Skip to main content

Eerder deze week viel me op dat jullie in maart per ongeluk film 1 van onze rekening hebben afgeschreven. Wij hebben dit cadeau gehad, omdat eea verkeerd was gegaan, dus ter compensatie. Los van het feit dat we hier niet om hebben gevraagd en wij hier ook geen gebruik van hebben gemaakt, hebben wij het op tijd opgezegd.


Daarom heb ik het bedrag ad € 65,78 dat jullie in maart van onze rekening hebben gehaald gestorneerd. Ik heb het bedrag van € 37,82 naar jullie overgemaakt, waardoor het nu weer klopt.  

 

Verder wil ik aangeven dat ik dit op deze manier heb opgelost, omdat jullie bijzonder slecht bereikbaar zijn; als ik in de wacht sta, wordt de verbinding verbroken en als ik een chat start, wordt die zomaar beëindigd. 

 

In het vertrouwen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Vul u profiel vast aan zodat medewerkers contact met u op kunnen nemen. Het kan vanwege drukte enkele dagen duren, voor u reactie ontvangt.


Hallo @MDVW , vervelend dat de factuur niet overeenkomt met de volgens u gemaakte afspraak. Helaas is storneren niet de juiste aanpak, het automatische proces van facturering zal dit zien als een betaalachterstand en zal vanzelf herinneringen en aanmaningen gaan sturen.

Contact met KPN via 0800 0402 of de chat of hier via het forum is nodig. Zet je pers. gegevens (privé) in je KPN forum profiel dan kan een KPN moderator de gegevens erbij pakken.


@RBxx Stonneren is dus al gebeurd. Via deze weg wil ik jullie laten weten dat ik het op deze manier heb aangepakt. Wat ik jullie verschuldigd ben heb ik overgemaakt onder dezelfde noemer als de incasso van maart. Ik ga er vanuit dat jullie hiermee nu voldoende geïnformeerd zijn en dat het hiermee afgedaan is omdat ik via jullie forum jullie op de hoogte heb gebracht. Mijn profiel had ik eerder al aangevuld. 


@MDVW Zoals in mijn ‘signature’ staat ben ik een KPN klant en medeforumlid. Het wachten is dus op een reactie van een KPN medewerker, wat gezien de drukte op het forum een paar dagen kan duren. Zonder verdere actie is het zeker nog niet afgedaan, automatische processen lopen door…..


Eerder deze week viel me op dat jullie in maart per ongeluk film 1 van onze rekening hebben afgeschreven. Wij hebben dit cadeau gehad, omdat eea verkeerd was gegaan, dus ter compensatie. Los van het feit dat we hier niet om hebben gevraagd en wij hier ook geen gebruik van hebben gemaakt, hebben wij het op tijd opgezegd.


Daarom heb ik het bedrag ad € 65,78 dat jullie in maart van onze rekening hebben gehaald gestorneerd. Ik heb het bedrag van € 37,82 naar jullie overgemaakt, waardoor het nu weer klopt.  

 

Verder wil ik aangeven dat ik dit op deze manier heb opgelost, omdat jullie bijzonder slecht bereikbaar zijn; als ik in de wacht sta, wordt de verbinding verbroken en als ik een chat start, wordt die zomaar beëindigd. 

 

In het vertrouwen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

 

Hallo @MDVW, welkom op het forum! Jammer te lezen dat er een issue is met de factuur.  Dank dat je alvast je gegevens hebt ingevuld.

Je geeft aan dat we slecht bereikbaar waren en dat chats niet goed gingen. Je hebt nu gelukkig het forum weten te vinden. Het was handiger geweest om dit hier eerst aan te kaarten voor je ging storneren. Want storneren is in gevallen als dit niet handig. Technisch gezien heb je dat recht, maar het zorgt er wel voor dat automatisch het achterstalligheidsproces gaat lopen. Wat in een situatie als dit niet de bedoeling is. Als er iets mis is met de factuur dan zullen we dat herstellen en krijg je eventueel te veel betaald geld van ons gecrediteerd. Waardoor het op de komende factuur in mindering wordt gebracht. Waarbij dan van de factuur die je nu gestorneerd hebt en deels betaald, een deel blijft openstaan. Waar je dan herinneringen voor gaat krijgen. En, als dat dan niet alsnog betaald wordt, ook herinneringskosten etc… 

Ik wil je dan ook vragen om het niet opnieuw betaalde deel alsnog te betalen. Vooral ook omdat ik zojuist naar de facturen heb gekeken en er niet daadwerkelijk iets mis is gegaan. Maar ik kan me de verwarring voorstellen, dus ik leg het je uit :)

 

Je hebt eerder dit jaar een klacht ingediend naar aanleiding van problemen rondom je verhuizing. Daar is, op 14 februari, uitgekomen een vergoeding van €30, en één maand gratis Film1 à €9,99.  Dit is een totaalbedrag aan vergoeding van €39,99. De collega heeft dit ook per direct ingevoerd, en dit is dan ook op je februari factuur van de 15e al verwerkt. Je hebt in februari dan ook een factuur voor €6,50 in totaal (abonnementskosten min de vergoeding).

Film1 is, iets vertraagd, per 17 februari actief geworden. Dit was ná de factuurdatum, dus dit staat dan ook pas vermeld op de factuur van maart. Omdat we altijd in het voren factureren zie je op de maart factuur niet alleen de kosten voor de periode 17 februari t/m 14 maart, maar ook voor de periode 15 maart t/m 14 april.

Je hebt vervolgens netjes op tijd Film1 weer beëindigd. Waardoor op de april factuur de kosten voor 16 maart t/m 14 april ook weer automatisch vergoed zijn. Er is dan ook niet teveel betaald. Wat betekent dat het niet betaalde deel alsnog betaald moet worden.

 

Je kunt je facturen downloaden in je MijnKPN. Dan kun je op alle facturen waar ik het over heb deze verrekeningen terugzien.


Ik zal er naar kijken. Kan de incasso opgeschort worden zolang wij hier nog over aan het communiceren zijn? Graag alleen reactie van medewerkers van kpn.


Dat zit nog wel goed, MDVW. Ik zie hier dat de eerste herinnering gepland staat voor de 12e. Voor de eerste herinnering zijn er verder geen kosten. Je hebt dan twee weken de tijd om te betalen voor er een tweede herinnering (met kosten) achteraan komt. Lijkt me dat we dit binnen die tijd wel tot een goed einde kunnen brengen :)


@Erik_  dank voor je reactie. We hebben het nagekeken en je hebt gelijk. Voor ons waren de nota's onoverzichtelijk, wat hoort nu bij welke maand, kost ons veel tijd om uit te zoeken. Mijn excuses voor het ongemak, we zullen uiteraard het restant betalen. 


Geen probleem, MDVVW! Omdat we in het voren factureren kan de rekening soms wat onoverzichtelijk zijn, vooral als dingen net rondom de factuurdatum gebeuren waardoor het op verschillende facturen terecht kan komen. Dat is ook waarom wij er dan zijn, om te helpen duidelijkheid te scheppen 🙂 Wat betreft de betaling, je mag dat, als je de herinnering hebt ontvangen, betalen via kpn.com/betaalnu. Dat gaat dan via iDeal en dan wordt het ook direct door ons verwerkt. Dan heb je er verder ook geen last meer van.