Skip to main content
Antwoord

Telefoon gestolen op Tenerife en blokkeren lukt niet omdat ik mijn puk code niet bij de hand heb

• September 7, 2025
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik ben op vakantie in Tenerife. Eergister is mijn mobiele telefoon gestolen. Via mijn knp kan ik enkel blokkeren met de Puk code. Die heb ik echter niet bij de hand. Chat zegt technische problemen te hebben, bellen kan ik niet. Wat te doen om te kunnen blokkeren?

Hans

Ā 

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat een enorme pech ​@HansWondergem 😟Een flinke domper op de vakantie zo.

Ik zal de simkaart direct voor je blokkeren. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 7, 2025

Ik zal de simkaart direct voor je blokkeren. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Hans Wondergem
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hoi Maja,

Ik denk dat ik het zo goed heb ingevuld. Een hele klus voor een digibeet.

Nog ff een vraagje. Blijft mijn laptop ( met ander nummer wel gewoon werken?) Want dat is nu mijn enige levenslijn met de buitenwereld :-)

Groet, Hans

Hans Wondergem
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hoi Maja, Alles ingevuld. Hele klus voor een digibeet als ik. Nog ff vraagje. Blijft mijn i-pad wel gewoon werken. ( heeft een ander nummer ) Is mijn enige contact mogelijkheid met de buitenwereld.

Groet, Hans

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 7, 2025

De simkaart van je 06-nummer is nu geblokkeerd ​@Hans Wondergem! In je iPad heb je een simkaart met een 097-nummer, deze blijft gewoon werken nu.

Als je terug bent in Nederland, zou je een nieuwe toestel kunnen kopen óf er wellicht 1 van iemand kunnen lenen. Als dat een toestel is waar een E-sim op geïnstalleerd kan worden, is dat de snelste manier om weer bereikbaar te zijn via je mobiele nummer. Lees meer over E-sim in het volgende artikel:

Mocht je niet een E-sim geschikt toestel hebben, dan kan je het best naar een KPN winkel toegaan om daar -gratis- een direct werkende nieuwe simkaart op te halen.

Ik hoop dat je ondanks deze ellende met je mobiele toestel, nog wel een klein beetje van je vakantie kunt genieten!

Hans Wondergem
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Heel erg bedankt šŸ‘šŸ˜˜