Skip to main content
Vraag

Bij koppelen van mijn dochter haar abonnement, gaat mijn account op zwart

• December 13, 2025
  • 3 reacties
  • 4 keer bekeken

Mooi dat het gelukt is bij klanten. Helaas lukt het bij ons niet. Onze dochter en zoon lukt het niet om van onze KPN account af te komen. Onze dochter heeft, samen met KPN medewerker, zich proberen los te maken van ons account, ging ons account op zwart en bestond niet meer.... heel veel gedoe geweest om hrt weer terug te krijgen. Uiteindelijk gelukt, maar dochter was wel weer gekoppeld.

Onze zoon dit jaar geprobeerd om zijn nieuwe huisadres te wijzigen, is prima gelukt....helaas staat ons account nu op het adres van onze zoon..…

En er is geen enkele KPN medewerker diie het begrijpt.... en het oplost.…

Dus de simpele vraag blijft eigenlijk, als KPN het al niet kan oplossen, wie dan wel??

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

3 reacties

• December 13, 2025

Je zoon of dochter moet gewoon een eigen account aanmaken en vervolgens zijn abonnement koppelen aan zijn eigen account. Dan verdwijnt die vanzelf automatisch bij jou account als het goed is.

​@Marlon92 Dank je wel voor je reactie. Dat zou je wel zeggen, helaas gebeuren toch de situaties die ik eerder beschreef… Bijvoorbeeld, zodra mijn zoon in zijn account zijn adresgegevens invoert staat ons gehele account op zijn adres…. Raar maar waar.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Egbert Hendriks. Welkom op de KPN Community! Ik heb je reactie toch even losgekoppeld en verplaatst naar een eigen topic. Bij jou is er denk ik wel wat anders aan de hand dan bij de topicstarter van het topic waar je reactie eerst in stond. 

Wat ik verwacht is dat het mobiele nummer van je dochter en van je zoon onder hetzelfde klantnummer vallen als jouw nummer. Per klantnummer wordt maar één adres geregistreerd en kun je ook maar één keer koppelen aan een MijnKPN-account. Dus als je dan één van de mobiele nummers koppelt aan een ander MijnKPN-account, gaan de rest van de nummers ook mee. 

Hier is gelukkig wel een oplossing voor. Als je kinderen meerderjarig zijn kunnen ze via een contractovername hun nummer op hun eigen naam overzetten. Dan krijgen ze een eigen klantnummer en zelf zeggenschap over hun nummer. Dit gaat via het online webformulier. Of je kunt kiezen voor het splitsen van je klantnummer. Dat blijven de nummers op je eigen naam staan, maar krijgt ieder nummer wel een eigen klantnummer en kunnen ze dus ook een eigen MijnKPN-account aanmaken. Dit splitsen regel je via de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt. Je vindt ons ook op Facebook, X en Bluesky. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Beste ​@Arjan van KPN . Hartelijk dank voor je antwoord. Zoals je het schetst zou heel goed mogelijk zijn dat de eerder genoemde problemen daar uit voort vloeien.

We gaan proberen om contractovernames via het, door jou aangegeven, webformulier uit te voeren.

Zoals ik dat begrijp zal dat met mijn dochter en ik samen moeten en met mijn zoon en ik samen moeten? Want er is een ID nodig van de persoon dat nu op contract staat, dat zal ik zijn, en een ID van de nieuwe contractant, dat zal mijn dochter en/of mijn zoon zijn?

Zo heb ik dat goed begrepen toch?