Skip to main content
Antwoord

KPN app stuurt geen SMS-code om mobiele abonnementen te koppelen

• May 24, 2025
  • 1 reactie
  • 173 keer bekeken

Het lukt me nog steeds niet om mijn mobiele abonnementen aan mijn KPN ID te koppelen.

Ik heb twee mobiele abonnementen die ik probeer te koppelen. Het lukt zowel niet via de KPN app vanaf mijn iPhone 16 Pro Max als via website via bedrade KPN verbinding. Het gevolg is dat ik geen GB's kan delen met het tweede abonnement dat geen data heeft.

Afgelopen woensdag heb ik het zo'n negen keer geprobeerd. Na vijf pogingen stond er een melding bij dat ik een kwartier moest wachten voordat ik het opnieuw kan proberen. Na wachten heb ik het wederom zo'n vier keer geprobeerd.

Twee keer ontving ik wel een SMS-code, maar beide kwamen ruim te laat binnen (> 10 min.).

k heb al gebeld naar KPN en ik kreeg het advies om het een andere dag opnieuw te proberen. Inmiddels is het drie dagen verder, maar ik krijg nog steeds geen SMS-code.

Wel lees ik nu een melding in de KPN app waaruit blijkt dat het breder bekend is bij KPN:
“Sommige klanten krijgen de SMS-code niet binnen. We zoeken naar een oplossing. Probeer het later nog eens als je de code niet binnen een paar minuten ontvangt.”

Alle andere SMS-codes krijg ik wel direct van KPN. Een aantal voorbeelden:

1. Bij het verifiëren van mijn identiteit door de KPN medewerkers;
  2. Bij het passeren van de Nederlands-Belgische grens;
  3. Bij het kiezen voor Disney+ als extra.

Vragen:

1. Kan KPN een indicatie geven hoe lang het duurt voordat er oplossing komt? Op deze manier kan ik het blijven proberen totdat ik een ons weeg.
  2. Is het een optie om de verificatie-code via e-mail te verzenden, of dat KPN de producten ze voor mij toevoegt?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@progressive. Welkom op de community! Wat vervelend dat het nog steeds niet lukt om je mobiele abonnementen te koppelen aan je KPN ID. Zeker als je daardoor geen GB’s kunt delen. Goed dat je al veel hebt geprobeerd en contact hebt gehad met onze klantenservice. 

Zoals je zelf al aangaf, is er op dit moment een storing. Bij sommige klanten komt de sms met de verificatiecode niet aan, of pas veel te laat. Dit gebeurt wanneer je een mobiel nummer probeert te koppelen in MijnKPN. De melding die je ziet in de app klopt dus. We hebben het probleem doorgegeven, en de technische afdeling werkt aan een oplossing.

De verificatiecode via e-mail ontvangen is op dit moment helaas niet mogelijk en het smsje is nodig om zeker te weten dat jij echt de eigenaar bent van het mobiele nummer.

Helaas weten we nog niet precies wanneer dit probleem opgelost is. We begrijpen goed dat dit erg frustrerend is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@progressive. Welkom op de community! Wat vervelend dat het nog steeds niet lukt om je mobiele abonnementen te koppelen aan je KPN ID. Zeker als je daardoor geen GB’s kunt delen. Goed dat je al veel hebt geprobeerd en contact hebt gehad met onze klantenservice. 

Zoals je zelf al aangaf, is er op dit moment een storing. Bij sommige klanten komt de sms met de verificatiecode niet aan, of pas veel te laat. Dit gebeurt wanneer je een mobiel nummer probeert te koppelen in MijnKPN. De melding die je ziet in de app klopt dus. We hebben het probleem doorgegeven, en de technische afdeling werkt aan een oplossing.

De verificatiecode via e-mail ontvangen is op dit moment helaas niet mogelijk en het smsje is nodig om zeker te weten dat jij echt de eigenaar bent van het mobiele nummer.

Helaas weten we nog niet precies wanneer dit probleem opgelost is. We begrijpen goed dat dit erg frustrerend is.