Skip to main content

Ik moeder van 3 kinderen heb voor mijn kinderen abonnementen afgesloten. Ik ben degene die betaal.

 

Voorheen (Telfort) kon ik met behulp van telefoonnummer inloggen en facturen bekijken. Mijn kinderen konden via hun app ook hun gebruikte MBs en belminuten bekijken.

 

Nu moet je via e-mailadres. 

 

Twee opties:

Ik koppel alle nummers aan mijn KPNID , in dat geval hebben mijn kinderen geen zicht op hun verbruik en krijg ik steeds de vraag 'mam, hoeveel.....'

Als ik niet koppel dan kunnen mijn kinderen hun telefoonnummer aan eigen mailadres koppelen. Alleen heb ik dan geen zicht meer op facturen ed.

 

Mijn kinderen allemaal toegang geven tot mijn account geven, vind ik niet wenselijk.

 

Ik vind het koppelen een prima idee, echter hoe zorg je er voor dat er ahw een hoofdaccount is met alles gekoppeld, en een subaccount per nummer?

 

 

 

 

 

Hi @IkMireille, welkom op het forum!

Bij KPN werkt dit een beetje anders dan bij Telfort, het is bij ons mogelijk om een nummer aan één MijnKPN account te koppelen. Ik snap heel goed dat je het niet zo'n fijn idee vindt dat je kinderen bij jouw account kunnen, de door jou gewenste situatie met een hoofdaccount en subaccount is bij KPN echter niet mogelijk. 

Wat misschien wel de beste oplossing is, is dat je een 2e MijnKPN aanmaakt met een ander mailadres, daar kan je vervolgens de nummers van de kinderen aan koppelen. De kinderen kunnen dan met die gegevens inloggen op de MijnKPN app op hun telefoon. Ze zien dan wel elkaars verbruik in, maar niet dat van jou. Jij hebt dan je eigen account én kunt inloggen op de andere account met de nummers van je kinderen, als je even wilt kijken hoe het er voor staat met het verbruik en de facturen :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :wink:


Ik snap dat het niet anders kan en die oplossing die je noemt   vind ik een bijzondere. Kinderen inderling geen recht op privacy? In mijn geval zou ik dan voor ieder kind (2 pubers en een student) een extra e-mailadres moeten aanmaken. Daar zit ik niet op te wachten.

 

Tot zover niet echt tevreden over het verplicht overzetten van telfort naar kpn.

 

Misschien een idee om na te denken over dit probleem, want heb gezien dat er meer klanten over klagen.

 

Gratis advies:

Login per telefoonnummer, per telefoonnummer kan je dan e-mailadres (in minn geval 4x dezelfde) opgeven, waarop factuur binnenkomt.

 

Oh.... zo was het bij Telfort. GENIAAL en probleem opgelost.

 

Je zou toch  gewoon verwachten dat  je met je telefoonnummer je verbruik moet kunnen inzien. 


Je kinderen kunnen met hun eigen emailadres een MijnKPN account aanmaken en hebben dan alle privacy die ze willen, echter zal jij dan het verbruik niet in kunnen zien, tenzij je hun inloggegevens krijgt. Ook de facturen zullen naar hun eigen mailadres worden gestuurd.Uiteraard kunnen ze die dan weer doorsturen naar jou, zodat je ze alsnog ontvangt.

Ook deze optie is niet ideaal vergeleken met hoe Telfort dit geregeld had, dat begrijp ik heel goed! Ik snap dat het in jouw situatie een stuk makkelijker is om dit per nummer te doen maar onze systemen zijn daar niet op ingericht. Ik ga wel aangeven dat er meerdere Telfort klanten zijn die het erg jammer vinden dat dit bij KPN niet kan, wellicht zal het in de toekomst dan wél mogelijk worden!