Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik tweestap verificatie uitzetten in MijnKPN?

• July 19, 2025
  • 82 reacties
  • 3717 keer bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2025

...

Dus eigenlijk kiezen jullie eerst voor een onhandige SMS oplossing, waarbij je bij iedere inlog je telefoon nodig hebt? KPN gaat dus even 5-10 jaar terug in de tijd met het type authenticatie, ipv moderne oplossing te gebruiken zoals TOTP authenticatie, wat eigenlijk de standaard wat je primair zou moeten gebruiken?

Ik heb helemaal geen zin, om mijn telefoon bij iedere inlog te pakken. Die ligt ergens in mijn huis, liefst op still. 

Nu wil ik je alleen even snel een duimpje geven voor je antwoord, oh pfff … moet ik eerst inloggen, oh ja de telefoon ligt beneden. Wat ga ik doen, wel of geen duimpje, wel of niet naar beneden lopen.

Toch maar een duimpje ​@Rlfie  en en commentaar reactie ​@Arjan van KPN 

• Nieuwkomer
  • August 9, 2025

Kan niet worden uitgezet, volgens Kevin van de technische dienst vandaag.

• August 9, 2025

Dus eigenlijk kiezen jullie eerst voor een onhandige SMS oplossing, waarbij je bij iedere inlog je telefoon nodig hebt? KPN gaat dus even 5-10 jaar terug in de tijd met het type authenticatie, ipv moderne oplossing te gebruiken zoals TOTP authenticatie, wat eigenlijk de standaard wat je primair zou moeten gebruiken?

Voorlopig kiezen we hiervoor inderdaad, omdat het gegevens en accounts beter beschermd dan in de huidige situatie. Wat er in de toekomst voor MFA-mogelijkheden bijkomen is nu nog niet duidelijk. 

Hoe beter beschermd? Want kwaadwillende wederverkopers en ex medewerkers of zelfs huidige medewerkers kunnen gewoon bij onze gegevens daar verhelpt de 2fa niets aan. 

Het is  verplicht om in te loggen met tweestapsverificatie voorheen kon je kiezen om tweestapsverificatie aan of uit te zetten

• Slimmerik
  • August 18, 2025

Wat een ellende 2 traps verificatie al deze flauwekul brengt helemaal niets, wat is de volgende onzin 3 traps, 4 traps enz. Er staat vemeld dat je deze onzin uit kunt zetten via app of web.

LEUGEN DIT KAN HELEMAAL NIET.

IK WENS DIT NIET.  

Forum|alt.badge.img

Ik ben ook een klant van KPN. :-)

Als je liever (gratis) belt: (0800) 0402

Via X(Twitter) heb je direct contact:

En via Facebook kun je ook een bericht sturen  

Tja, en als email providers zijnde sturen ze wel email, maar willen het niet zelf ontvangen, want een adres ontbreekt.

• Topper
  • September 8, 2025

Bericht verwijderd.

Morgen wordt besloten of het abonnement (sinds 2007) wordt opgezegd.

Sorry voor het ongemak.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Tja, en als email providers zijnde sturen ze wel email, maar willen het niet zelf ontvangen, want een adres ontbreekt.

Nou ​@Forum_Fredje lijkt mij een logisch besluit want ga er maar aanstaan om duizenden mails te lezen en te beantwoorden. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 9, 2025

Nou ​@Forum_Fredje lijkt mij een logisch besluit want ga er maar aanstaan om duizenden mails te lezen en te beantwoorden. 

En hoe doen ze het dan met duizenden X en Facebook berichten? Dat kost zeker geen tijd.
Een reactie is een reactie toch? Of het nu mail of X is.

erikje2014
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

mmm, ongevraagd kpn zelf aangezet, zit ik niet op te wachten op pc en dan telefoon moeten pakken voor een code. ik weet zelf prima wat veilig is, met een goede vpn is kpn niet eens bereikbaar, geeft te denken over veiligheid. ben ik eindelijk binnen via een app, voor kadootjes, krijg ik wat slappe films.

want laten we wel stellen, het is schijnveiligheid , net zoals, vrouwen met borstonderzoek hebben gemerkt of andere instanties. terwijl je telefoonnummer het internet over word geslingerd, zonder dat je het door hebt, totdat je rare whattsapp krijgt enz.

ben zelf van de oude garde zeg maar internet vorige eeuw, heb opkomst gezien, zelf via dos naar universiteiten, waar internet eigenlijk voor bedoeld was, niet domme tiktok filmpjes, met een oortjes filter.

en net zoals auteur heb heb ik geen facebook, of meer van die ongein, zelfs appen gaat niet via whattsapp, maar via megaupload, waar je kan uploaden films delen kletsen met de mensen die je vertrouwd. wachtwoord/sleutel kwijt jammer dan, je bent alles kwijt. Dat is veilig, omdat men werkelijk niets loged vasthoud. Dus ik weet prima hoe internet werkt.

voorbeeldje, had train your dragon  de laatste  4k dolby atmos drie maanden eerder binnen dan pathe op streaming zette. Had ik daar delen mail adres telefoonnummer, voor nodig of 2e vertificatie, nope.

wel gedeeld met mensen die niet zoals ik meerdere streamingsdiensten kunnen betalen. Kortom het meisje met bijstand moeder, lacht iedereen op school uit, ach ja ,heb ik al gezien is best leuk.

en ik weet men weert torentsites vanwege stichting brein, probleem is, we zijn slimmer dan hun al zeker 25 jaar. Dus wil je echt veilig internet op, niet iets delen zoals mail telefoonnummer, en als je kan vanuit ms dos, tenzij je cookies wilt die niet eetbaar zijn en meer van die onzin.

back to basic, wat ik ook van kpn verlang, gewoon een provider waar ik voor betaal, die me toegang geeft en verder niet zeurt over wat dan ook. Want , we weten zodra je dingen deelt, ben je niet veilig, stel men hackt kpn, miljoenen gegevens op straat, dan helpt de verificatie averrechts.

en dan heb ik het niet eens over het protocol wat gebruikt word.

dus wat ik simpel wil gewoon uitzetten dat gedoe, als ik inlog, mijn wachtwoord is veilig genoeg 14 karakters, leek me genoeg😄meeste kennen eigen telefoonnummer niet eens.

maar een truukje van mij, mensen herkennen maximaal 6 cijfers apart, maar als je combineert. bijv 658768, dan kan je 65-87-68 wel onthouden, want dan zijn het 3 getallen. Soms is mijn opleiding ergens goed voor😍

• September 11, 2025

ik weet zelf prima wat veilig is, met een goede vpn is kpn niet eens bereikbaar, geeft te denken over veiligheid.

Een VPN geeft je geen veiligheid. Het geeft je alleen een stukje anonimiteit.

Alleen als je op een openbaar netwerk zit geeft het je een stukje veiligheid als je in wilt loggen op een website die geen https ondersteund. Of onversleuteld email wilt lezen ofzo.

Verder geeft een VPN je geen veiligheid. Het is alleen maar een omleiding van je verbinding. 

• Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Ik heb helemaal geen zin, om mijn telefoon bij iedere inlog te pakken. Die ligt ergens in mijn huis, liefst op still. 

Nu wil ik je alleen even snel een duimpje geven voor je antwoord, oh pfff … moet ik eerst inloggen, oh ja de telefoon ligt beneden. Wat ga ik doen, wel of geen duimpje, wel of niet naar beneden lopen.

Toch maar een duimpje ​@Rlfie  en en commentaar reactie ​@Arjan van KPN 

Haha, dat heb ik zojuist net doorgemaakt, trappen af en op om hier te kunnen reageren. 

Stuur als keuze de code per mail, KPN is geen bank.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 20, 2025

En het hele gedoe dat de klant alles zelf online kan regelen komt uiteindelijk ook bij KPN zelf vandaan.

Ik heb in ieder geval gevraagd om al mijn gegevens online te zetten, liever niet!

Alles wat ze zelf niet hoeven te doen en door de klant kunnen laten doen scheelt weer in de onkosten. Alleen al dat de helpdesk vroeger 24 x 7 en nu alleen op werkdagen overdag bereikbaar is.

• Nieuwkomer
  • October 1, 2025

Is er ook iemand hier die GEEN mobiele telefoon heeft en wel KPN als PROVIDER?

Om bij KPN iets, wat dan ook, te kunnen zien, controleren of veranderen, moet je eerst inloggen op MIJN KPN. Dat kan de laatste maanden alleen nog als je eerst de 2staps verificatie aan zet. En die kun je alleen maar aanzetten als je een mobiel nummer hebt.. want daar wordt de code heen gestuurd via sms. Een sms per email of naar een vast nummer sturen is onbespreekbaar.. 

Ik ben zeer gesteld op mijn rust. Daarom heb ik geen mobiele telefoon. Daarbij ben ik niet goed/handig met internet en vind al die zgn. extra ‘s onnodig: iemand die perse in mijn computer wil klooien, komt er toch wel in...

Maar... welke provider, en zeker van KPN verwachtte ik dat niet, sluit nu ALLE vaste nummers uit van mogelijk contact met KPN???

Dan toch maar allemaal ons abonnement opzeggen? In ieder geval tot KPN tot rede komt?

• Nieuwkomer
  • October 2, 2025

nou, zo veilig is het niet, en het komt door het ss7 protocol, daarmee kunnen ze als ze willen jouw account eigenlijk kraaken

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Zucht2025. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je geen mobiel telefoon hebt, dat je in een lastig parket komt wat betreft het inloggen in de MijnKPN omgeving. We hebben bij het invoeren van deze tweestapsverificatie-methode zeker in overweging genomen dat er ook mensen zijn zonder een mobiele telefoon. Echter het veiligheidsaspect van deze inlogmethode, het beschermen van de persoonlijke informatie van de klant, woog toch zwaarder. We zijn inmiddels wel bezig met andere methodes van multifactorauthenticatie, alleen is het daar nog even wachten op. 

Voorlopig kun je dan het beste contact opnemen met de klantenservice als je zaken wilt regelen of je factuur wilt opvragen. Wat je ook kunt doen, is voor de tweestapsverificatie een nummer invoeren van iemand die je vertrouwt. Als je dan de code invoert (die van je van deze persoon krijgt), dan kun je gelijk kiezen voor ‘onthoud dit apparaat’. Dan hoef je voorlopig bij het inloggen niet weer een SMS code in te voeren. 

• Nieuwkomer
  • October 3, 2025

Arjan, ook jouw oplossing is simpel en niet doordacht, sorry, maar voor jouw oplossing heb je een gezin, of minstens een partner of kinderen nodig. Als je dat niet hebt, zou ik niet weten hoe je dat moet doen. Iemand van de straat plukken?

Stuur die codes via email of naar het vaste nummer. Probleem opgelost en KPN weer blij met een overdreven veiligheids maatregel. 

Ik blijf vinden dat KPN deze groep mensen discrimineert. Zij had eerst een oplossing moeten zoeken, voordat u dit invoerde. Of tenminste dit uit zetten op verzoek: de mensen van de klantenservice hebben mij tot op heden allemaal gezegd dat niet te mogen doen!

Hoe service gericht is KPN eigenlijk nog? Wanneer komt er een regel dat mensen zonder mobiel niet meer worden geaccepteerd door KPN?

Of gaat KPN mensen zonder mobiel een mobiel kado geven om te kunnen inloggen, zodat ze hun eigen gegevens kunnen zien, rekeningen kunnen controleren en aan kadootjes mee te kunnen doen, zonder eerst de klantenservice te moeten bellen? Want was dat niet waarom uw klanten een “mijn KPN” kregen?

(Overigens kan de klantenservice niets doen om mij mee te laten loten voor gratis kaartjes voor de Beekse Bergen...)

Voorlopig blijf ik maagpijn kregen van al dit gedoe!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je feedback staat genoteerd en snijdt ook zeker hout. Dat ga ik niet ontkennen. Alleen voor nu is het voorlopig even zo en we komen zo snel mogelijk met alternatieve inlogmethodes. 

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 20, 2025

Ik vind het erg tweeslachtig.

Wat een gedoe!

En altijd je mobiel bij je hebben als je naar je PC gaat.

WAARDELOOS ❗

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Wat een gedoe!

WAARDELOOS ❗

Wat zou je dan een goed idee vinden, waarbij hackers geen kans maken? 

• December 20, 2025

Wat een gedoe!

Vinkje zetten voor "Onthoud dit apparaat":

Probeer dat eens...

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 20, 2025

@Marlon92 

Mijn apparatuur (mobiel en desktop)

Onthouden het vreemd genoeg niet.

Moet ik dat aanvinken vóór- of nadat ik de sms-code heb trachten in te voeren?

Ik vind het erg moeilijk: als ik die sms-code ontvang en ik schrijf die vermaledijde code op, ben ik te laat voor mijn inlogscherm.

KPN waarom makkelijk als het moeilijk kan? Om dit bericht te kunnen plaatsen (inclusief dubbele inlogprocedure) ben ik 20 minuten verder.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 20, 2025

Vink het aan voordat je op ‘Log extra veilig in’ klikt ​@D-box.

Waarom schrijft u het op? U kunt het toch gewoon overtypen?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Als je browser het niet lijkt te onthouden, heb ik sterk het idee dat je je cookies steeds verwijderd. 

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2025

@AriënC ​@AriënC 

Bedankt voor jullie antwoorden, 

Ik vermoed dat het aan de KPN veilig browser ligt. 

Ik gebruikte net de browser Chrome en hoefde helemaal niet in te loggen ( zelfs geen 1 traps verificatie).

Rara hoe is dit mogelijk? 

Aan het eind van de middag ga ik verder met testen hier omtrent.