Skip to main content

De Iphone van mijn vrouw geeft aan dat zij voor de Wifi een zwakke beveiliging heeft. We hebben de expiria box uit en aan gezet. De fabrieksinstelling gedaan. Nieuw Wifi wachtwoord ingesteld. De beveiliging blijft zwak. Wat kunnen we doen om een beter beveiliging voor de Wifi te krijgen

Ook ik heb dit probleem, al weken…………………. mobiel van echtgenoot geeft deze melding niet. Mijn mobiel wel. ook wij hebben de modem opnieuw opgestart. Contact gehad met KPN over de router/modem, Alles zou goed zijn……………. maar de melding blijft. Net zoals slecht internet op mobiel/computer tijdens thuiswerken. Wat te doen!

En dan heb je geen internet en dan krijg een een sms naar een link. Hoe dom!


Gewoon een kabel leggen en je pc of laptop bekabeld aansluiten om thuis te werken. Dat is het beste. Dan hoef je in ieder geval niet te klooien met WiFi in de tijd van je baas.


Nick83, vanaf je modem naar je computer? In ons huis is alles nu bekabeld. Niks draadloos meer. Ik weet niet of dat kan. Ik heb een laptop (Surface) en daar zit geen  internet aansluiting aan. En aan mijn scherm ook niet. Was het maar zo, dan was het probleem opgelost. Maar mijn probleem ging meer over mijn mobiel. :wink:  Daar zijn ook wat probleempjes mee. Maar zoals ik lees vele met mij.  Dank voor de tip. Ooit zal het goed komen, hoop ik.


Hallo @HTol en @JolGla , kijk eens in het modem bij de wifi beveiligingsinstellingen.

Als daar WPA/WPA2 staat wijzig dit dat in alleen WPA2 en sla dit op, dat ben je goed beveiligd.

Zie ook onderstaande link van Apple met een toelichting:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202068


Hi @HTol en @JolGla,

Apple apparatuur is sinds kort geschikt voor WPA3. Onze modems werken met een WPA2 beveiliging wat voor deze melding kan zorgen. WPA2 is veilig genoeg, jullie hoeven je dus geen zorgen te maken dat er iets aan de hand is!


Goedemorgen,

Ik krijg ook de melding zwakke beveiliging WPA/WPA2 (TKIP).

Ik moet dan router configureren naar WPA2 (AES) of WPA 3.

Hoef ik hier dan ook niets aan te doen?