Skip to main content
Het zwarte kastje van de glasvezel aansluiting valt zeer regelmatig uit. De drie lampjes zijn dan uitgegaan. Als ik de voeding los maak en daarna weer aansluit dan gaat hij weer aan. Soms moet ik dat een aantal keer herhalen.

Wat is er aan de hand, hoe kan dit verholpen worden?
Hoi @Theo18, Welkom op het forum! Ik durf je zo niet te zeggen hoe het kan dat de glasvezelaansluiting regelmatig wegvalt, maar dit hoort niet te gebeuren. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik uitzoeken wat we hier aan kunnen doen.
Hallo Marina,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de gegevens toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Theo
Goedemiddag @Theo18, Aan de hand van je gegevens heb ik een meting gedaan. Gister én vandaag heb ik een meting gedaan en daar is niets aan te zien. Vermoedelijk, omdat je aangeeft dat de verbinding af en toe wegvalt. Wil je contact met ons opnemen wanneer je verbinding weer weg is gevallen? Dan kunnen we wel zien wat er gebeurd is en eventueel een monteur aansturen. Mocht je dit niet wenselijk vinden, dan kun je er ook voor kiezen om zelf een monteur in te plannen via onze website. Er worden dan wel kosten in rekening gebracht, maar dan loop je niet het risico dat de verbinding weer wegvalt. Je zou ook nog een foto kunnen plaatsen in dit topic van je glasvezelaansluiting, misschien dat we iets opvallends zien aan het kastje en/of kabels.
Ik heb niets meer van je gehoord. Dus ga ik ervan uit dat je op dit moment geen vragen hebt. Mocht je later nog vragen hebben of een verbinding die weer wegvalt, zie ik je bericht tegemoet en kijken we naar de mogelijkheden.
Hallo Marina,

Dank je wel. We hebben het stroomdraadje met wat tape vastgezet, en dat lijkt voor nu te werken. Het gaat nu goed, terwijl er eerst 4-5 maal per dag uitval was.
@Theo18, Kun je een foto maken van het betreffende draadje en plaatsen in dit topic? Het is mij niet duidelijk over welke draadje het gaat. Is het de kabel van de adapter? Dan kan ik uitzoeken of ik een nieuwe kan opsturen.
Hallo Marina,

Bijgaand de foto.

Grt. Theo


Bedankt @Theo18, Het gaat dus over de kabel van het glasvezelkastje naar de Experiabox. Zie ik dat goed? Daarvoor stuur ik mijn collega's van de afdeling logistiek een bericht om ervoor te zorgen dat er een nieuwe kabel jouw kant op komt.
Hoi @Marina_



Zou ook de stroomadapter kunnen zijn denk ik.

Hoewel mijn kennis op het gebied van techniek niet zo groot is.
Ik denk dat Theo de voedingskabel/adapter bedoeld.

Dit kan dus inderdaad in de kabel zitten, maar ook in de aansluiting op het glasvezelkastje.

Eerst een voedingskabel/adapter opsturen is het handigste misschien, maar als het in het kastje zit zal er toch een monteur moeten komen.
Hallo,

het gaat inderdaad om de voedingskabel. Het kastje valt uit (onder gewicht van het draadje?). Door de tape lijkt het te blijven zitten.

Grt. Theo
Er is dus niets stuk aan het kastje of de kabel, maar vermoedelijk is de kabel te ''zwaar'', waardoor de verbinding verbreekt? Als dit het geval is, vraag ik mij af of een nieuwe kabel voor verbetering gaat zorgen.
Hallo Marina,

Ik weet niet of ik het met jouw conclusies eens ben. Wat ik weet is dat het kastje zeer regelmatig uitvalt: er is geen stroom. Je zou verwachten dat een voedingskabel gewoon functioneert, een paar gram gewicht zou geen invloed mogen hebben. Wat mij betreft is/zijn de voeding of het kastje of beide niet meer goed. De tape is uiteraard maar een tijdelijke oplossing. Een uitval van 4x per avond is niet zo fijn.
Het is geen conclusie @Theo18, meer iets wat ik mij afvroeg. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar mijn collega's van de afdeling logistiek met de vraag om een nieuwe kabel op te sturen. Zo kun je kijken of het dan goed gaat. Als een nieuwe kabel niet werkt, gaan we een monteur aansturen om te kijken of de FTU vervangen moet worden. Houd je mij op de hoogte? Ik verwacht dat je halverwege de week de nieuwe kabel met de post in huis hebt.
Hoi @Theo18, Mijn collega's van de afdeling logistiek kunnen deze kabel niet opsturen. Alleen een monteur beschikt over deze kabels. We moeten dus een monteur inplannen. Hierover stuur ik je een privébericht. Wil je op dit bericht reageren?
Zo valt het stekkertje er niet meer uit. 😊






Laat de monteur maar komen want dat is veiliger.

Als een voedingskabel begint te vonken dan kun je zelfs brand krijgen.
Er is vanavond een monteur geweest bij @Theo18 en heeft het kastje en de voeding vervangen. Inderdaad is dit wel zo veilig. 🙂 Alles werkt weer zoals het hoort!
Zo valt het stekkertje er niet meer uit. 😊









Haha ik zie dit bericht nu pas! Heel creatief @Casey 🤣

Reageer