Skip to main content

Ik heb een tv Samsung type UE40C6000. De aangesloten KPN Plug & Play-box werkt niet

TV geeft aan te zwak signaal. Toch aangesloten met HDMI kabel.

Weet iemand raad om toch signaal te krijgen

Frans

Welke tv-decoder heb je van KPN in bruikleen, merk en type, @fransky en is deze bekabeld of draadloos aangesloten?

 


Hallo @fransky 

 

Ik denk dat je TV niet op een HDMI ingang staat, je zal met de bron/source knop op de afstandsbediening van de TV zelf of die van KPN als hij is gekoppeld aan de TV de juiste ingang moeten kiezen.​

 


Probleem is dat er geen inkomend signaal is. Dus kan ik niets met de afstandbediening 

Ik denk dat hdmi niet werkt. TV is al 14jr oud


De melding ‘zwak signaal’ lijkt van de televisie zélf te komen. Waarschijnlijk staat op de televisie als ingangsdatum bron ‘Antenne’ of iets dergelijks ingesteld, @fransky. 


De televisie heeft vier HDMI ingangen.

Verbind - om te beginnen - de TV+ Box met HDMI-ingang 1 en selecteer met de afstandsbediening van de televisie als ingang (bron) HDMI-1. Als je dan beeld hebt, dan kan je verder met het instellen van de TV+ Box en het afstellen van de KPN - afstandsbediening  voor jouw televisie. 

Lukt het op HDMI ingang 1 niet, dan zou je de volgende kunnen proberen.

Succes!


Dank voor je bericht. Ik ga ermee aan de slag


Hdmi aansluiting gelukt.  Opstarten afstandsbediening met tv blijft een probleem.

Blijft maar zoeken , maar koppelt niets, jammer


Fijn te lezen dat het gelukt is, je Plug-and-Play TV Box via de HDMI op je televisie aan te sluiten, @fransky. 

Ik neem aan dat je de TV+ Box (Sagemcom DIW 7022) hebt?

Voor het koppelen van de afstandsbediening aan de ontvanger en de televisie, kan je hier een uitgebreide handleiding lezen.

Succes!


Hoera, de aansluiting is gelukt. Dank voor alle adviezen. Ik ben er blij mee