Skip to main content
Beantwoord

Ik moet telkens opnieuw inloggen als ik switch van MijnKPN naar de Community

• April 16, 2025
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik weet niet of anderen er ook last van hebben, maar als ik ingelogd ben bij MijnKPN, en klik op forum (of KPN Community), dan moet ik blijkbaar weer opnieuw inloggen met mijn KPN ID.

Onafhankelijk van browser en OS.

• Windows 10, zowel Edge als Firefox (beiden hebben trouwens een andere MijnKPN layout)
  • Linux 7.9 met firefox.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Forum_Fredje. Het is een goed idee wat je oppert en het zou het ook makkelijker maken om te schakelen tussen MijnKPN en de Community, maar momenteel zijn er nog geen aanwijzingen dat het binnenkort verandert. Zoals ​@Noordzee al aangeeft zijn het twee verschillende omgevingen die niet linken aan elkaar.

Het zou trouwens wel zo moeten zijn dat je ingelogd blijft bij de ene omgeving als je inlogt bij de andere. Ik heb dat net gecontroleerd en bij mij is dat wel het geval. Bij jou ook? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Hallo ​@Forum_Fredje ,

Dat kan heel goed kloppen want je bent hier in een hele andere omgeving. Maar goed, inloggen is dan zo gepiept.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Er zijn genoeg bedrijven die single-signon ondersteunen, zelfs tussen de diverse omgevingen,
Je moet het natuurlijk wel willen implementeren.

En ja, zeker met wachtwoord kluisjes die automatisch kunnen inloggen is dat geen groot probleem, maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hoi ​@Forum_Fredje. Het is een goed idee wat je oppert en het zou het ook makkelijker maken om te schakelen tussen MijnKPN en de Community, maar momenteel zijn er nog geen aanwijzingen dat het binnenkort verandert. Zoals ​@Noordzee al aangeeft zijn het twee verschillende omgevingen die niet linken aan elkaar.

Het zou trouwens wel zo moeten zijn dat je ingelogd blijft bij de ene omgeving als je inlogt bij de andere. Ik heb dat net gecontroleerd en bij mij is dat wel het geval. Bij jou ook? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 12, 2025

Hmm ​@Arjan van KPN, deze reactie van jou heb ik even gemist :-(   Ik kreeg zojuist (15:51 uur) pas het mailtje dat er een reactie in dit topic was.

Maar goed, blijkbaar is er wel het een en ander veranderd. 

Als ik nu inlog in MijnKPN lijkt het soms alsof 'hij’ mij onthouden heeft, Ook na het verwijderen van cookies. Apart. 

Maar goed op een gegeven moment wel in moeten loggen met naam/password, en als ik dan naar het forum ga, dan mag ik kiezen of ik inlog met KPN Id of met facebook. 

Als ik KPN Id selecteer, dan log ik direct in, dus toch een vorm van Single Sign On.

Is naar mijn idee een elegante oplossing!

En ja, in het andere tabblad blijf ik gewoon ingelogd in MijnKPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je kreeg een reactie per mail omdat ik een Best Answer had gemarkeerd ;) 

Ik weet niet of er iets veranderd is, maar ik ben blij dat het inloggen nu wat eenvoudiger gaat. Mocht er nog iets wezen in de toekomst, voel je dan weer vrij om een nieuw topic aan te maken.