Skip to main content
Beantwoord

Telefoonnummer in 'mijn gegevens' in KPN ID is niet van mij

• June 11, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Het telefoonnummer dat bij ‘mijn gegevens’ staat en is gekoppeld aan mijn KPN ID is een onbekend nummer en is niet van mij.

Ik kan hierdoor geen tweefactorauthenticatie aanzetten (want hij probeert een sms te sturen naar een nummer dat niet van mij is). Ik kan dit nummer ook niet wijzigen bij gegevens: ik kan hier wel mijn eigen telefoonnummer invullen als nieuw nummer, maar vervolgens kan hij dit niet aanpassen, omdat het wachtwoord niet klopt. 

Bij abonnementen staat wel netjes mijn eigen telefoonnummer en abonnement.

Hoe kan ik dit onbekende telefoonnummer weghalen uit mijn KPN ID en mijn eigen telefoonnummer erin zetten?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@JNH, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen, waarvoor dank. 

Goed dat het inmiddels bekend is dat dit nummer het nummer is van je vrouw, ooit is dit nummer toch ingevuld als contacttelefoonnummer. Je kunt dit makkelijk zelf wijzigen. Log in de Mijn KPN app, klik rechts bovenin op het het poppetje en kies daar Account. Het telefoonnummer kun je daar wijzigen. 

Lukt dit ook niet? En lukt het ook niet met de tip van JanD? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@JNH als je in MijnKPN dat nummer oproept kun je onderaan op 

dit abonnement verbergen -->

klikken, dan wordt dat nummer losgekoppeld van jouw KPN ID.

Wijzig daarna je wachrtwoord en zet 2FA meteen aan.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Herstel: dit nummer is toch bekender dan gedacht, het is het telefoonnummer van mijn vrouw.

Zij is echter helemaal geen klant van KPN, maar is klant bij Odido. Waarom komt dit nummer überhaupt voor in mijn KPN ID (we hebben dezelfde achternaam?) Ik heb dit immers nooit doorgegeven?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Beste ​@JNH als je in MijnKPN dat nummer oproept kun je onderaan op 

dit abonnement verbergen -->

klikken, dan wordt dat nummer losgekoppeld van jouw KPN ID.

Wijzig daarna je wachrtwoord en zet 2FA meteen aan.

Succes.

Het nummer staat niet vermeld als abonnement, maar is het nummer dat staat bij mijn gegevens.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@JNH dan even contact opnemen met de helpdesk van KPN om dat nummer te wijzigen in een goed nummer zodat je ook 2FA kunt gebruiken.

Via 0800 0402, X of Facebook.

Succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Hi ​@JNH, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen, waarvoor dank. 

Goed dat het inmiddels bekend is dat dit nummer het nummer is van je vrouw, ooit is dit nummer toch ingevuld als contacttelefoonnummer. Je kunt dit makkelijk zelf wijzigen. Log in de Mijn KPN app, klik rechts bovenin op het het poppetje en kies daar Account. Het telefoonnummer kun je daar wijzigen. 

Lukt dit ook niet? En lukt het ook niet met de tip van JanD?