Skip to main content
Antwoord

Valt de 2 staps verificatie te omzeilen voor een MijnKPN account?

• August 25, 2025
  • 19 reacties
  • 204 keer bekeken

Ik wil en KPN account makken en inloggen als een nieuwe klant maar ik moet en 06 telefoonnummer hebben voor tweestapverificatie. Kan ik er omheen? Zeker als ik pas een nummer grijg als ik mijn E-Sim installer. Kan iemand mij helpen of moet ik naar de winkle gaanl.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@LewisSA en ​@myLuculus2, op dit moment werkt dit enkel met een Nederlands 06-nummer, er wordt gewerkt aan meer methodes maar het is niet bekend wanneer deze beschikbaar komen.

Jullie lezen meer over MFA in het volgende artikel:

Als jullie iets willen aanpassen aan jullie abonnement, kan dat tot er nieuwe verificatiemethoden beschikbaar komen, dus enkel via onze klantenservice.

19 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@LewisSA dan maak je pas een MijnKPN aan als je 06-nummer bekend is.

Je kunt niet (meer) zonder MFA (2FA) bij KPN.

• August 25, 2025

Je kunt ook een 06 nummer invullen wat je bij een andere provider gebruikt. Het hoeft geen 06 nummer van een KPN abonnement te zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Begrijp ik, maar ik heb geen 06 nummer...daarom join ik toch KPN...dus kan gewoon niet?

• Deelnemer
  • August 26, 2025

Ik ben in hetzelfde geval, ben een Belg die in Sluis KPN-klant is … en vanaf nu dus niet meer op mijnKPN kan inloggen omdat ik geen Nederlands 06-nummer heb …

• August 26, 2025

Dan schijn je KPN te moeten bellen. Wat dan de oplossing is weet ik niet. Maar misschien kunnen ze 2FA dan toch nog weer uitzetten voor jullie. 

• Deelnemer
  • August 26, 2025

Die zijn enkel bereikbaar in een beperkt tijdsvenster, zal morgen nog eens proberen …

• Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Zoals gevreesd, veel goede wil bij de helpdesk, ze hebben mij een nieuwe account aangemaakt gebaseerd op een ander email-adres, maar end-to-end ben ik niet geholpen : ook die voor die account moet 2-stapsverificatie plaatsvinden mbv. Nederlands 06-nummer.

Het lijkt er dus sterk op dat ze geen Belgische (of buitenlandse) klanten willen bij KPN ...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 27, 2025

Zoals gevreesd, veel goede wil bij de helpdesk, ze hebben mij een nieuwe account aangemaakt gebaseerd op een ander email-adres, maar end-to-end ben ik niet geholpen : ook die voor die account moet 2-stapsverificatie plaatsvinden mbv. Nederlands 06-nummer.

Het lijkt er dus sterk op dat ze geen Belgische (of buitenlandse) klanten willen bij KPN ...

Beste ​@myLuculus2 het is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen vanuit het buitenand.

KPN is een NL provider die uitsluitend diensten levert binnen NL aan klanten met een NL huis- of werkadres.

Ik kan ook geen klant worden bij het Begische Proximus of het Duitse T-Mobile of het Engelse Vodafone.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Hi ​@LewisSA en ​@myLuculus2, op dit moment werkt dit enkel met een Nederlands 06-nummer, er wordt gewerkt aan meer methodes maar het is niet bekend wanneer deze beschikbaar komen.

Jullie lezen meer over MFA in het volgende artikel:

Als jullie iets willen aanpassen aan jullie abonnement, kan dat tot er nieuwe verificatiemethoden beschikbaar komen, dus enkel via onze klantenservice.

• Deelnemer
  • August 28, 2025

Beste ​@myLuculus2 het is geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen vanuit het buitenand.

KPN is een NL provider die uitsluitend diensten levert binnen NL aan klanten met een NL huis- of werkadres.

Ik kan ook geen klant worden bij het Begische Proximus of het Duitse T-Mobile of het Engelse Vodafone.

Klopt niet, ik ben wel klant bij KPN, maar ik kan mijn Belgisch GSM-nummer niet ingeven om er de 2-stapsverificatie mee te activeren. En daarvoor alleen een voor het overige nutteloos Mobile-abonnement te nemen in Nederland is er echt wel ver over !

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 28, 2025

Beste ​@myLuculus je zou kunnen overwegen een KPN prepaid te nemen.

• Deelnemer
  • August 28, 2025

Ik vertik het op die manier nutteloze kosten te maken, maar dat is wat ze bij KPN willen natuurlijk ...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 29, 2025

Het invoeren van extra verificatie heeft niks met het op kosten jagen van klanten te maken ​@myLuculus, en dat is ook niet de insteek van mede-klant JanD die je enkel een tip probeerde te geven.

Ik snap dat het niet zo handig is dat je nu niet in je MijnKPN account komt, maar zonder een Nederlands 06-nummer is dat op dit moment echt niet mogelijk. Ik hoop dat er snel 1 of meerdere verificatiemethoden bij komen, zodat het wel weer zal lukken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2025

Prepaid kost niet veel. Nederlandse provider maakt niet uit, is allemaal 06.

Bij kpn aanschaf Prepaid € 10. In Nederland activeren door er een sms mee te verzenden naar een ander 06 nummer. 

Één tientje beltegoed opwaarderen. Vervolgens blijft ie geldig mits eenmaal per 5½ maand een sms wordt verzonden (à  € 0,23). Dus € 0,46 per jaar. Dat tientje doe je dan lang mee.

Prepaid pakketje te krijgen in Nederlandse supermarkten, Primera, Bruna, benzine station (met bemanning natuurlijk).

pieterboes
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 3, 2025

Ik zie nog steeds de meerwaarde niet hoor. Het is alleen maar extra handeling. Die mobiele telefoon gebruik ik zelf zo weinig mogelijk wanneer ik thuis ben.

• September 3, 2025

Ik zie nog steeds de meerwaarde niet hoor. Het is alleen maar extra handeling. Die mobiele telefoon gebruik ik zelf zo weinig mogelijk wanneer ik thuis ben.

Ik ga even een opmerking plaatsen die waarschijnlijk wordt verwijderd.

De meerwaarde of beter geschreven noodzaak is te wijten aan het kunnen buit maken van klant gegevens,  soms indirect wat enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Krjjgt iemand jouw telefoon in handen heeft deze methode totaal geen effect meer.

Ik lees ditzelfde euvel ook bij de oranje provider die menig Duitse klant heeft met een vakantie verblijf aan de kust. Die nemen uiteraard ook geen extra abonnement af of een prepaid sim.

• Slimmerik
  • September 3, 2025

@KPN heeft weer iets gedaan zonder na te denken en alle KPN minded forumleden vinden dat het een probleem van de klant is (want die hebben natuurlijk allemaal KPN mobiel) , terwijl KPN een probleem veroorzaakt.  

Ik ben niet tegen meer bescherming, maar de wijze waarop laat wederom zien dat KPN nog steeds niet de klant centraal stelt. De klant is er alleen om de rekeningen te betalen en moet veder niet zeuren. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 3, 2025

@pieterboes 2-stapsverificatie zorgt ervoor dat niemand zomaar in jouw account kan, ook als iemand je wachtwoord weet. Je hebt altijd een extra stap nodig. Zo blijven je persoonlijke gegevens, abonnementen en andere diensten veilig. Het kost misschien iets meer tijd om in te loggen, maar je bent daardoor ook beter beschermd tegen hackers en misbruik. Momenteel werken we enkel met een sms code, maar er wordt gewerkt aan het toevoegen van een extra verificatiemethode.

Ik ga even een opmerking plaatsen die waarschijnlijk wordt verwijderd.

De meerwaarde of beter geschreven noodzaak is te wijten aan het kunnen buit maken van klant gegevens

Ik verwijder dit niet, maar ben vooral verbaasd om te lezen dat je denkt dat het ons niet gaat om het vergroten van online veiligheid maar om het buitmaken van klantgegevens? Alle mensen die actief gebruik maken van de MijnKPN app zijn KPN klant, waar wij gegevens van hebben 🤔

@hjabmns het wel of niet hebben van een mobiel abonnement bij KPN, staat hier helemaal los van. De enige eis is dat het een Nederlands 06-nummer betreft, maakt dus niet uit van welke provider.

• September 3, 2025

Laat ik die eerdere reactie toelichten.

Het is zeker een goede ontwikkeling want mijn huisgenoten hebben bijvoorbeeld niets te zoeken in het account dus de Mijn KPN omgeving.

Ik weet ook dat er gegevens zijn gelekt van externe bedrijven waar ook kpn gebruik van maakt. Vandaar mijn enigszins kort door de bocht reactie dat het deels uit noodzaak kan zijn. 

Dus inderdaad met de veiligheid van de klant als uitgangspunt. Maar noodzakelijk vanwege oorzaken waar kpn geen of minder invloed op heeft.

Echter als je zoals ik uit gemakzucht dat zet ik er zelf bij eenmalig die code gebruik en op onthouden klikt heeft dit ook geen nut meer. Zeker niet als iemand mijn telefoon in handen heeft. Daarom dat ik daar wel alert op ben.