Beste rweust,
Â
het is het klantnummer, links bovenaan  je factuur
Â
gr.
Â
Hans
Hallo @rweust je kunt het nummer terugvinden in MijnKPN en in de tv-decoder.
Â
Nee, helaas op de factuur staat alleen het klantnummer. Dat werkt niet voor inloggen op KPN televisie, daar is een 14-cijferig abonnementsnummer voor nodig. Maar ik heb inmiddels een aanmeldbrief uit 2014 teruggevonden van XS4All, waarin ze een 14-cijferig nummer vermelden. Dit werkt nu wel, gelukkig.
Â
KPN heeft dit abonnementsnummer dus nooit gewijzigd met de overname van XS4All, terwijl ze iedereen wel een nieuw klantnummer hebben gegeven. Die brief heb ik ook gevonden, maar die rept niet over het TV abonnementsnummer. Maar misschien een kleine tip voor KPN, vermeld dan ook voor de oud XS4All klanten, onder de producten en de televisie-instellingen in MijnKPN, dit abonnementsnummer, en niet alleen voor eigen-KPN klanten. Dit komt wat klantvriendelijker over. Niet iedereen bewaart de brieven van meer dan 10 jaar geleden van zijn provider, die inmiddels ook al 2 jaar niet meer bestaat.
Â
Met beveiliging heeft dit overigens weinig te doen, eenmaal op gebruikersniveau ingelogd onder MijnKPN, hoort dit nummer gewoon op te vragen te zijn, net als vroeger bij XS4All. De PIN code vormt dan nog een tweede, extra beveiligingstrap.
Hallo @rweust je kunt het nummer terugvinden in MijnKPN en in de tv-decoder.
Â
Nee, dat staat er bij oud-XS4All klanten dus niet, nergens, noppes, nowhere. Is al vaker aan de orde geweest, blijkt na zoeken in de ze community. Maar dit heeft KPN 2 jaar na de overname van XS4ALL, dus nog steeds niet voor elkaar. En XS4All gebruikersomgeving, waar dit abonnementsnummer altijd wel te achterhalen was, na inloggen, werkt inmiddels al een tijd niet meer
Â
Ik heb het inmiddels al opgelost, nog een 10 jaar oude aanmeldbrief gevonden van XS4All, dat 14-cijferig nummer blijkt nog wel te werken.
Hallo @rweust, fijn dat je het abonnementsnummer hebt gevonden! Toch nog even een check: zie je 'm ook niet staan in de MijnKPN app? Het abonnementsnummer is namelijk (ook voor ‘gewone’ KPN klanten) niet te vinden in de webomgeving van MijnKPN, alleen in de app.
Â
En: als jij op je tv-ontvanger naar instellingen → informatie, gaat, dan zie je bij ‘nummer’ niet het abonnementsnummer?