Skip to main content
Antwoord

Tweestapsverificatie voor inloggen KPN ID accepteert alleen een Nederlands mobiel nummer

• October 21, 2025
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik heb al meer dan 25 jaar een planet email adres (6) en wordt daar ook maandelijks voor gefactureerd.

Ik woon 20+ jaar in het buitenland en heb geen NL mobiel nummer.
2de stap in de verificatie is een SMS bericht. deze laat ALLEEN een NL 06 nummer toe, geen buitenlands nummer (in dit geval een USA nummer).

Hoe kan ik in godsnaam nu bij mijn gegevens en facturen!

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@AAWAV, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Dit is inderdaad een lastige situatie. Op dit moment is tweestapsverificatie verplicht en daarvoor heb je inderdaad een Nederlands nummer nodig. We zijn nog aan het kijken of we in de toekomst ook andere manieren van tweestapsverificatie toe kunnen staan. Maar daar heb je nu niets aan, helaas.

Ik sluit me daarom aan bij de tip die ​@PeterG gaf om contact met onze klantenservice op te nemen om in ieder geval de facturen weer per e-mail te ontvangen. Eventueel kan mijn collega ook de facturen die je nu gemist hebt alsnog toesturen. Naast de opties die ​@PeterG al noemde, is Bluesky ook nog een optie.

Voor het beheren van jouw mailaccount heb ik op dit moment helaas geen oplossing. Daarvoor zal je moeten wachten tot er een andere manier van inloggen is.

Edit: Er is een workaround om jouw mailaccount toch te beheren.

De enige manier dat je hier omheen kan werken (voorlopig) is om een 06-nummer van een bekende in te voeren, code door te laten sturen en deze invoeren. Bij het invoeren van de code kun je dan kiezen voor ‘Onthoud dit apparaat’. Dan kun je, als je tenminste niet de cookies verwijderd, voor langere periode gewoon inloggen.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Hoe kan ik in godsnaam nu bij mijn gegevens en facturen!

Niet. Momenteel. Heel vervelend.

De factuur zal overigens bij e-mail only altijd hetzelfde zijn. Zo'n € 7,95 als ik het uit het hoofd zeg. Verbruikskosten zijn er verder niet bij e-mail only.

Het is voor dit soort situaties, maar ook met 06 gebruik in de EU maar buiten NL én met (vooral) Belgische mobiele nummers in Nederland maar vaste NL KPN aansluiting, een beetje te vroeg verplicht gesteld.

En een KPN Moderator zal hier vast ook nog reageren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Dank je Peter - dacht t al. typisch… overigens sinds september 2025 geen factuur als bijlage in de email. ik heb de factuur nodig voor mijn zakelijke boekhouding. Wederom een belachelijke situatie… wel maandelijks een automatische incasso uitvoeren, maar je eigen systeem in orde hebben, ho maar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Neem contact op met kpn met de vraag of de factuur weer bij de e-mail mag / kan. Dat is technisch mogelijk.

Vertel waarom je 'm nu niet uit MijnKPN kunt halen. 

Woont in VS, geen Nederlands 06 nummer. 20 jaar. Nodig voor aftrek.

Dan moeten ze dat toch doen lijkt mij. (?)

Gebruik een van de sociale media links voor het contact. Facebook messenger schijnt volledig privé te zijn.

Je kunt contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

naast factuur toegang, mag ik toch ook verwachten dat ik de verschillende email account zou moeten kunnen beheren…

Ik zal contact met ze opnemen.

@PeterG, what bedoel je met volledig prive te zijn? de gegevens uitwisseling via messenger? kan je vertellen dat dat zo is 😊 (37 jaar in de computer wereld….)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Volgens een kpn community moderator is die messenger link direct een private conversatie. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hi ​@AAWAV, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Dit is inderdaad een lastige situatie. Op dit moment is tweestapsverificatie verplicht en daarvoor heb je inderdaad een Nederlands nummer nodig. We zijn nog aan het kijken of we in de toekomst ook andere manieren van tweestapsverificatie toe kunnen staan. Maar daar heb je nu niets aan, helaas.

Ik sluit me daarom aan bij de tip die ​@PeterG gaf om contact met onze klantenservice op te nemen om in ieder geval de facturen weer per e-mail te ontvangen. Eventueel kan mijn collega ook de facturen die je nu gemist hebt alsnog toesturen. Naast de opties die ​@PeterG al noemde, is Bluesky ook nog een optie.

Voor het beheren van jouw mailaccount heb ik op dit moment helaas geen oplossing. Daarvoor zal je moeten wachten tot er een andere manier van inloggen is.

Edit: Er is een workaround om jouw mailaccount toch te beheren.

De enige manier dat je hier omheen kan werken (voorlopig) is om een 06-nummer van een bekende in te voeren, code door te laten sturen en deze invoeren. Bij het invoeren van de code kun je dan kiezen voor ‘Onthoud dit apparaat’. Dan kun je, als je tenminste niet de cookies verwijderd, voor langere periode gewoon inloggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 23, 2025

I.i.g. bedankt voor de reactie Denise. Ik zal contact opnemen 

Uiteraard ben ik het niet eens met het feit dat ik geen toegang heb tot de beheer functie van mijn email accounts terwijl ik ervoor betaal! je huurt toch ook geen huis waar je de sleutels niet van krijgt en alleen de tuin in kan... Dit is wat wij in de USA a “breach of contract” noemen. KPN komt zijn/haar verantwoordelijkheden niet na...

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat snap ik heel goed. Mijn collega ​@Arjan van KPN kwam met een goede ‘workaround’:

Misschien heb je hier iets aan. 🙂