Skip to main content
Vraag

Internet abonnement is niet te koppelen aan MijnKPN account

• May 27, 2026
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

momenteel heb ik mobiele abonnement van KPN en onlangs glasvezel besteld en dat is vandaag geactiveerd

mijn kpn glasvezel internet staat niet onder mijn producten en ik kan het ook niet toevoegen, want dan krijg ik een foutmelding.

Onder de status van mijn bestelling zie ik staan: bestelling geannuleerd.

Vandaag kreeg ik bericht dat ik gebruik kan maken van het vast internet.

Het lijkt alsof mijn profiel verkeerd staat, kan KPN dit rechtzetten? want de status van bestelling klopt niet en mijn glasvezel staat niet oner mijn producten

8 reacties

• May 27, 2026

Beste ​@ECEC de gegevens in jouw MijnKPN is het laatste traject dat KPN in orde maakt.

Eerst moet alles technisch en administratief rond zijn binnen KPN

Over een paar dagen zul je je abo('s) aan je MijnKPN kunnen koppelen.

Nog even geduld dus.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2026

Beste ​@ECEC de gegevens in jouw MijnKPN is het laatste traject dat KPN in orde maakt.

Eerst moet alles technisch en administratief rond zijn binnen KPN

Over een paar dagen zul je je abo('s) aan je MijnKPN kunnen koppelen.

Nog even geduld dus.

Beste JanD, bedankt voor je reactie , ik zal het afwachten . Kreeg vandaag sms van KPN dat mijn internet nu al actief is , maar ik heb geen internet , klantenservice gebeld en die gaven aan om het later te proberen, mijn abonnement gaat wel op de 29ste in , maar als kpn een bericht stuurt dat ik nu al internet moet hebben en het werkt niet, krijg ik het gevoel dat op de 29ste ook niet werkt

• May 27, 2026

Beste ​@ECEC , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan, start daarna de router ook even opnieuw op 

Internet nu goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2026

ik heb van alles geprobeerd en ook de servicedesk gebeld, maar het probleem is dat er geen signaal komt vanuit de glasvezel, op de glasvezelbox staat alleen het power licht aan, glasvezel lampje staat uit, heb voor de zekerheid de kpn router aangesloten, maar dat had ook geen zin, want er komt geen signaal over glasvezel, dit is wel een beetje frustrerend, want kreeg email van kpn vanochtend dat ik eerder ben aangesloten, servicedesk gaf aan om te wachten op vrijdag, maar mijn gevoel is dat het dan ook niet werkt

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 28, 2026

Hallo ​@ECEC ,

Het signaal wordt pas komende vrijdag in de loop van de ochtend geactiveerd. Want vrijdag is de startdatum van jouw abonnement. 

De aanpassing in MijnKPN duurt gemiddeld twee werkdagen voordat alles daar zichtbaar is. 

Heb je vrijdag rond 12.00 nog geen signaal, dan kun je contact opnemen met de klantenservice.

Hier staan de diverse contactmogelijkheden:

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2026

Beste Noordzee, het vreemde is dat ik een email gister had ontvangen dat het geactiveerd is, maar ik wacht dan maar af tot vrijdag en laat je het weten

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Het is inmiddels vrijdagochtend en, zoals ik al verwachtte, is er nog steeds geen signaal. Ik had woensdag al aangegeven dat er waarschijnlijk geen signaal zou komen, maar ik moest toch afwachten.

Dit hele proces bij KPN is vanaf het begin erg frustrerend geweest. Eerst gaf de overstapservice problemen. Ik heb toen de servicedesk gebeld, maar zij konden niets voor mij doen. Uiteindelijk heb ik alles bij KPN geannuleerd en ook zelf bij Ziggo opgezegd.

Daarna heb ik opnieuw geprobeerd om bij KPN een nieuw abonnement af te sluiten, dit keer zonder overstapservice. Maar ook toen ging het weer mis: de status bleef verkeerd staan, bijvoorbeeld op “bestelling geannuleerd”, terwijl dat niet klopte.

Vandaag heb ik opnieuw met KPN gebeld. Toen bleek dat ik voor een monteur weer meerdere dagen moest wachten. Dit had ik al afgelopen woensdag verteld, toen ik bericht kreeg van KPN dat mijn glasvezel actief was. Uit frustratie heb ik daarom mijn hele bestelling geannuleerd.

Wat ik vooral heel frustrerend vind, is dat KPN de problemen niet echt oplost. KPN is de beheerder van het netwerk, maar ondanks alle tijd en moeite die ik heb gestoken om klant te worden, voelt het alsof er vanuit KPN niets wordt gedaan om de fouten goed op te lossen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@ECEC. Welkom op de community! Dank voor je uitleg en je verhaal. Wat je beschrijft is begrijpelijk frustrerend, zeker als je meerdere pogingen hebt gedaan om alles werkend te krijgen en er in verschillende stappen iets mis blijft gaan, zoals de overstapservice, de status van de bestelling en uiteindelijk de activatie van je aansluiting. Het is extra vervelend dat je telkens van het kastje naar de muur lijkt te zijn gestuurd, terwijl je juist duidelijk hebt aangegeven wat er aan de hand is en wanneer je beschikbaar was voor een monteur. Dat is niet hoe we het willen laten verlopen.  Jammer dat je daardoor uiteindelijk het abonnement hebt opgezegd.