Skip to main content
Beantwoord

De code gaat naar mijn oude telefoonnummer dat bestaat niet meer, hoe wijzig ik dat?

• May 5, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

de smscode wordt nog gestuurd nar mijn oude telefoonnummer dat bestaat niet meer hoe wijzig ik dat?

Beste antwoord door PeterG

Je hebt niet de app ingesteld met toegangscode? Die valt buiten 2FA dus zou je op die manier je 06 kunnen aanpassen of instellen voor authenticatie app.

Ook nergens het vinkje "niet op dit apparaat" gezet bij inloggen met 2FA? Want op je eigen apparaten is het natuurlijk niet nodig.

Anders kan de klantenservice je helpen. Maak daarvoor een belafspraak (onderaan pagina).

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 5, 2026

Je hebt niet de app ingesteld met toegangscode? Die valt buiten 2FA dus zou je op die manier je 06 kunnen aanpassen of instellen voor authenticatie app.

Ook nergens het vinkje "niet op dit apparaat" gezet bij inloggen met 2FA? Want op je eigen apparaten is het natuurlijk niet nodig.

Anders kan de klantenservice je helpen. Maak daarvoor een belafspraak (onderaan pagina).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Wat is het nut van MFA als iedereen klantenservice kan bellen met een smoes dat hij zijn telefoon (dus telefoonnummer) niet meer in bezit heeft? Als hij de controlevragen weet te omzeilen (dankzij Odido zijn voor de helft van Nederlanders bankgegevens, woonadres, naam en geboortedatum bekend), heeft hij praktijk de KPN account in bezit. Bij Odido moet men b.v. met ID-kaart naar een fysieke winkel gaan om van Auth-app weer op SMS te veranderen.