Skip to main content
Beantwoord

MijnKPN app neemt naam 06 nummer in contacten niet meer over

• February 13, 2026
  • 20 reacties
  • 310 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

De naam bij het 06 nummer in contacten wordt niet meer over genomen in de MijnKPN app.

Op m'n beide telefoons getest. Met wijzigen van de naam bij contacten. Komt niet door op de app. Aan de toestellen ligt het dus niet. 

Beste antwoord door Noordzee

Ik ga er dan wel vanuit dat er geen contact Peter meer in jouw telefoon staat. Verwijder jouw oude contact en maak een heel nieuw contact “Petersmobiel”. 

Maar goed, zet daarna jouw telefoon even helemaal uit en start daarna de telefoon opnieuw op. 

20 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • February 13, 2026

Heeft mijn kpn app nog toegang tot jou telefoon contacten. Dit kan een rechten ding zijn vanuit de telefoon

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Hi ​@PeterG 

Mogelijk door de nieuwe update van de MijnKPN app naar 6.37.0 moet de app weer toegang krijgen tot jouw “Contacten”. Ik heb dat zojuist gedaan en het tonen van de naam werkt weer.

Je kan dat via de telefoon - instellingen - Apps doen.

Het kan ook in de MijnKPN app.

Op het ‘home’ scherm van de app zie je “Liever een naam zien….”  en dan Instellen ->”. 
Op het volgende scherm kies je “Aanzetten in toestelinstellingen”.

Dan krijg je een pop-up van de Samsung telefoonsoftware:  Toestaan of Niet toestaan ?

Maak jouw keus en de functie namen tonen werkt weer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 13, 2026

Daar staat alles al op "toestaan".

Heb het even geschakeld naar "niet toestaan" en weer naar "toestaan". Helaas niet geholpen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Heb je de genoemde stappen in de app ook al geprobeerd? Daarmee ging het bij mij in één keer goed.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 13, 2026

Op het home scherm, direct na de toegangscode, zie ik nergens liever een naam zien. 

Op dit moment geeft de app op een telefoon Peter (S25 FE) en in de oude A40 Peters. In contacten staat er Peters mobiel. Dat stond eerst ook in de MijnKPN app.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Op het home scherm heb je niet deze "pop-up" ? Sluit dan de app eens helemaal af.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 13, 2026

Klopt! Viel mij ook al op. Apple’tje 16 Pro. Twee contacten vrijgegeven, melding, zoals ​@RBxx . Alle contacten vrij, geen melding. Lijkt mij niet helemaal goed. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 13, 2026

Zal komen omdat er bij mij al de naam stond. 

Het viel mij op doordat de tekst niet meer compleet is. Peter in de app. Peters mobiel in contacten hetgeen eerst ook in de app stond.

De route die ik gevolgd heb.

Poppetje rechtsboven - instellingen - namen bij nummers. 

Dan kom je er volgens mij ook. Aan/uit, opnieuw opslaan contact. Het heeft geen effect helaas.

Het komt helaas vaker voor dat een extra functie toevoegen weer iets anders sloopt.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi hoi ​@PeterG,

Wat gek! Ik heb net met een collega gekeken en daar wordt de naam wel correct weergegeven. Ik zie dat je al een aantal stappen hebt geprobeerd. Heb je ook al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Die tip kreeg ik nog mee, dus ik ben benieuwd wat daaruit komt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 16, 2026

Nou. Hij blijft alleen het eerste woord overnemen. Zels in contacten 'Peters mobiel' alleen onder voornaam gezet.

Staat er nog alleen Peters in de app.

In contacten dan maar gewijzigd naar Peter.

In de app wijzigt het dan niet van Peters naar Peter.... hoe dan?

App maar weer voor de tweede keer in 10 minuten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan wordt het (eerste!) woord, Peter dus, weer goed overgenomen. 

Maar hoe doe je een tussentijdse wijziging van naam dan (hoewel die normaliter niet wijzigt, maar ik rommel nog wel eens wat)? Zonder de app opnieuw te installeren?

Nieuwe foto wordt wel direct overgenomen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2026

Hi ​@PeterG  

Hoe heb jij de naam opgeslagen in Contacten? Gebruik je de velden "Voornaam” en “Achternaam”?
Dus Peters (voornaam) en telefoon (achternaam).

De MijnKPN app laat maar één veld zien: Voornaam óf Achternaam.
Als je “Peters telefoon” helemaal in Achternaam zet laat de MijnKPN dat ook volledig zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 16, 2026

Ik had bij voornaam Peters en bij achternaam mobiel. 

Heel lang stond er gewoon Peters mobiel in de app.

Maar sinds kort dus in de oudere mobiel, m'n vorige, alleen Peter. En in m'n nieuwe Peters.

Maar goed. Nu alleen Peter in contacten. En in m'n nieuwe telefoon die zonder s overgenomen door de app opnieuw te installeren. Herinstalleren is wel omslachtig om in de app de naam aangepast te krijgen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@PeterG

Je hebt inderdaad gelijk, opnieuw installeren zou niet werken. Ik heb intern even navraag gedaan, ook bij de collega’s die betrokken zijn bij de MijnKPN app. Ik heb teruggekregen dat het een bewuste keuze is om alleen de voornaam te tonen in de app. Waarom hiervoor is gekozen, heb ik nog niet teruggekoppeld gekregen. Zodra ik daar meer duidelijkheid over heb, laat ik het uiteraard meteen weten! 😊

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2026

@PeterG 

Wat je kunt doen, is om in de contactenlijst van jouw telefoon een apart contact te maken met de voornaam en de gewenste rest aan elkaar geschreven. BV “Petersmobiel” aan elkaar. 

Dan komt het ook zo in de app te staan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 17, 2026

Na allerlei handelingen:

Zelfs na mijn naam wijzigen naar mijn tweede naam Cornelis in contacten EN de app opnieuw installeren blijft hardnekkig Peter in de app staan.

Wat ik ook verander, ook in 'profiel', wat op niet delen staat, onder contacten. De naam in de app blijft Peter. 

Je zult maar een geslacht wijziging doen en Petra willen....

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Ik ga er dan wel vanuit dat er geen contact Peter meer in jouw telefoon staat. Verwijder jouw oude contact en maak een heel nieuw contact “Petersmobiel”. 

Maar goed, zet daarna jouw telefoon even helemaal uit en start daarna de telefoon opnieuw op. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 17, 2026

Dat zou niet nodig moeten zijn. 

Verwijder jouw oude contact en maak een heel nieuw contact

DAT doet het!

Hij pakt alleen de voornaam, maar dat heb ik opgelost door m'n achternaam bij "voornaam" in te vullen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2026

Kijk, opgelost! 👍🏽 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • February 18, 2026

Serenay van KPN schrijft:  Ik heb teruggekregen dat het een bewuste keuze is om alleen de voornaam te tonen in de app. 

Deze informatie had ik even gemist.

Maar dan nog. Als je die voornaam wijzigt in je contacten neemt de app de wijziging NIET over. Pas als je het contact verwijderd en opnieuw maakt doet ie dat wel. ​

reactie geplaatst op 18-2 om 14:48 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@PeterG , dat is inderdaad wel gek, ja. Dit klinkt alsof de synchronisatie niet helemaal lekker loopt. Ik heb het zelf ook even getest en krijg precies hetzelfde resultaat. Ik ga dit daarom ook doorgeven aan dezelfde collega’s die eerder hebben aangegeven dat er bewust is gekozen om alleen de voornaam te tonen. Dank je wel voor het signaleren! 😊