Skip to main content
Antwoord

Ik krijg geen SMS voor 2 stapsverificatie

• September 1, 2025
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik krijg geen sms voor tweestapsverificatie

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Marissa01. Welkom op de community! Wat vervelend dat je de verificatie sms niet ontvangt. Heb je al gecontroleerd of jouw telefoonnummer correct is ingevuld?  ​@Flitsend vroeg hierboven al of je de spamfolder van jouw SMS app hebt gecontroleerd, heb je dit al gedaan? 

7 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Goedenavond ​@Marissa01, welkom op het forum. 

De website van KPN zegt hier het volgende over:

Ik heb geen sms gekregen. Wat nu?

Soms duurt het iets langer voordat je de sms-code krijgt. Wacht daarom een paar minuten. Komt er echt niks? Dan heb je misschien een verkeerd telefoonnummer ingevuld. Wijzig dan je telefoonnummer. Op de pagina waar je de sms-code invult, wordt het nummer getoond waarnaar de sms is verstuurd.

Op sommige mobiele telefoons worden sms'jes met codes gemarkeerd als spam. Check daarom altijd de spamfolder van je sms-app.

Ben je in het buitenland? Dan helpt het soms om je telefoon opnieuw op te starten. Of om handmatig een netwerk te selecteren in plaats van automatisch. Ga daarvoor naar de instellingen van je telefoon, daar vind je 't bij Mobiel Netwerk (iOS) of Mobiele Netwerken (Android).

Het blijft helaas mogelijk dat er op sommige locaties tijdelijk geen of vertraagd verkeer is. Probeer het dan op een later moment opnieuw. Het helpt niet om de MijnKPN app opnieuw te installeren of een nieuw KPN ID aan te maken.

Heb je hier iets aan? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

andere smsjes van KPN zoals een monteursafspraak krijg ik wel binnen

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

andere smsjes van KPN zoals een monteursafspraak krijg ik wel binnen

Dit draait denk ik op een ander systeem dan de 2FA sms'jes. Heb je de spam folder gecontroleerd binnen je SMS app? Zou je even op internet moeten zoeken hoe dat precies werkt op jouw telefoon, en anders lijkt het advies toch even afwachten als het telefoonnummer correct is ingevuld. Valt verder denk ik niet zo veel aan te doen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

ik krijg andere smsjes van KPN wel binnen 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@Marissa01. Welkom op de community! Wat vervelend dat je de verificatie sms niet ontvangt. Heb je al gecontroleerd of jouw telefoonnummer correct is ingevuld?  ​@Flitsend vroeg hierboven al of je de spamfolder van jouw SMS app hebt gecontroleerd, heb je dit al gedaan? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 4, 2025

spamfolder van jouw SMS app hebt gecontroleerd, heb je dit al gedaan? 

Is dit een Android dingetje of zo?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Niet per se een Android ding, het kan ook op een iPhone gebeuren. In het onderstaande topic lees je wat je kan doen wanneer je de verificatie sms niet binnenkrijgt. 

Â