Skip to main content
Beantwoord

Suggestie voor de Mijn KPN app, familieleden kunnen tracken via GPS

• June 28, 2025
  • 17 reacties
  • 150 keer bekeken

Wat mij een toegevoegde waarde in de mijn KPN app zou lijken is een optie om de familie leden onderling te kunnen tracken middels GPS. Is dat mogelijk? 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en nog van harte welkom op onze community ​@MiVe!

Ik lees dat je topic en de reacties hier niet zo gelopen zijn als je verwacht en gehoopt hebt. Dat vind ik jammer om te zien, hoewel ik wel begrijp waar de reacties vandaan komen. Echter vind ik wel dat de reacties milder hadden gemogen, in het specifiek van ​@Marlon92 en ​@JanD. Het is wel een leuke suggestie om te onderzoeken, en inderdaad: niet iedereen zal een iPhone - of laten we zeggen dure smartphone - kunnen betalen.

Het klopt dat we ons hebben te houden aan privacy wetgeving en AVG. En ik vermoed ook voorzichtig dat dat een grote rol in zo'n functie (of app) zou spelen. Heel misschien dat 't zou kunnen, als men expliciete toestemming zou geven? Dit is puur een gok van mijzelf - Ik neem jouw suggestie/wens met alle liefde mee, maar ik durf om voorgaande reden geen belofte te doen of zoiets een optie zou zijn en of er iets mee gedaan kan worden. Mocht ik daar iets over terughoren, dan hoor je dat zeker van mij!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

JanD
Superuser
  • June 28, 2025

Beste ​@MiVe dat is mogelijk, maar niet via KPN, maar via de bestaande voorzieningen bij Android/Google of speciale apps downloaden. Bij Apple weet ik het niet.

Denk wel om de privacy van de personen die je wilt volgen, die moeten wel mee willen werken.

• June 28, 2025

Wat mij een toegevoegde waarde in de mijn KPN app zou lijken is een optie om de familie leden onderling te kunnen tracken middels GPS. Is dat mogelijk? 

Waarom zou KPN zoiets maken? Dit heeft toch niets met KPN te maken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Beste ​@MiVe dat is mogelijk, maar niet via KPN, maar via de bestaande voorzieningen bij Andrpid/Google of speciale apps dpownloaden. Bij Apple weet ik het niet.

Denk wel om de privacy van de personen die je wilt volgen, die moeten wel mee willen werken.

Maar het is toch handig om dit in 1 app te hebben. Weet ook wel dat daar andere apps van Google zijn. En betreft Privacy. Geen idee wie u allemaal in uw mijnKPN heeft, maar ik alleen mijn vrouw en kinderen. 

Zou het toch een overweging waard vinden voor KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Moet dat dan? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Dit kan heel handig onderling met Apple devices. 
Uiteraard wel even toestemming vragen. 
Ik vraag me eigenlijk af i.v.m. de AVG privacy wet of KPN dit in de app mag toevoegen. 

• June 28, 2025

Ik vraag me eigenlijk af i.v.m. de AVG privacy wet of KPN dit in de app mag toevoegen. 

Jahoor als maar duidelijk wordt aangegeven wat het doel is en het standaard uit staat. Persoonlijk vind ik het uit ethische overwegingen niet verantwoord. En niet het doel van deze app.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Maar het is toch handig om dit in 1 app te hebben. Weet ook wel dat daar andere apps van Google zijn. En betreft Privacy. Geen idee wie u allemaal in uw mijnKPN heeft, maar ik alleen mijn vrouw en kinderen. 

Zou het toch een overweging waard vinden voor KPN.

KPN beperkt zich puur tot de service voor de abonnementen, internet en Wifi. En terecht lijkt me. 

Wil je mensen kunnen volgen/tracken? Gebruik dan Bv “Vind mijn IPhone” of zoiets dergelijks. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Jahoor als maar duidelijk wordt aangegeven wat het doel is en het standaard uit staat.

Achja, gooi er dan ook maar een paar airtags bij in de tas. 😅🫣
Nee, een provider heeft te maken met privacywet en gaat verder niet over het tracen van voorwerpen of personen in apps bouwen voor de klant, dus het zou mij verbazen wanneer dit mag. 

Bij Apple onder “Personen” kun je personen tracen. 

• June 28, 2025

De privacy wet is redelijk helder. Alles mag als je maar duidelijk bent in wat je doet.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/avg-algemeen/de-avg-in-het-kort

Dat het niet de taak is van kpn om iets dergelijks in de app in te bouwen is weer een ander verhaal. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

De privacy wet is redelijk helder. Alles mag als je maar duidelijk bent in wat je doet.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/avg-algemeen/de-avg-in-het-kort

Dat het niet de taak is van kpn om iets dergelijks in de app in te bouwen is weer een ander verhaal. 

Het zal hier vast wel door een KPN moderator helder gemaakt worden aangaande privacywet en traceren . 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Heimelijke (zonder medeweten van de getrackte personen) volgen is alleen toegestaan voor opsporingsinstantie, en dan ook alleen met toestemming van de rechter-commissaris.

Personen tracken met de toestemming van de getrackte personen mogen particulieren en bedrijven ook alleen als

• Er moet een zwaarwegend belang zijn
  • Er moet vooraf expliciete toestemming zijn van de betrokkene
  • Er mag geen sprake zijn van stelselmatige inbreuk op de persoonlijke levenssfeer

• June 28, 2025

Moet dat dan? 

Ja dat moet. Waarom zou KPN iets ontwikkelen waar wat hele niets met hun diensten die ze aanbieden te maken heeft? Dat zou gewoon geldverspilling zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Bedankt allen voor jullie fijne reacties. Ook het gegeven dat er vanuit wordt gegaan dat iedereen een iPhone betalen kan. Dat Apple, Google en Microsoft deze apps al hebben wist ik allang. Mijn vraag was puur of dit kon worden samengevoegd in 1 app en vroeg niet om jullie reacties over AVG./Privacy wetgeving. 

• June 28, 2025

Dat Apple, Google en Microsoft deze apps al hebben wist ik allang. Mijn vraag was puur of dit kon worden samengevoegd in 1 app ...

Dat zou volkomen belachelijk zijn. Gewoon geldverspilling voor KPN. 

JanD
Superuser
  • June 28, 2025

Bedankt allen voor jullie fijne reacties. Ook het gegeven dat er vanuit wordt gegaan dat iedereen een iPhone betalen kan. Dat Apple, Google en Microsoft deze apps al hebben wist ik allang. Mijn vraag was puur of dit kon worden samengevoegd in 1 app en vroeg niet om jullie reacties over AVG./Privacy wetgeving. 

Beste ​@MiVe wie kaatst kan de bal verwachten en als je over het volgen van personen gaat hebben, krijg je automatisch te maken met de privacywetgeving, of je dat nu wilt of niet.

KPN is er voor communicatie-diensten en niet voor dit soort zaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Moderator, deze mag gesloten worden 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en nog van harte welkom op onze community ​@MiVe!

Ik lees dat je topic en de reacties hier niet zo gelopen zijn als je verwacht en gehoopt hebt. Dat vind ik jammer om te zien, hoewel ik wel begrijp waar de reacties vandaan komen. Echter vind ik wel dat de reacties milder hadden gemogen, in het specifiek van ​@Marlon92 en ​@JanD. Het is wel een leuke suggestie om te onderzoeken, en inderdaad: niet iedereen zal een iPhone - of laten we zeggen dure smartphone - kunnen betalen.

Het klopt dat we ons hebben te houden aan privacy wetgeving en AVG. En ik vermoed ook voorzichtig dat dat een grote rol in zo'n functie (of app) zou spelen. Heel misschien dat 't zou kunnen, als men expliciete toestemming zou geven? Dit is puur een gok van mijzelf - Ik neem jouw suggestie/wens met alle liefde mee, maar ik durf om voorgaande reden geen belofte te doen of zoiets een optie zou zijn en of er iets mee gedaan kan worden. Mocht ik daar iets over terughoren, dan hoor je dat zeker van mij!