Skip to main content
Vraag

Problemen met inloggen MijnKPN vanwege ontkoppeld telefoonnummer

• December 1, 2025
  • 3 reacties
  • 5 keer bekeken

Mees Dieperink
Nieuwkomer

Ik ben verhuisd en heb gebruikgemaakt van een automatische overzetservice (aansluitingregelen.nl). Hierdoor zijn er tijdelijk 2 abonnementen aan mijn KPN ID gelinkt. Het lijkt erop dat de service mijn telefoonnummer niet heeft doorgegeven, dus ik kan niet meer inloggen met de tweestapsverificatie. Na 5 verschillende medewerkers te hebben gesproken is het inmiddels gelukt om het abonnement op mijn oude adres stop te zetten. Helaas kan ik nog steeds niet inloggen. Ik vermoed dat mijn telefoonnummer niet meer in het systeem staat omdat het veld leeg is dat zegt: ‘Er is een sms code verstuurt naar ‘

In plaats van weer een 10 minuten lang gesprek met de chatbot te hebben voordat ik iemand aan de lijn krijg die me weer een ander verhaal vertelt, dacht ik: ik probeer het eens via dit forum. Als het eind januari niet is opgelost, ga ik de automatische incassering van KPN blokkeren. Ik kan niet inloggen en mijn abonnement annuleren, en tot nu toe heeft geen enkele medewerker mij echt kunnen helpen. Het antwoord is vaak: ik heb wat veranderd in het systeem, wacht alstublieft 2 weken.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Mees Dieperink. Welkom op de KPN Community! Goed dat je even hier aanklopt om hulp te krijgen bij je probleem met het MijnKPN account. Daar kunnen we je wel bij helpen. 

Als ik het goed begrijp dan heeft aansluitingregelen.nl een nieuw abonnement voor je aangevraagd op je nieuwe adres. Bij het bestellen kan tegenwoordig ook gelijk een MijnKPN-account worden aangemaakt, dus misschien is daar in iets mis gegaan inderdaad. In dit geval is het het beste dat je opnieuw een MijnKPN-account aanmaakt en daar zelf je producten aan koppelt. Wel dien je eerst je oude account te verwijderen om met een schone lei te beginnen. 

Wat je eerst doet is weer proberen in te loggen op je MijnKPN-account met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dan zie je een venster met het verzoek om de SMS-code in te voeren. Je kiest dan voor ‘Geen code ontvangen?’ en je krijgt dan wat opties te zien. Daar selecteer je dan ‘Geen toegang meer tot dit mobiele nummer’ en vervolgens voor ‘Account verwijderen’. Je krijgt dan een mail om het verwijderen te bevestigen en dit doe je dan. 

Daarna kun je beginnen met een nieuw account aan te maken via http://inloggen.kpn.com (kies nog even voor Account aanmaken naast inloggen). Volg de stappen die je daar en in de mail ziet en uiteindelijk kun je zelf dan je abonnementen weer koppelen. Je kunt dan weer alles zelf regelen en je producten inzien in je eigen besloten omgeving :) 

Laat maar weten of het gelukt is en of je nog hulp nodig hebt!

Mees Dieperink
Nieuwkomer

Beste ​@Arjan van KPN,

Bedankt voor de snelle reactie! Helaas heb ik dit al geprobeerd, maar ik als voorbij de eerste stap ben (code naar mail) krijg ik vervolgens niet de optie om ‘Geen code ontvangen?’ aan te klikken (zie screenshot). Dit is nog steeds het geval als ik mijn browser cache en cookies verwijder.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Aaah, ik begin het te begrijpen wat er mis gaat. Tweestapsverificatie is juist nog niet ingesteld voor je MijnKPN-account en je kunt in het venster wat je laat zien juist een 06-nummer opgeven waar de code heen mag. Je krijgt hierna weer een nieuw venster waar je dan pas de code in hoeft te voeren. Wees er van bewust dat het 06-nummer wat je invoert ook gebruikt worden voor toekomstige verificaties (totdat je het weer zelf wijzigt). 

Ik hoop dat je zo verder komt!