Skip to main content
Antwoord

Inloggen via 2FA uitzetten voor MijnKPN

• August 25, 2025
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik log in bij KPN, bijv. om naar mijn facturen te gaan.

Tegenwoordig moet ik inloggen in 2 stappen.

Dit wil ik graag weer uitzetten maar ik zie alleen de optie om het aan te zetten.

Hoe kom ik er weer van af om in 2 stappen in te loggen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@DR1404 dat is niet meer uit te zetten, gelukkig.

Nieuw beleid van KPN om de veiligheid te vergroten.

Zie ook onderstaande link:

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Beste ​@DR1404 dat is niet meer uit te zetten, gelukkig.

Nieuw beleid van KPN om de veiligheid te vergroten.

Zie ook onderstaande link:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@DR1404, ik zie dat JanD je al van de nodige informatie heeft voorzien; inloggen met 2 stappen is vanaf nu verplicht. In het artikel dat JanD gedeeld heeft, lees je precies waarom 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Jammer, deze verplichtingen zonder dat ik als klant een keuze heb. Deze manier van doen vind ik niet klantvriendelijk. Maar goed, blijkbaar kan men zich dat permitteren bij KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 27, 2025

Veiligheid voor alles ​@DR1404 , je wilt toch ook niet dat al jouw gegevens op straat belanden???

• August 27, 2025

Veiligheid voor alles ​@DR1404 , je wilt toch ook niet dat al jouw gegevens op straat belanden???

Met gewoon een goed wachtwoord gebeurt dat ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Gewoon aanvinken "onthoud dit apparaat". Dan is daarop, in die browser, de sms 2fa code niet meer nodig. En wordt ie ook niet meer gegenereerd. 

Moet je alleen niet steeds cookies wissen. De voorkeur is opgeslagen in het api.kpn.com cookie. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 27, 2025

Klopt helemaal. Ik heb 1x de 2FA hoeven doen en daarna nooit meer. Daarnaast zie je bij steeds meer bedrijven en instellingen dat de 2FA verplicht wordt, dus is dit nu echt zo’n probleem?

Het wordt de bedrijven ook opgelegd ivm gegevensbescherming ed.

Leen59
Wijsgeer
  • August 27, 2025

Met gewoon een goed wachtwoord gebeurt dat ook niet.

Ook dat is waar, maar veel mensen gaan voor het gemak en maken geen sterk wachtwoord aan. Daarom wordt juist die extra stap ingevoerd.