Skip to main content
Beantwoord

Kan niet inloggen bij Wifibeheer in MijnKPN

• August 25, 2025
  • 32 reacties
  • 297 keer bekeken

Waarom kan ik deze wachtwoord niet gebruiken om in te loggen bij wifibeheer in Mijn KPN? Wachtwoord van de modem heb ik omcirkeld met een blauwe pijl.

Want er is ook een qr code. En als ik lampen van WiZ moet koppelen dan gebruik ik wel de Wifi Password. Waarom kan dat niet met wifibeheer? Zo dom. 👎 Sorry maar dan is Mijn KPN systeem niet op orde.

Want dit scherm van WiZ heb ik nodig om de lampen met de modem KPN box 12b vast te maken.

Admin: wachtwoorden onzichtbaar gemaakt in topic i.v.m. privacy

Beste antwoord door Denise van KPN

@ElsLobach Ik wil je allereerst vragen om vooral rustig te blijven. De KPN Community is er om jou te helpen. Wij moderators lezen altijd mee, maar soms kan het even duren voor we aan een topic toe komen. Het beste is dan om gewoon rustig te blijven. Of, als het haast heeft, contact met onze klantenservice op te nemen. Dit kan door een belafspraak te maken of contact op te nemen via een van onze socials: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Ik lees in jouw berichten behoorlijk wat frustratie rondom het bellen met onze klantenservice. Je wordt niet begrepen, of je krijgt te horen dat wij gesloten zijn. Om goed begrepen te worden, is het belangrijk jouw vraag zo duidelijk mogelijk te stellen. Gebruik daarvoor een zin, niet maar 1 woord. En als je te horen krijgt dat we gesloten zijn, dan zijn we waarschijnlijk ook gesloten. Vroeger was het zo dat je ons 24 uur per dag voor alle vragen kon bellen. Maar dat is niet meer zo. Je kunt ons nu nog wel 24 uur per dag bellen als je geen internet hebt. Maar voor andere vragen kan je ons bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Als je buiten deze tijden belt, krijg je inderdaad te horen dat wij gesloten zijn, ook op zondag. Je kunt jouw vraag natuurlijk wel altijd hier op de KPN Community stellen, of via een van de socials, waar onze collega's van Webcare voor je klaar zitten.

Goed, dan nu het daadwerkelijke probleem: Je geeft aan dat je niet in Wifibeheer via de MijnKPN app komt. Het wachtwoord zou verkeerd zijn. Zoals door communityleden ook al is aangegeven, gaat het om het wachtwoord van jouw modem, niet die van wifi. Daarbij is het ook belangrijk om de leestekens goed te kopiëren, want het is hoofdletter gevoelig.

Heb je jouw wachtwoord zelf een keer veranderd? Dan vind je het wachtwoord dus niet achterop jouw modem. Weet je jouw eigen gekozen wachtwoord niet meer? Dan kan je het wachtwoord resetten via de resetlink op de inlogpagina (192.168.2.254 of mijnmodem.kpn). Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.

Of het kan kloppen dat je later alsnog in Wifibeheer komt zonder wachtwoord? Ja, dat kan, als je de QR-code scant. En ik geloof dat jij dat ook hebt gedaan.

32 reacties

• August 25, 2025

Bij dit plaatje moet je het Admin password gebruiken. Dat staat eronder.

JanD
Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@ElsLobach wat je omcirceld hebt is het wifi-wachtwoord en niet het modemwachtwoord.

Het modemwachtwoord staat daar weer onder als zijnde 

admin-password.

• August 25, 2025

Beste ​@ElsLobach wat je omcirceld hebt is het wifi-wachtwoord en niet het modemwachtwoord.

Het modemwachtwoord staat daar weer onder als zijnde 

admin-password.

Ik ga die proberen.

Mislukt. Domme Mijn KPN systeem. 👎

• August 25, 2025

Jij moet beter naar het wachtwoord kijken. Je hebt het niet goed ingevoerd.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy.

Waar je hoofdletter K hebt ingevuld moet een kleine letter k komen

• August 25, 2025

Jij moet beter naar het wachtwoord kijken. Je hebt het niet goed ingevoerd.

Systeem werkt niet mee. 👎 Sorry. Niet voor de klanten en medewerkers van KPN bedoeld maar om het domme systeem van Mijn KPN. IK ga als ik vanavond als ik met mijn eigen KPN netwerk verbonden ben met smartphone A56 het opnieuw proberen. Lukt het dan nog niet dan moet de ontwikkelaar van Mijn KPN met een nieuwe update van Mijn KPN gaan komen in Google Play store. Ik ga geen reactie bij Mijn KPN in Google Play store plaatsen. Dan zegt binnen de kortste keren dat de reactie met antwoord van de ontwikkelaar in Google Play store wel in tablet Galaxy Tab A8 van Samsung te zien is en in de smartphone A56 en niet in smartphone S21 FE van Els. Of wel te zien is in smartphone S21 FE van Els en de tablet en niet in de smartphone A56. KPN, ik ga hiervoor de domme robot niet bellen. Die is de domste pestkop op aarde. En niet alleen KPN heeft dat. Ook Microsoft heeft dezelfde robot dat als ik zeg Outlook dat de robot zegt, "sorry dat begrijp ik niet. Belachelijke computers wat ik vrijdag 22 augustus ontdekte telefonisch met Microsoft. KPN, jullie modem is super! Maarcdit niet. Super stom!

JanD
Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@ElsLobach je maakt van een mug een olifant, ​@Marlon92 schrijft slechts dat je een typefout in het modemwachtwoord gemaakt hebt.

je typt o.a. in UKW

en het moet zijn UkW

de grote K moet dus een kleine k zijn.

• August 25, 2025

Nee, KPN bedenkt het op z'n manier dat ik weleens denk als klant is er bij bepaalde punten om wifibeheer soms te gebruiken wel eem win-win situatie? Vind ik niet. Ik ga het nog één keer proberen en lukt het dan nog niet dan mag een medewerker of medewerkster van KPN wel een reactie geven.

KPN, help mij en de andere klanten die hebben gereageerd. Ik ga pas een KPN Community mail open als het een reactie van KPN is.

• August 25, 2025

Dit is weer een fout wachtwoord. Er staat geen 3 in.

• August 25, 2025

Dit is de allerlaatste poging. Ik ga hierna alleen een mailtje met een reactie openen als het van een medewerker of medewerkster van KPN is.

Want ik begin mijn geduld hierin te verliezen. Ik zorg er wel voor dat ik de smartphone A56 in orde houd. KPN, kunnen julie alsjeblieft reageren? Systeem wifibeheer blijft blokkeren in Mijn KPN, KPN. Zo frusterend. 😜

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@ElsLobach Het wachtwoord op de stikker is alleen geldig na een hard-reset, en bij eerste inloggen wordt gevraagd om dit wachtwoord te wijzigen. Als je jouw modem niet gereset had, is een zelfs ingesteld wachtwoord van toepassing. Als je het niet meer weten, maak een hard-reset met ingedrukt houden van het reset-knopje.

• August 25, 2025

QR code met camera van smartphone A56 geprobeerd. Helaas. Dit heeft Samsung notes opgeslagen.

<afbeelding verwijderd i.v.m. privacy>

Ik ga nog een keer de wachtwoord proberen zonder te typen.

Wat is dit? Ik zat op een andere netwerk van KPN. Adres laat ik niet zien.

Meteen krijg ik dit scherm te zien zonder inloggen. Wow! KPN, hoe kan dit? En ik zie welke apparaten online zijn.

• August 25, 2025

Wat is dit?

Je hebt nu eindelijk het wachtwoord goed ingetikt denk ik 😉

Ik zat op een andere netwerk van KPN.

Andere netwerk? Wat bedoel je daar mee?

• August 25, 2025

Netwerk van familie die ook klant van KPN zijn. En ook hun namen en adres mag ik niet zeggen. Maar ik kon binnen komen zonder wachtwoord in wifibeheer. Medewerkers of medewerksters van KPN mogen zeggen of het met het adres waar ik woon te maken heeft. En dat mag ik niet zeggen. Privacyspelregel van KPN..Mochten de mensen van KPN binnen een week wat tot maandag 1 september is niet reageren omdat ze daar de kans niet voor krijgen of omdat de medewerkers en medewerksters van KPN misschien het op laten lossen door klanten dan reageer ik niet meer op de reacties van klanten. KPN heeft bedacht om op het adres waar ik bij KPN geregistreerd ben sneller wifibeheer te gaan open in Mijn KPN. Zonder wachtwoord. KPN, kan ik een antwoord krijgen op mijn vragen zodat dit gesprek gesloten kan worden en het niet 365 dagen of 730 dagen wat twee jaar is onbeantwoord blijft? Anders zit webmail van KPN alleen met deze mailtjes vol. Wat ik dan moet opruimen wat dan over 2 jaar misschien 10.000 mailtjes zijn. Pfft! Mailadres wat ik van KPN heb is niet zichtbaar. Als ik niet binnen een week merk dat dit gesprek gesloten is dan ga ik met chatbot Dot een belafspraak maken, KPN. Hoef ik tenminste niet 0800 0402 te bellen. Tabee robot. 👎

Leen59
Wijsgeer
  • August 25, 2025

Je kunt toch gewoon die mails vanuit dit forum uitzetten. De link staat gewoon in jouw laatste bericht!

Leen59
Wijsgeer
  • August 25, 2025

QR code met camera van smartphone A56 geprobeerd. Helaas. Dit heeft Samsung notes opgeslagen.

Meteen krijg ik dit scherm te zien zonder inloggen. Wow! KPN, hoe kan dit? En ik zie welke apparaten online zijn.

Dat komt omdat je de QR van dat netwerk hebt gescand, daarmee log je automatisch in. Blijkbaar zijn daar nooit wachtwoorden gewijzigd.

Trouwens niet zo slim om de notes van je Samsung te plaatsen, dat zijn al jouw inloggegevens!

Leen59
Wijsgeer
  • August 25, 2025

KPN, kan ik een antwoord krijgen op mijn vragen zodat dit gesprek gesloten kan worden en het niet 365 dagen of 730 dagen wat twee jaar is onbeantwoord blijft? Anders zit webmail van KPN alleen met deze mailtjes vol. Wat ik dan moet opruimen wat dan over 2 jaar misschien 10.000 mailtjes zijn. Pfft! Mailadres wat ik van KPN heb is niet zichtbaar. Als ik niet binnen een week merk dat dit gesprek gesloten is dan ga ik met chatbot Dot een belafspraak maken, KPN. Hoef ik tenminste niet 0800 0402 te bellen. Tabee robot. 👎

Wees gerust, zolang jij deze toon hanteert zul je weinig reacties meer krijgen, iig niet meer van mij.

Succes verder.

• August 26, 2025

Oeps! Een reactie wat ik gisteren geplaatst had kan ik niet meer bewerken. In NOS zag ik een nieuwsartikel waarin ik opeens een stukje tekst herkende. Ik maak van dar stukje tekst een schermafbeelding en post de link van het nieuwsartikel. Dit herken ik als ik 0800 0402 bel en met de robot van KPN in contact kom. Want vorige week dinsdagavond belde ik 6 keer met 0800 0402 en 6 keer begreep de robot mij niet. Vreselijk, en gaf ook 6 keer aan dat KPN gesloten was.

Gruwelijk! Ik geef nu de nieuwsartikel  https://nos.nl/l/2579951waar alles in staat. Ook wat er fout gaat als plotseling het Facebook of Instagram account geblokkeerd is. KPN heeft een Facebook account. Maar dat volgde ik niet omdat het voetbal onderwerpen waren. En ik daarmee ook de robot wat in het telefoonnummer 0800 0402 zit niet kon ontwijken op Facebook. Ik kon begin 2023 andere bedrijven op Facebook niet ontvolgen en likes, reacties of privéberichten kreeg ik niet van vrienden, familie of bedrijven op Facebook of Instagram dus bij mij is dat niet plotseling gestopt maar heb zelf in Februari Facebook en Instagram gestopt. De link van het nieuwsartikel kan op het Forum van KPN niet geopend worden. Als klanten net als ik een NOS app hebben ga dan op zoek naar de titel Klantenservice onvindbaar of account geblokkeerd: veel klachten over websites. He, he, ik heb dat stukje tekst in een zin vetgedrukt kunnen maken.

• August 26, 2025

Dat komt omdat je de QR van dat netwerk hebt gescand, daarmee log je automatisch in. Blijkbaar zijn daar nooit wachtwoorden gewijzigd.

Trouwens niet zo slim om de notes van je Samsung te plaatsen, dat zijn al jouw inloggegevens!

Helaas kan ik dit niet bewerken. Dan moet KPN daarmee helpen. 

• August 26, 2025

Je kunt toch gewoon die mails vanuit dit forum uitzetten. De link staat gewoon in jouw laatste bericht!

Als ik dat doe weet ik niet wanneer een reactie van een KPN moderator is. Daar wacht ik nog op vanwege inloggen wifibeheer omdat ik gisteren in smartphone A56 de Mijn KPN app geupdate heb in Google Play store.

En ga ook de nieuwe functies laten zien zodat KPN moderators daar misschien op gaan reageren in deze gesprek wat een vraag is. 

Hopelijk krijg ik daardoor niet alleen nog steeds reacties van klanten. Maar ook van de moderators van KPN. Mensen van KPN die het Forum van KPN beheren en vragen oplossen en controleren of er wel aan de regels gehouden wordt. En in de Samsung notes aantekening wat de modem mij gegeven heeft staat geen adres van mij als klant gelukkig.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 26, 2025

Zo, en nu kan de hele wereld op jouw modem inloggen.
Wat zijn jullie goed bezig zeg (NOT)

• August 26, 2025

Nee hoor, niet heel de wereld. Aleen mensen die zich binnen het WiFi bereik bevinden.

• August 26, 2025

Nee hoor, niet heel de wereld. Aleen mensen die zich binnen het WiFi bereik bevinden.

Klopt, en elke modem is voor de klant toegewezen waarop het geregistreerd is. Daarom is het ook gratis. KPN betaald de modems zodat klanten daar gebruik van kunnen maken. En mijn modem en dat hebben andere klanten ook heeft een wachtwoord wat op die sticker staat. Buiten Mijn KPN om kom ik dan weer terug op deze sticker.

En de wifi password en admin die werden in mijn huis niet gebruikt. Zonder Wifi password kwam ik na inloggen in Mijn KPN in wifibeheer uit. Of KPN dat afgesproken heeft blijft afwachten wanneer een moderator daar antwoord op kan geven.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 26, 2025

Kijk maar even goed, het begon met het wifi paswoord (ook niet handig) maar het eindigt met het modem paswoord.
EN op de foto is het modem paswoord ook duideilijk te zien.

Allereerst je modempaswoord en je wifipaswoord veranderen voordat je gekke dingen krijgt.

• August 26, 2025

Huistijger snapt het niet. Als ik het wachtwoord zou veranderwn wat andere klanten wel kunnen is dat voor mij niet slim. Waarom niet. Bedrijf en systeem WiZ kent het wachtwoord van de modem van KPN. Als ik dat verander vallen de lampen uit. Gaan knipperen en moet ik opnieuw in dit scherm koppelen. 

En lukt dat niet moet ii hulp krijgen van de mensen van WiZ bedrijf. Nederlands spreken die mensen niet. Dus de live chat van WiZ is een vertaalde chat. En in het ergste geval kunnen de lampen dan niet in één dag gekoppeld worden. Wie heeft de wachtwoord van de modem veranderd? Ik. En wat doet de modem? Is geblokkeerd. Mag dat? Nee. En daarom hou ik bij WiZ het wachtwoord wat op de sticker staat. Maar ontwikkelaar van Mijn KPN heeft voor het gemak de wachtwoord onzichtbaar gemaakt en daardoor kon ik gisteren de wifibeheer zonder wachtwoord openen in mijn huis. Of het klopt wat ik zeg dat moeten de moderators van KPN bevestigen en dan wordt dit gesprek als beantwoord gemarkeerd en dan is het opgelost. Dus KPN moderators klopt het wat ik gezegd heb en kan dit gesprek gesloten worden?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

@ElsLobach Ik wil je allereerst vragen om vooral rustig te blijven. De KPN Community is er om jou te helpen. Wij moderators lezen altijd mee, maar soms kan het even duren voor we aan een topic toe komen. Het beste is dan om gewoon rustig te blijven. Of, als het haast heeft, contact met onze klantenservice op te nemen. Dit kan door een belafspraak te maken of contact op te nemen via een van onze socials: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

Ik lees in jouw berichten behoorlijk wat frustratie rondom het bellen met onze klantenservice. Je wordt niet begrepen, of je krijgt te horen dat wij gesloten zijn. Om goed begrepen te worden, is het belangrijk jouw vraag zo duidelijk mogelijk te stellen. Gebruik daarvoor een zin, niet maar 1 woord. En als je te horen krijgt dat we gesloten zijn, dan zijn we waarschijnlijk ook gesloten. Vroeger was het zo dat je ons 24 uur per dag voor alle vragen kon bellen. Maar dat is niet meer zo. Je kunt ons nu nog wel 24 uur per dag bellen als je geen internet hebt. Maar voor andere vragen kan je ons bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Als je buiten deze tijden belt, krijg je inderdaad te horen dat wij gesloten zijn, ook op zondag. Je kunt jouw vraag natuurlijk wel altijd hier op de KPN Community stellen, of via een van de socials, waar onze collega's van Webcare voor je klaar zitten.

Goed, dan nu het daadwerkelijke probleem: Je geeft aan dat je niet in Wifibeheer via de MijnKPN app komt. Het wachtwoord zou verkeerd zijn. Zoals door communityleden ook al is aangegeven, gaat het om het wachtwoord van jouw modem, niet die van wifi. Daarbij is het ook belangrijk om de leestekens goed te kopiëren, want het is hoofdletter gevoelig.

Heb je jouw wachtwoord zelf een keer veranderd? Dan vind je het wachtwoord dus niet achterop jouw modem. Weet je jouw eigen gekozen wachtwoord niet meer? Dan kan je het wachtwoord resetten via de resetlink op de inlogpagina (192.168.2.254 of mijnmodem.kpn). Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.

Of het kan kloppen dat je later alsnog in Wifibeheer komt zonder wachtwoord? Ja, dat kan, als je de QR-code scant. En ik geloof dat jij dat ook hebt gedaan.