Skip to main content

Beste mevrouw / heer, 

 

Onlangs Is Telfort volledig opgeheven en ben ik als klant overgezet van telfort naar KPN. Ik was de telfort app gewend en moet nu mijn abonnement regelen via de kpn app. 

 

Aangezien ik nu ervaring heb met beide apps, kan ik mededelen dat de telfort App veel duidelijker was in het tonen van de hoeveelheid beschikbare mb's die nog in de bundel beschikbaar waren  voor de desbetreffende maand.

 

Waar kpn focust op het verbruik, legde telfort de nadruk op de mb's die nog over zijn. Hierdoor loopt de groene balk terug van vol (rechts) naar leeg (links). Dit is veel intuïtiever en duidelijker dan jullie weergave van het aantal mb's dat verbruikt is. Daarnaast projecteer telfort het aantal resterende dagen in dezelfde balk die dus langzaam elke dag terugliepen. Dat maakt het super inzichtelijk. Als je groene balkje ongeveer gelijk loopt met het aantal dagen, zit je goed. Als je groene balkje sneller terugloopt dan de dagen, moet je misschien minder data verbruiken. 

 

KPN en Telfort zijn uiteindelijk een en hetzelfde bedrijf. Kunnen jullie niet de telfort App mensen vragen om het voor jullie te fixen? 

 

Ik kan ik de telfort App helaas geen screenshot maken van het balkje, wel van die in de kpn app. Zie attachment. 

 

Hoop dat jullie er iets mee kunnen. 

 

Hallo @Jssr , ik ben ook Telfort-klant, maar zie de onduidelijkheid niet:

die 5533 is de data per vervaldatum in de betreffende periode inclusief de overgehouden data van de vorige 2 maanden.

Die 806 is de verbruikte data in de huidige periode.

Die 4727 is het restant aan data nog te goed tot de volgende periode.

 


Het staat er allemaal duidelijk op.


Ik snap m wel, maar het balkje van telfort was gewoon veel duidelijker en intuïtiever. Het focuste op nog beschikbare data. Dat is uiteindelijk hetgeen wat iedereen interesseert toch? 

De beschikbare data wordt bij kpn weergegeven als het grijze deel van de balk. Hetgeen waar de nadruk op ligt, is het groene deel. Dit loopt op en dat is mijns inziens contra-intuitief. 


Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Ik heb 'm op m'n telefoon nagebouwd. 

 

Zoiets was het bij Telfort. Ach, het is ook geen mega probleem, maar ik vond het daar een betere oplossing. 


Wie weet passen ze het misschien aan.


Beste @Jssr, welkom! Leuk dat je meedenkt! Ik kan me voorstellen dat als je dit gewend bent, dat de huidige weergave even wennen is. Ik ga je feedback intern doorgeven, maar ik kan niet beloven dat we het aan gaan passen 😉.