Skip to main content
Beantwoord

Nieuw klantnummer ontvangen, wil die graag koppelen aan mijn account

• July 6, 2026
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

shoutje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Hallo moderators,

Ik heb een nieuw KPN-klantnummer gekregen. Ik wil graag mijn bestaande Community-profiel behouden en dit laten koppelen aan mijn nieuwe klantnummer. Daarna wil ik mijn oude KPN ID/profiel laten verwijderen. Kunnen jullie mij hiermee helpen? 

Beste antwoord door Maja van KPN

Ik heb hem aangepast ​@shoutje, je zou hier nu de melding van moeten ontvangen op het nieuwe mailadres 😊

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2026

Je community profiel is niet aan je klantnummer gekoppeld, ​@shoutje . Maar aan je KPN ID. En dat hoort weer bij MijnKPN

Door je nieuwe abonnement dáár te koppelen is het oké. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@shoutje,

Je community profiel wordt gekoppeld aan een KPN ID, het maakt daarbij niet uit welke abonnementen daar vervolgens weer aan gekoppeld zijn. Wij koppelen dus niet iets aan klantnummers. 

Om je hier zo goed mogelijk mee verder te helpen, heb ik graag het hele plaatje compleet, zou je de volgende vragen voor me willen beantwoorden? 😊

• Je hebt nu een ‘oud’ klantnummer, hoort daar nog een actief abonnement bij of is dat abonnement volledig opgezegd? En je nieuwe klantnummer, heb je die gekregen omdat je opnieuw klant bij ons bent geworden? Of is er iets anders gewijzigd?
  • Er kunnen meerdere klantnummers gekoppeld worden aan dezelfde KPN ID, je kunt dus ook je nieuwe klantnummer toevoegen en dan de oude verwijderen. Op die manier hou je dezelfde KPN ID, maar is je nieuwe klantnummer daaraan gekoppeld. Zou dat ook werken voor jou of wil je echt een helemaal nieuwe KPN ID met ook een ander emailadres?

Als je echt een nieuwe KPN ID gaat aanmaken met een ander mailadres, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast  je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. In dat veld onderaan, kan je ook je nieuwe mailadres noteren!

shoutje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 6, 2026

@Maja van KPN 

Zojuist heb ik mijn profiel bijgewerkt. Ik hoop dat dit voldoende is.

Het communityprofiel dat momenteel is gekoppeld, is gekoppeld aan een leeg KPN ID. Daardoor kan ik geen abonnement overzetten naar het nieuwe KPN ID.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik ga het mailadres voor je account zo aanpassen ​@shoutje, maar wacht even tot je bevestigd hebt dat je dit hebt gelezen. Als ik je bevestiging zie, zal ik hem aanpassen 🙂

shoutje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 7, 2026

@Maja van KPN alvast bedankt !

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 7, 2026

Ik heb hem aangepast ​@shoutje, je zou hier nu de melding van moeten ontvangen op het nieuwe mailadres 😊