Skip to main content

Goedendag, 

ik ben in het buitenland en ik ben mijn simkaart verloren. Ik kan mijnkpn niet in omdat ik een verificatiecode nodig heb maar die kan ik niet ontvangen. Is er een manier om een medewerker te spreken die mij verder kan helpen. Ik kan nu niet bellen naar Nederland en ik kan mijn simkaart niet blokkeren ..

Wat vervelend.

Als je simkaart kwijt is of stuk is de enige mogelijkheid om telefonisch een nieuwe aan te vragen op hetzelfde abonnement/nummer.

Van uit het buitenland is het nummer +316 1200 1200. (telefoons genoeg op de wereld)

Heb je de MijnKPN-app op je telefoon? Ik dacht dat daar die extra verificatie niet nodig is. Via de website versie in ieder geval wel, indien aangezet.

De simkaart wordt naar het Nederlandse adres gestuurd waar het abonnement is geregistreerd.

 

Toch altijd knap dat men een simkaart kwijtraakt. Die schud je niet even uit je telefoon. Ik blijf me erover verbazen.


Ik lees die verhalen wel vaker binnen dit forum.

Ik ben benieuwd hoe men een simkaart kan verliezen, die in de regel in een apparaat, mobiel bijvoorbeeld, geplaatst is? @Jam GD en @PeterG 

 

 


@JanD omdat ik een andere simkaart in mijn telefoon had. Hij zat achter mijn hoesje en blijkbaar zat er een scheur in. 


@PeterG Ik heb helaas de app niet op mijn telefoon omdat ik deze nooit nodig had of gebruikte. Beetje dom van me. Ik zal dan kijken of ik kan bellen naar de klantenservice. Dankjewel voor je reactie. 


@Jam GD Dat is natuurlijk knap balen. Mocht je hulp nodig hebben bij het blokkeren van de simkaart vul dan even de betreffende gegevens in jouw profiel in en geef mij dan even een seintje.

@JanD  en @PeterG in sommige situaties gebruik je wel eens een lokale sim en die kleine simkaartjes ben je zo kwijt,. 

 

 


@Remco_ Ja heel vervelend. Ik heb het nu aangevuld! Heel erg bedankt. Moet ik dan in Nederland een nieuwe aanvragen of kan dat ook op afstand?


@Jam GD Ik heb de simkaart geblokkeerd. Het aanvragen van de simkaart is een issue inderdaad om dat deze dan naar jouw thuis adres gestuurd zal worden. Dat kun je dan het beste even bij thuiskomst doen als dat niet niet te lang meer duurt. Anders zou iemand dat naar je op moeten sturen vanuit Nederland.


@Remco_ Kan ik hem niet alvast naar mijn thuis adres laten opsturen? Want dan heb ik hem gelijk als ik aankom in Nederland. Hoe kan ik dit regelen? 


Dat wil ik wel even bekijken voor je . Kun je dan ter verificatie ook de laatste drie cijfers van je IBAN vermelden in jouw profiel, onder het kopje “persoonlijke opmerkingen” .  Dan kijk ik even. Wanneer ben je weer terug in Nederland?


@Remco_ super! Heb het aangevuld. Maandag ben ik terug in Nederland. 


Ik heb een vervangende simkaart opgestuurd en die ligt dan wel voor maandag bij je op de mat! 


@Jam GD Dat is natuurlijk knap balen. Mocht je hulp nodig hebben bij het blokkeren van de simkaart vul dan even de betreffende gegevens in jouw profiel in en geef mij dan even een seintje.

@JanD  en @PeterG in sommige situaties gebruik je wel eens een lokale sim en die kleine simkaartjes ben je zo kwijt,. 

 

 

Maar er kunnen er 2 in een telefoon, toch? @Remco_ , @Jam GD . Tenzij je een telefoon hebt met zo'n onhandige e-sim mogelijkheid, dan is er maar 1 simslot. 

Wat een topservice hier Remco! Ik dacht dat het echt alleen telefonisch kan als de oude weg of stuk is.


@PeterG Nee bij mijn telefoon niet. Ik heb een iPhone 11, snap ook niet wat het er verder toe doet hoe hij kwijt is geraakt. Dat kan helaas gebeuren hè. Maar goed ik ben keurig geholpen door @Remco_ super bedankt nogmaals! 😊 


@PeterG Nee bij mijn telefoon niet. Ik heb een iPhone 11, snap ook niet wat het er verder toe doet hoe hij kwijt is geraakt. Dat kan helaas gebeuren hè. Maar goed ik ben keurig geholpen door @Remco_ super bedankt nogmaals! 😊 

Het was gewoon een algemene vraag uit belangstelling @Jam GD zoek er s.v.p.niets achter


Een klein stukje plakband doet ook wonderen om een "losse” sim in een hoesje niet kwijt te raken bedenk ik nu ter plekke.