Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mijn Pukcode niet opvragen door het ontbreken van de 2FA SMS

• July 3, 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Jens Lenders
Nieuwkomer

Ik heb al een tijd dat steeds mijn sim-kaart niet herkend wordt en opeens had ik vandaag dat hij naar de PUK-code vraagt. Nu wilde ik op MijnKPN inloggen om mijn pukcode te bekijken maar er zit een 2-factor authenticatie op mijn account, namelijk een sms die verstuurd wordt. Deze sms kan ik echter niet lezen doordat ik mijn PUK niet heb, dus nu zit ik in een limbo. Mijn simkaart is echter zo oud, dat ik nergens meer een kaartje heb waarop mijn sim en puk te vinden. Ik heb een kaart met puk-code gevonden, maar daarvan zegt mijn mobiel dat de code verkeerd is. 

Beste antwoord door Marlon92

Vraag gewoon een nieuwe simkaart aan via 0800-0402. Of ga langs een KPN winkel. 

Je kan ook contact opnemen via Facebook of Twitter. Daar kan je via een persoonlijk bericht direct contact hebben met een medewerker. 

6 reacties

Jens Lenders
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Daarbij komt dat de chatbot geen antwoord kan geven en de echte mensen bij de klantenservice alleen telefonisch contact met mij kunnen opnemen. Je raadt het al, ik kan dus niet gebeld worden momenteel.

• Antwoord
  • July 3, 2025

Vraag gewoon een nieuwe simkaart aan via 0800-0402. Of ga langs een KPN winkel. 

Je kan ook contact opnemen via Facebook of Twitter. Daar kan je via een persoonlijk bericht direct contact hebben met een medewerker. 

Jens Lenders
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Dankjewel. Een nieuwe simkaart via een telefoonnummer gaat dus inderdaad niet, maar ik zal kijken of er een KPN-winkel in de buurt is.

• July 3, 2025

Of Facebook/Twitter. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Beste ​@Marlon92 Twitter heet tegenwoordig X, maar dat wist je natuurlijk al😎

Twitter zit gewoon nog in je hoofd, overkomt mij soms ook met bepaalde naamswijzigingen.

Boerenleenbank is nu Rabobank

Bondsspaarbank was later SNS en nu ASN

en ga zo maar door.

• July 3, 2025

Ik noem het nog gewoon Twitter. Iedereen weet dan wat ik bedoel 😉