Skip to main content
Antwoord

Hoe krijgt men zonder mobiele telefoon, toegang tot MijnKPN?

• October 22, 2025
  • 3 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik ben een helper van Seniorweb. 
Er zijn mensen die hebben geen mobiele telefoon - ook geen gsm.
Hoe kunnen deze toegang naar hun KPN account te krijgen?
Er is wel een Windows pc.

Beste antwoord door PeterG

Niet. Er is minstens een simpel mobieltje nodig om de verificatie via sms te ontvangen. Voor ca. 4 tientjes is al een 4G GSM te krijgen. 

(Let op. Met prepaid moet regelmatig gebeld worden om 'm geldig te houden; alleen sms ontvangen houdt 'm niet geldig)

Er komen nog meer mogelijkheden maar daar is zeker een smartphone voor nodig. 

Het is nou eenmaal (het meest) betrouwbaar via sms of een verificatie app. Via een laptop is mijns inziens geen betrouwbare verificatie te realiseren. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Niet. Er is minstens een simpel mobieltje nodig om de verificatie via sms te ontvangen. Voor ca. 4 tientjes is al een 4G GSM te krijgen. 

(Let op. Met prepaid moet regelmatig gebeld worden om 'm geldig te houden; alleen sms ontvangen houdt 'm niet geldig)

Er komen nog meer mogelijkheden maar daar is zeker een smartphone voor nodig. 

Het is nou eenmaal (het meest) betrouwbaar via sms of een verificatie app. Via een laptop is mijns inziens geen betrouwbare verificatie te realiseren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

Er zijn mensen die willen of kunnen geen mobieltje hebben. 
Dat  zou men ook als KPN  moeten respecteren.!
Dus moet ik de conclusie trekken:  KPN bied geen andere optie aan om zich te te identificeren (2FA) als de mobiele nummer!
Dus  een vaste  telefoonnummer met een gesproken (SMS) code ondersteund KPN niet? (DigiD en banken kent dat wel). En het uitschakelen van 2FA  is ook niet mogelijk.
Ik heb gelezen dat voor buitenlandse KPN klanten met geen 06- nummer wel een optie is !?
Ook vreemd dat klantenservice beweert dat de 2FA controle via e-mail gebuurd. 
Dat is ook geen hulp.   En  de KPN chatbot  “DOT”  kent 2FA  überhaupt niet.

• October 26, 2025

Ik heb gelezen dat voor buitenlandse KPN klanten met geen 06- nummer wel een optie is !?

Deze klanten kunnen de factuur per mail opgestuurd krijgen. Maar inloggen niet voor zover ik weet.