Skip to main content

Goede morgen,

 

Ik zo`n idee dat kpn veilig niet werkt op windows 11.

Krijg hem niet geinstaleerd ook niet met de nieuwe link edge accepteerd hij niet wel firefox, bestand gedownload, install, daana gebeurt er helemaal niks, abo is geldig geeft hij aan daar had ik win 10 eraf gegooid dus mag ik nu nog 1 van de 2 installeren nope dus?

Wie o wie heeft hier een oplossing?

Wachten tot Windows 11 uit bèta test komt en ook KPN Veilig (F-secure) er klaar voor is?


Beste RBxx, u had een punt dat een maand geleden Windows 11 nog niet officieel uit was. 

Maar nu is het wel officieel te koop, ook op OEM computers die je gewoon van een webwinkel laat komen en het probleem is er nog steeds, dat je KPN veilig niet goed op een windows 11 computer krijgt.

Inloggen met je kpn ID vanuit een windows 11 computer lukt hier ook niet. Gelukkig heb ik de oude computer nog.


Inloggen vanuit Windows 11 gaat hier prima, werk er sinds 5 oktober mee en nog geen enkel probleem ervaren.

Ik gebruik de F-Secure van KPN veilig niet dus daar kan ik niet over oordelen, gebruik alleen Firefox ipv van de Edge Chromium in Win 11.


@smurf038 Misschien dat je eens kan kijken op de site van F-Secure wat de stand is m.b.t. Win11

Kan me moeilijk voorstellen dat een software-pakket als F-Secure niet werkt op een nieuwe variant van Windows. Waarschijnlijk ook voor F-Secure een nieuwe/laatste versie gebruiken, dus denk ik nieuwer dan wat KPN biedt.

Kan ook zijn dat KPN een soort van aangepaste of uitgeklede versie van F-Secure inkoopt bij F-Secure, ik heb geen idee wat KPN tegenwoordig levert. Heb ooit 2 licenties van een dergelijk pakket weggedaan bij KPN/Planet internet, werd toch niet gebruikt en halveerde de internet abo prijs.


Hallo, zelf heb ik begin deze maand mijn laptop opgewaardeerd van W10 naar W11 en het reeds geïnstalleerd KPNVeilig is gewoon goed blijven werken.

Hoe het met de originele software van F-Secure werkt weet ik niet.

 

 


Hallo @smurf038 en @JanD ,

Even wachten tot KPN Veilig versie 18.1 uitkomt, deze versie is geschikt voor Windows 11.

De huidige versie is 18.0.  KPN Veilig is een OEM versie van het originele product dat al wel geschikt is.

Als Windows 11 nog werkt met 18.0, zou ik maar even testen met het Eicar testvirus of die het echt doet. Met de volgende site:  https://www.eicar.org/

De Windows Defender is een alternatief voor KPN Veilig. (Windows 10, ik neem aan ook voor Windows 11). Zie: https://www.av-test.org/en/

Groet Bart


Hallo @Bart_2020 bij mij houdt KPN Veilig de boel gewoon tegen.

Windows Defender is geen alternatief voor KPNVeilig.

KPNVeilig wordt geïnstalleerd naast Windows Defender.

Het enigste dat uitgeschakeld wordt binnen Windows Defender is het anti-virus-deel, de rest van Windows Defender blijft gewoon werken naast KPNVeilig.

 


Het enigste dat uitgeschakeld wordt binnen Windows Defender is het anti-virus-deel, de rest van Windows Defender blijft gewoon werken naast KPNVeilig.

En wat is "de rest" dan nog? 

Volgens mij is Defender gewoon een antivirus scanner. Net als dat KPN Veilig dat is. Alleen KPN Veilig heeft dan nog zo'n "veilige" browser. Die zou ik niet eens willen gebruiken 😄 en wat ouderlijk toezicht functies ofzo. Voor mij ook niet van toepassing. 


Hallo @Nick83 dan gebruik jij waarschijnlijk geen Windows, Defender is allang geen antivirus-only meer, maar een veel uitgebreider beveiligingspakket. Daarom schreef ik dan KPNVeilig alléén het anti-virusdeel van Defender uitschakelt en de rest van de Defender-beveiliging in tact laat.

Wat voor jou persoonlijk niet interessant is is niet ter zake doende in dit topic. Het gaat om het algemene beeld van KPNVeilig naast MS Defender.

 

 


Hallo @smurf038 ,

KPN Veilig is bijgewerkt naar versie 18.1 Deze versie is geschikt voor Windows 11

Dus zou de melding/verschijnsel niet meer voorkomen?

Groet Bart


Beste Bart

 

Net geprobeerd met verschillende browsers maar hij gaat niet installeren niet via Edge & Firefox ook niet als ik win security uitzet.

 

gr. eelco


Hallo @smurf038 ,

Een beetje lastig om advies te geven over 11 als je nog op 10 zit.

De-installeer alle delen (die achter zijn gebleven van eerdere pogingen) van KPN Veilig.

Cache en cookies wissen van de browser (die zijn misschien al gebruikt versie KPN Veilig 18.0)

Link https://veilig.kpn.com/

Inloggen met KPN ID en eventueel licentie vrijgeven.

Windows beveiliging niet uitzetten. KPN Veilig naast Windows defender installeren (KPN Veilig gebruikt delen van Windows beveiliging, waaronder de firewall)

Groet Bart


@smurf038 is het met het advies van @Bart_2020 nog gelukt om de installatie voor elkaar te krijgen?


Bram,

 

Nee is niet gelukt, hoop dat Defender goed werkt


@smurf038 ik heb nog even voor je gekeken. Zou je voor de zekerheid nog kunnen bevestigen dat je het programma hebt verwijderd met de F-secure uninstall tool? Zelfs met gronding handmatig verwijderen wil er nog wel eens iets achter blijven. Als je dan eerst dit programma gebruikt en daarna opnieuw installeert zou dit wel moeten lukken.  


BRAM,

 

De malware scanner hield hem tegen om de install af te maken, f sec. van jouw gebruikt nu wil hij wel installeren alleen blijft hij nu hangen op de bescherming wordt bij gewerkt dit duurt even. het lijk nu erop dat hij blijft hangen, na verloop van tijd moet ik herstarten nu lijkt het erop dat hij in een loop zit meerdere malen vandaag geprobeerd om met Defender uitgeschakeld.


@smurf038 dat is in ieder geval een stap in de goeie richting! is het hierna nog gelukt om de installatie af te maken of is deze uiteindelijk blijven hangen in die loop?


@bram,

 

Raar maar waar lukte weer niet bleef in een loop hangen,

F sec. door jouw mee gegeven gebruikt, nog niet moest eerst mijn pc vrijgeven en daarna opnieuw insteld en nu bleef hij niet hangen kon meteen scannen bedankt voor je top hulp en geduld dikke pluim.


Super om te horen! Blij dat je met een gerust hart veilig met je computer aan de gang kan. :relaxed:


@bram nu dacht ik even dat het probleem was op gelost maar naar een uur krijg ik de melding dat abonement is verlopen, alle bescherming is uitgeschakeld, u bent kwetsbaar voor online bedreiging staat bij het rode schildje met uitroepteken erin bij Virussen en bedreigingen maar ook bij veilig browsen en bankieren.

bij 1 - kritieke problemen: het instellen van de beveiliging is niet voltooid

druk ik op het groene balkje met instellen erin, moet ik cookies accepteren komt er geen licenties beschikbaar - licentie vrijgeven - en bevestig - doorgaan geeft hij aan dat mijn abo geldig maar naar verloop van tijd kan ik dit ritueel voor de 2e keer vandaag doen


@smurf038 hoeveel van de licenties heb je op dit moment bezet? Het klinkt haast alsof de computer denkt dat het programma 2 keer op de computer staat. Zou je op het moment dat deze aangeeft dat er geen licenties beschikbaar zijn in kunnen loggen op veilig.kpn.com via een browser en daar kijken welke apparaten de licenties bezet houden? 


klopt hij geeft nu ook aan dat ik 2 licenties hebt de laptop van mijn vrouw en mijn pc dus 2 verschillende inlog, mijn vrouw heeft ook geen probleem.

 

Dit apparaat wordt nog niet beschermd

De licentie is ingericht op 17/11/2021, als u KPN veilig al hebt geinstalleerd op dit apparaat, wacht u even en vernieuw de status op gegeven moment moest ik  de licentie vrijgeven maar na enkele uren het zelfde verhaal {loop}

 

heb hem weer afgegooid met fsec maar het blijft het zelfde verhaal


@smurf038 in dat geval zou ik je toch willen vragen de komende tijd nog even gebruik te blijven maken van Windows Defender. Ik heb de vraag uitgezet bij de afdeling die hierover gaat. Zodra ik antwoord heb laat ik het je hier weten. 


Dan wacht ik op nader bericht van jou