Skip to main content
Antwoord

SMS code niet te lezen door e-mail en MijnKPN loop

• November 15, 2025
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik vindt het prima om de de tweestapsverificatie te doen, maar hoe ?

Eerst: het is eigenlijk een drietraps, eerst werd er een code naar mn email gestuurd, vervolgens ook nog een code naar mn mobiel. 

Het is alleen wel jammer dat als ik op mn android telefoon de codes ontvang en dus naar mn email app moet of naar mn berichten voor de codes en dan weer terug naar de mijnKPN app ga, de app weer helemaal opnieuw laad. Daarmee zijn de verificatiecodes ook weer ongeldig. Dus weer opnieuw inloggen in de mijnKPN app, switch naar berichten voor codes en weer terug naar de mijnKPN app en ik kan weer opnieuw inloggen en weer zijn de verificatiecodes ongeldig. 

Voor de email codes kon ik via een tweede device inloggen. Maar ik heb geen tweede telefoon 

Hoe kan ik inloggen met de drie traps verificatie ?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Marku, wat een irritant issue zo. Ik loop hier zelf niet zo tegenaan maar dit is misschien per toestel wat anders inderdaad. Is het nog gelukt? We hebben trouwens ook een artikel geschreven over twee/drie-stapverificatie 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 15, 2025

Apart. Als ik op de telefoon inlog en de sms ontvang kan ik gewoon wisselen tussen de berichten (sms) app en de MijnKPN die dan klaarstaat voor de code. Middels III onderin. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 15, 2025

Klopt, dat is inderdaad de knop op een Samsung. Helaas is Android niet op alle toestellen hetzelfde

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 16, 2025

Dan zal er mijns inziens wel een andere knop zijn voor de app carrousel. 

Anders is het wel erg onhandig. Ik gebruik vaak meerdere apps tegelijk.

Welke merk heb je. Dan leest een ander die hier komt het alvast en kan je misschien helpen. 

Als bellen,  WhatsApp (om tijdens het gesprek een foto te sturen), en internet om iets op te zoeken. 

Voor de verificatie code van 5 cijfers hoef ik de berichten app niet eens te openen. Die zie ik in het popup-je al terwijl de kpn inlog er nog staat.

En... en vink 'onthoud dit apparaat' aan. Dan ben je 6 maanden verlost van de code op dat apparaat. 

En met de toegangscode op de MijnKPN app is er ook geen verificatie. Dan echt maar 1 keer bij de installatie van de app.

Overigens komt de verificatie voor KPN ID niet per e-mail. Alleen per sms momenteel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Hoi ​@Marku, wat een irritant issue zo. Ik loop hier zelf niet zo tegenaan maar dit is misschien per toestel wat anders inderdaad. Is het nog gelukt? We hebben trouwens ook een artikel geschreven over twee/drie-stapverificatie