Skip to main content
Beantwoord

Klopt het dat je in een 'shop' terecht komt bij aanpassen abonnement?

• June 27, 2025
  • 15 reacties
  • 147 keer bekeken

Ik probeer via de mijn KPN website het abonnement aan te passen. Maar zodra ik dit probeer kom ik bij een "shop” terecht, waar ik een nieuw abonnement kan configureren. Is dit altijd zo, want ik vind het behoorlijk verwarrend!

Beste antwoord door Noordzee

De site is nu ineens veranderd!

En wanneer ik het abonnement wil aanpassen, iets wat volgens KPN makkelijk is, heb ik ineens een smartphone en een app nodig!

Sorry, maar voor mensen die zo'n ding niet willen gebruiken, is dit dus niet makkelijk!

Ik voel me uitgesloten en gediscrimineerd! Bedankt KPN!!

Hallo ​@uberprutser ,

Het aanpassen of verlengen van jouw abonnement kan ook via de PC of tablet:  Het kan via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Natuurlijk kun je ook telefonisch geholpen worden door de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Tenslotte kun je hiervoor ook prima wordt geholpen in een KPN-winkel. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Heb je vast bellen zonder internet van kpn?

Aan vast bellen valt niet zo heel veel te veranderen ook.

Aanpassingen binnen je abonnement kunnen via MijnKPN. Maar alleen als je internet als basis hebt.

• Auteur
  • Helper
  • June 28, 2025

Ik heb een hussel abonnement en internet. En ik heb in het verleden wel eens opties aangepast. Maar nu komt het verwarrend over.

• Auteur
  • Helper
  • June 28, 2025

En wanneer ik het abonnement wil aanpassen, iets wat volgens KPN makkelijk is, heb ik ineens een smartphone en een app nodig!

Sorry, maar voor mensen die zo'n ding niet willen gebruiken, is dit dus niet makkelijk!

JanD
Superuser
  • June 28, 2025

Beste ​@uberprutser het kan ook gewoon via de website van KPN, ga naar kpn.com en klik dan rechtsboven op MijnKPN en log in.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Hallo ​@uberprutser ,

Het aanpassen of verlengen van jouw abonnement kan ook via de PC of tablet:  Het kan via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Natuurlijk kun je ook telefonisch geholpen worden door de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Tenslotte kun je hiervoor ook prima wordt geholpen in een KPN-winkel. 

• Auteur
  • Helper
  • June 28, 2025

Voorheen kon ik via mijnkpn aanpassingen doen op mijn vaste telefoon. b.v. bellen in Nederland o.i.d. aan/uit zetten. Nu kom ik op de kpn shop terecht. Een als ik op de link abonnementsgegevens klik, moet ik een smartphone/tablet gebruiken/hebben.

Aan de link, hierboven, heb ik niets. Die gaat ook naar de kpn shop.

Ik krijg de indruk dat er gewerkt wordt aan de website. Binnenkort nog maar een proberen, en anders even bellen. Op die social horror sites kom ik niet! :)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2025

Ik zou niet weten waarom je met alleen een laptop niet kunt verlengen of je vaste telefoon instellingen aanpassen.

Na inloggen met KPN ID kom je gewoon in de verlengshopDit werkt ook op een laptop. Daar is geen smartphone of tablet voor nodig.

Ook voor instellingen vaste telefoon (doorschakelen, nummers blokkeren) kun je gewoon naar MijnKPN op de laptop gaan. Ook daar is geen smartphone of tablet voor nodig. 

Beide heb ik net even gecheckt op mijn laptop!

Dus hoe je erop komt dan je een smartphone/tablet “moet” hebben is mij een beetje een raadsel???….

• Auteur
  • Helper
  • June 28, 2025

Sorry, maar ik kom er niet uit. En ervaar links naar een "shop” als zeer verwarren, en doorverwijzingen naar e.e.o. app onwenselijk! Zodra ik op de onderstaande link klink, heb ik een app nodig :( Ik wil gewoon mijn abonnement "makkelijk” aanpassen en niet shoppen!!

• June 28, 2025

Die link gaat naar je abonnements gegevens als je zo naar de app wordt gelinkt is vreemd want die gegevens moeten in je MijnKPN omgeving zelf staan. Ik vraag mij dus nu af welke gegevens je dan te zien moet krijgen. 

Dat je bij aanpassingen in een shop webpagina terecht komt is al vrij lang het geval. Ik kan op mijn Tablet en smarfoon alles aanpassen zonder de app maar als ik wil verlengen of de snelheid of een andere optie wijzigingen kom ik ook in de shop terecht.

Wat ik bij ​@uberprutser mis is de optie aanpassen.

Aanvulling ik zie onderstaande als ik op die link Abonnements gegevens klik. Afgaande op de tekst zou dit te zijnertijd moeten veranderen. Mijn browser staat op desktop weergave dus mag de pagina zich niet anders gedragen dan op mijn pc.  Maar als Peter een gewoon  haakje ziet dan geloof ik dat meteen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2025

Dan dus maar één van de andere opties om je abonnement aan te passen. (Wat ik ook zou doen, want ook ik vind het niet eenvoudig)

Bezoek bijvoorbeeld een KPN WINKEL. Of (terug)bellen, facebook of X.com. Jawel, die laatste 2 zijn ook apps….

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

• June 28, 2025

@uberprutser mischien helpt het om de cookies en dergelijke eens te wissen want het is wel vreemd dat je dat eerste menu optie aanpassen niet ziet.

Terzijde met de link die Noordzee heeft gedeeld kom je in een andere shop terecht daarmee stap je feitelijk over naar de nieuwe propositie waar de TV+ box deel van uitmaakt. Dat is iets anders dan onderdelen van je huidige abonnement aanpassen.

• June 29, 2025

Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan, de website is op de PC, de tablet en de smartfoon exact hetzelfde. De abonnementsgegevens zijn via geen enkele methode behalve de app te benaderen.

Miijn eerste screen shot is van het product internet dus dat was verkeerd mijn excusses. 

@uberprutser 

Voor wat je vraagt moet je op de blauwe knop voeg extra optie toe klikken. 

Dan zie je op de pagina die opent deze keuze's die zoek je als ik goed lees.

Deze keuzes zie je ook als je via het product Internet op abonnement aanpassen of voeg extra optie toe klikt.

• Auteur
  • Helper
  • June 29, 2025

Ik heb ondertussen aanpassingen kunnen maken door de KPN app op mijn tablet te installeren.

Persoonlijk vind ik het gebruik van het woord "shop” erg verwarrend, voor een aanpassing op een abonnement!

Ik hoop ik dat de KPN er voor zorgt dat allen aanpassingen gedaan kunnen worden op een pc (linux of Windows)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 29, 2025

@uberprutser 

Het is bekend dat MijnKPN op de website momenteel niet alle functies heeft die de Mijn-KPN-app wel heeft. In een ander topic is recent geschreven dat de websiteversie van MijnKPN ook nog een upgrade gaat krijgen. 

• June 29, 2025

De Mijn KPN website zal toch een ondergeschoven kindje blijven. Dat Combi crush zal hier niet beschikbaar komen naar ik verwacht en ook voor andere 'Voorjou' voordeeltjes wordt je naar de app gedirigeerd.