (meldt “mijn experiabox valt steeds uit”, dan krijg je een medewerker). Vermeldt wel dat je al diverse keren hebt gereset. Ze zouden dan zonder meer een nieuwe moeten sturen mijns inziens.

Of het nou wel of niet lukt, meldt dat ajb hier nog even. Wel gelukt: dan kan dit gesloten worden voor de moderators en anders moeten zij er nog aan te pas komen.


Ik heb vandaag even de tijd gehad om zelf nog even extra door te testen en te bellen.

Als ik geen internet kon ontvangen kon ik ook niet gebeld worden op de 2 vaste aansluitingen. En ik kon mijn externe IP ook niet pingen. 

Ik heb zojuist even gebeld en ze zullen inderdaad een nieuw modem sturen. Als deze is aangesloten zal ik hier weer op reageren.


Ik heb vandaag even de tijd gehad om zelf nog even extra door te testen en te bellen.

Als ik geen internet kon ontvangen kon ik ook niet gebeld worden op de 2 vaste aansluitingen. En ik kon mijn externe IP ook niet pingen. 

Ik heb zojuist even gebeld en ze zullen inderdaad een nieuw modem sturen. Als deze is aangesloten zal ik hier weer op reageren.

En?