Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik tweestap verificatie uitzetten in MijnKPN?

• July 19, 2025
  • 105 reacties
  • 4234 keer bekeken

Toon eerste bericht

105 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Ik verdedig niks. Ik kom gewoon met goede solide oplossingen aan.

Verder kan je, zoals al eerder gezegd is, de tweetraps verificatie bewaren in jouw browser, voor een poosje. Eenmalig een code opvragen lijkt mij toch geen probleem? 

...en natuurlijk hoop ik voor jou en voor anderen dat er ook een Google Authenticator (TOTP) mogelijkheid komt, of iets soortgelijks wat off-line werkt. Een gesproken code zou ook kunnen. 

Verder denk ik dat veel ouderen tegenwoordig ook wel met de tijd meegaan. De senioren in mijn familie doen al hun bankzaken tegenwoordig digitaal, of krijgen hulp van hun familie. Gelukkig is er vanuit buurthuizen en bibliotheken vaak wel ondersteuning voor deze doelgroep. En anders kan iemand bij de gemeente diegene wel wegwijs maken naar een dergelijke instantie. 

En je hoeft heus niet je telefoon constant in handbereik te hebben. Ik had al eerder gezegd dat je in geval van dergelijke medische klachten de telefoon ook in een andere kamer kan neerleggen. Desnoods met enige afscherming (let er dan wel op dat er nog bereik is voor het ontvangen van berichten). In een eerder topic die jij gestart hebt op dit forum gaf iemand met een grafiekje al aan hoe de straling zich verhoudt op welke afstand. 

En natuurlijk zijn er nog tips van anderen in dit topic.

Maar goed, verder is er door mij alles wel gezegd, wat er gezegd kan worden. Ik ga de discussie maar afkappen. Ik wens je verder het beste toe, Ralf.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Nog één ding, aanluitend op mijn vorige bericht. Ga naar een KPN winkel, schaf een telefoon aan, koppel dit nummer aan jou Mijn KPN account. En zie de rest van mijn geciteerde berichten. 

De tijd staat niet stil. 

Veel succes met alles, nogmaals! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken voor een discussie die hier niet thuis hoort. Dit topic gaat over de tweestapsverificatie en daar wordt vanaf nu ook wat strenger op gemodereerd. Als je daar nog vragen over hebt of je mening over wilt delen is dat prima hier, maar voor een bredere discussie kun je het beste een eigen topic openen. Het staat je vrij om daar je eigen zienswijze uit een te zetten en dat te onderbouwen met afbeeldingen. We willen graag de Community overzichtelijk en gestructureerd houden en het is zeker niet onze bedoeling om iemand te censureren of discussies de grond in te drukken. Maar doe dit wel op de juiste plek ​@RalfSchooneveld

Om je on topic vraag nog te beantwoorden:

Nog wel een vraag. Hoe breng ik aanpassingen aan aan abbonement? Ik heb geen mobiel, wordt het weer bezoek aan KPN winkel bij elke wijziging? Wat is de bedoeling hier. Ik kan niets meer op de website ivm tweeweg verificatie. 
Eén ander persoon hier overweegt ook geen KPN tv meer na het forceren van de nieuwe KPN box met bluetooth. Kastje minder is meer geld in onze zak. Hoe kan ik dat regelen? 

Als je zaken wilt wijzigen aan je abonnement en dit niet kunt in de MijnKPN app of op onze website, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen. Dit is een gesprek op basis van audio en er is geen sprake van videobeelden. Het gesprek kan wel worden opgenomen vanwege trainingsdoeleinden en wordt dan gebruikt om de (telefonische) medewerker te trainen en te coachen. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. En je kunt natuurlijk ook altijd langs een KPN winkel gaan. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Het gesprek kan wel worden opgenomen vanwege trainingsdoeleinden en wordt dan gebruikt om de (telefonische) medewerker te trainen en te coachen.

Dit klopt alleen bij normale gespreken (geanonimiseerd  opgeslagen). Bij wijzigen / bestellen van abonnement worden deze opnamen als bewijs opgeslagen (met tijd, datum, klantgegevens, maar zonder gegevens van KPN-medewerker)

Forum|alt.badge.img+1

Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken voor een discussie die hier niet thuis hoort. Dit topic gaat over de tweestapsverificatie en daar wordt vanaf nu ook wat strenger op gemodereerd. Als je daar nog vragen over hebt of je mening over wilt delen is dat prima hier, maar voor een bredere discussie kun je het beste een eigen topic openen. Het staat je vrij om daar je eigen zienswijze uit een te zetten en dat te onderbouwen met afbeeldingen. We willen graag de Community overzichtelijk en gestructureerd houden en het is zeker niet onze bedoeling om iemand te censureren of discussies de grond in te drukken. Maar doe dit wel op de juiste plek ​@RalfSchooneveld

Om je on topic vraag nog te beantwoorden:

Nog wel een vraag. Hoe breng ik aanpassingen aan aan abbonement? Ik heb geen mobiel, wordt het weer bezoek aan KPN winkel bij elke wijziging? Wat is de bedoeling hier. Ik kan niets meer op de website ivm tweeweg verificatie. 
Eén ander persoon hier overweegt ook geen KPN tv meer na het forceren van de nieuwe KPN box met bluetooth. Kastje minder is meer geld in onze zak. Hoe kan ik dat regelen? 

Als je zaken wilt wijzigen aan je abonnement en dit niet kunt in de MijnKPN app of op onze website, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen. Dit is een gesprek op basis van audio en er is geen sprake van videobeelden. Het gesprek kan wel worden opgenomen vanwege trainingsdoeleinden en wordt dan gebruikt om de (telefonische) medewerker te trainen en te coachen. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. En je kunt natuurlijk ook altijd langs een KPN winkel gaan. 

Ik zie dat u de vraag in een nieuw topic heeft gemaakt. Dankuwel. 

Omtrent de materie van de tweestap verificatie. 

Ik las in andere topics dat er studies zijn die laten zien dat twee stap verificatie voor meer veiligheid zorgt, weet u heel toevallig waar ik die data/studie kan vinden?  Want die bronnen kan niemand mij geven. Ik heb deze bronnen nodig omtrent mijn brief naar KPN. 

Toch wel weer grappig. Data MOET veilig zijn...tweestaps verficatie wordt verplicht. 
Gezondheid veiligheid….ach, je moet niet zo moeilijk doen. aahahahhaha.