Vandaag is na een stroomonderbreking voor de tweede keer in nog geen twee jaar tijd de Ethernetpoort overleden in mijn zwarte Genexis XGS-PON die over de FTU heen zit geschoven. Power en Connection (glas) groen, Alarm uit, maar de Ethernetlink is weg.
Andere netwerkkabel, andere netwerkpoort aan de andere kant of andere stroomadapter met hetzelfde vermogen/voltage/polariteit/barrelplug maken geen verschil, glas werkt, Ethernet geen link.
Vorige incident:
Nu dus weer exact hetzelfde gezeur, en als het aan mij lag gebruikte ik gewoon mijn eigen apparatuur wat blijkbaar bij GPON alleen wat moeilijk is...
Is dit iets waar meer mensen regelmatig last van hebben wat zou kunnen duiden op een zwak punt in dit apparaat? Ik wil als het even kan niet elk jaar dat ding vervangen.
Wordt dat weer bellen (en vrij nemen omdat ze ‘m er per se zelf op willen schuiven wat ik zojuist al meerdere keren heb gedaan zonder problemen), of ziet iemand nog een andere oplossing? Tips om gewoon een eigen glasmodem of SFP fibermodule te gebruiken (ik heb een switch die dat ondersteunt) zijn ook welkom