Skip to main content
Antwoord

Abonnement kan niet worden toegevoegd aan MijnKPN

• July 16, 2025
  • 15 reacties
  • 114 keer bekeken

Afgelopen maandag is mijn glasvezel omgezet naar KPN. Installatie ging makkelijk en alles werkt. 

Nu zie ik mijn bestelling nog steeds als niet afgerond staan en zie ik mijn abonnement niet terug bij mijnKPN. Ik krijg het daar ook niet in toegevoegd. Doordat het nog niet op actief staat, kan ik ook bij Simyo mijn combivoordeel niet aanzetten. Voor mijn kinderen geeft dat extra data en dat is in de vakantie wel erg fijn. 

Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor het invullen. Ik heb even overleg gehad met de Backoffice en het lijkt ons toch beter te wachten tot 18 augustus. Als we nu namelijk je bestelling gereed melden, dan valt de monteur uit de planning. Die kunnen we wel weer opnieuw inplannen voor 18 augustus, maar je bedenkperiode gaat nu wel alvast in. Dus als je niet tevreden bent met de verbinding nadat de monteur is geweest kun je niet meer annuleren. Dat kan eventueel wel als we het zo laten staan. De abonnementskosten lopen nog niet, dus dat kun je als een compensatie beschouwen voor de gemiste combivoordelen. 

Als je het toch anders ziet en wilt, laat het dan weten. 

15 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Fbjdegroot. Welkom op de KPN Community en welkom bij de KPN glasvezelclub :) 

Goed om te lezen dat je wel al een werkende verbinding hebt. Dat is natuurlijk als eerste belangrijk. Maar daarnaast wil je ook dat de Combivoordelen actief worden en dat begrijp ik helemaal. Volgens mij heb je al wel je abonnement toegevoegd aan MijnKPN, omdat je zo kan zien dat je bestelling nog niet is afgerond. Dat hoef je dan niet nogmaals te doen. 

Soms kan het even duren voordat de modemkoppeling doorkomt en dat je abonnement actief wordt, maar dit mag ook weer niet dagen duren. Misschien is er meer aan de hand en daarom wil ik wel kijken of ik iets voor je kan betekenen. Kun je je profiel aanvullen met je achternaam, postcode en huisnummer en laatste 3 cijfers van je IBAN (onder persoonlijke opmerkingen)? Geef mij maar een seintje hier als dat gelukt is. Dan ga gelijk kijken. 

Voor directe hulp kun je ook gelijk terecht bij de collega's van de telefonische ondersteuning. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

Dag Atlrjan, 

ik heb mijn profiel aangevuld. 
gisteren heb ik al even contact gehad met de klantenservice omdat mijn verbinding elk uur wel 1 of 2 keer voor een minuut uitvalt. Er komt dan geen data door de lijn.  Daar komt na de vakantie een monteur voor. Mij. Ingangsdatum is daarvoor administratief naar achteren gezet. Maar ook zonder deze actie had mijn abonnement al in mijn profiel moeten stAn zei de klantenservice.

dank alvast voor het meekijken!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Dank je voor het invullen. Ik heb even overleg gehad met de Backoffice en het lijkt ons toch beter te wachten tot 18 augustus. Als we nu namelijk je bestelling gereed melden, dan valt de monteur uit de planning. Die kunnen we wel weer opnieuw inplannen voor 18 augustus, maar je bedenkperiode gaat nu wel alvast in. Dus als je niet tevreden bent met de verbinding nadat de monteur is geweest kun je niet meer annuleren. Dat kan eventueel wel als we het zo laten staan. De abonnementskosten lopen nog niet, dus dat kun je als een compensatie beschouwen voor de gemiste combivoordelen. 

Als je het toch anders ziet en wilt, laat het dan weten. 

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2025

Dag Arjan, dank voor het uitzoeken. Jouw suggestie lijkt me een prima plan. Ik wacht het af. Mocht het eind augustus nog niet goed werken, neem ik weer contact op.

Dank voor de snelle hulp!

mvg, Eric

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2025

Heb je kpn direct met een eigen modem aangesloten of eerst met de kpn modem? Dat laatste is essentieel om de aansluiting administratief actief te krijgen. Daarna kan ie wel toegevoegd aan je MijnKPN account.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2025

Dag Perer,

dank voor het meedenken. Ik heb alles met KPN apparatuur aangesloten. De oude apparatuur van Odido losgehaald en 1 op 1 vervangen voor KPN. Alles werkte ook qua verbinding, op een aantal haperingen na. Daarvoor komt een monteur kijken. Dan wordt ook het abonnement administratief goed gezet.

gr, Eric

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Afgelopen woensdag is de KPN monteur geweest. Alles nagelopen, modem gereset. Deze had zich nog niet eerder aangemeld bij KPN. De monteur zag dat het modem zich nog 1x per uur reset. Dat is ook onze ervaring. Hij verwachtte dat alles nu is opgelost, maar helaas. Gisteren weer meerdere malen een wegvallende internetverbinding. Lastig als je thuis werkt en in een call zit. Ik heb hard gezocht naar een mogelijkheid om KPN te bellen, maar nog niet gevonden. Hoe kom ik in contact?

De storing is dus nog niet verholpen, ondanks de monteur.

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Inmiddels telefonisch contact gehad. Dossier kan niet zomaar heropent worden, wordt nu als storing gemeld intern en beoordeeld of hier weer een monteur voor komt.

• Auteur
  • Topper
  • August 26, 2025

Gisteren weer elk uur minimaal 1x een herstart van het modem, in de avond meerdere keren per uur. Nog geen enkele reactie van KPN. Leest er iemand van KPN mee? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Fbjdegroot, ik reageer even namens mijn collega Arjan. Voor de problemen die er nog altijd zijn, zal toch nogmaals een monteur langs moeten komen. Deze is inmiddels ook ingepland. Mocht het niet uotkomen, kun je deze via de bevestigingsmail zelf herplannen. 

Laten we hopen dat na het nieuwe bezoek van een KPN monteur, de problemen buiten de deur blijven. 

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Dank je wel voor de snelle actie, Jeroen. Ik zag de afspraak binnenkomen. Ik hoop dat we de oorzaak vinden morgen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

En, is de oorzaak gevonden, ​@Fbjdegroot?

• Auteur
  • Topper
  • September 2, 2025

Het modem is vervangen en het probleem is niet meer opgetreden, dus waarschijnlijk lag het daaraan. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 4, 2025

Ik ben er weer inmiddels en ben ook blij dat een nieuw modem het probleem heeft kunnen oplossen. Veel plezier met je (nu stabiele) verbinding! 

Heb je inmiddels ook je Thuis-product kunnen toevoegen aan MijnKPN/KPN ID en de Simyo voordelen kunnen activeren? 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2025

Ja, ook dat is gelukt nadat het modem zich had aangemeld!

Dank voor al het meedenken.