Skip to main content

Goedemorgen,

 

Mijn Apple apparaten, geven aan dat wij een zwakke beveiliging hebben WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.

 

Wij hebben een Experia box V8. Ik heb ingelogd op het modem. Ik kan alleen kiezen voor WPA/WPA2, WPA2 Only, WPA Only en WEP.

 

Ik heb het vermoeden dat onze router te oud is.

Groetjes

Is een Apple dingetje maar niet teveel van aantrekken want een nieuwere experiabox wordt niet snel gegeven als hij nog goed werkt.


Hallo @Sandra Krul,

Ik lees TKIP, WPA TKIP is een niet veilige WiFi beveiliging!. Waarschijnlijk krijg je daarom een melding op de Apple apparatuur.

Kies op de Experia Box V8 voor de beveiligingsmethode WPA2 PSK

WPA2 PSK (CCMP) is beperkt veilig. Voor huis, tuin en keuken gebruik geschikt. Niet voor bedrijven, daarvoor is er de enterprise versie.

Kies voor de veiligheid een lange PSK (Pre Shift Key) (In de volksmond WiFi wachtwoord)

Bijvoorbeeld "8wolvenopdeveluwe!!!” is makkelijk te onthouden, toch moeilijk te raden het bevat cijfers , leestekens en veel letters.

Groet Bart


Goedemorgen,

 

Mijn Apple apparaten, geven aan dat wij een zwakke beveiliging hebben WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.

 

Wij hebben een Experia box V8. Ik heb ingelogd op het modem. Ik kan alleen kiezen voor WPA/WPA2, WPA2 Only, WPA Only en WEP.

 

Ik heb het vermoeden dat onze router te oud is.

Groetjes

Je moet kiezen voor WPA2 Only. In een anders veld kies je dan voor AES.


Hallo @Sandra Krul , dat voorgestelde wachtwoord door @Bart_2020 , moet je natuurlijk niet echt gaan gebruiken, want iedereen die dit topic leest kent dan je wachtwoord.:relaxed:

WPA2/AES is inderdaad momenteel de veiligste variant die via de modems van KPN geleverd wordt.

 

 


Hallo @Sandra Krul,

Ik voeg maar even een plaatje van de beveiliging toe AES is geen optie op de V8 wel WPA2 only en PSK.

WLAN Security Pagina V8​​​​​

Zoals JanD zegt over het wachtwoord (PSK) gebruik iets anders, ik gaf maar een voorbeeld.

Gelukkig kennen de “wardrivers” je SSID (WiFi netwerk naam) en je locatie niet.:grinning: WiFi signalen komen gelukkig niet zo ver.

Groet Bart


Dankjewel allemaal!